• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma

Ja, jag hoppas hinna smita in en timme på barnmässan me! Jobbar du där eller bara titta?

• Jalle

Elisabeth; Självklart får du komma! Fast jag talar inte om vart det är.....
    Jag tror att jag ska en liknande klänning som den Fröken Emma la in här ovanför, den med brett band i midjan. Så då blir det ju lite 50-talaktigt.

Ringar;

Förlovningsringen, den utan sten. 5 mm.

2,7 mm bred vigselring i 18k guld med 10 diamanter 0,40 ct totalt.

Förmodligen blir detta vigselringen, 2,7 mm bred (i rödguld). Måste prova dom IRL så att de passar med tjocklek och sådant.

• Jalle
    Fröken Emma skrev 2011-10-09 22:39:48 följande:

Denna var inte dum heller! Var hittar manden?
  • Hanna05
    Jalle skrev 2011-10-10 13:19:43 följande:
    Elisabeth; Självklart får du komma! Fast jag talar inte om vart det är.....
    Jag tror att jag ska en liknande klänning som den Fröken Emma la in här ovanför, den med brett band i midjan. Så då blir det ju lite 50-talaktigt.

Ringar;

Förlovningsringen, den utan sten. 5 mm.

2,7 mm bred vigselring i 18k guld med 10 diamanter 0,40 ct totalt.

Förmodligen blir detta vigselringen, 2,7 mm bred (i rödguld). Måste prova dom IRL så att de passar med tjocklek och sådant.
    Likadan vigselring som jag ska ha! :D
  • Fröken Emma
    Jalle skrev 2011-10-10 13:21:31 följande:
    Denna var inte dum heller! Var hittar manden?
    Jag letar oxå...ryktas att det är en Lilly.....
  • Fröken Emma

HJÄLP!!!!

Kan detta vara rimligt?

Fick en kopia på kontaktet på det nya stället idag.

Totalsumman inkl övernattningar för alla gäster landar på 33 000:-
    Vid kontraktskrivning om 2 veckor vill dom ha halva beloppet direkt.
    Och resten minst 3 månader innan bröllopet.

Skulle vi, oavsett orsak, avboka där emellan behåller dom förskottsbetalningen på 16500:-!!!!!!!!!!!!!!!!
    Och vad som händerom vi avbokar minder än tre månader innan vågar jag inte äns tänka på!!
    Och så vill domha deposition på 5 000:- oxå minst 3 månader innan.

Ni som skrivit kontrakt, hur ser det ut?

• Hanna05
    Fröken Emma skrev 2011-10-10 16:36:19 följande:

HJÄLP!!!!

Kan detta vara rimligt?

Fick en kopia på kontaktet på det nya stället idag.

Totalsumman inkl övernattningar för alla gäster landar på 33 000:-
    Vid kontraktskrivning om 2 veckor vill dom ha halva beloppet direkt.
    Och resten minst 3 månader innan bröllopet.

Skulle vi, oavsett orsak, avboka där emellan behåller dom förskottsbetalningen på 16500:-!!!!!!!!!!!!!!!!
    Och vad som händerom vi avbokar minder än tre månader innan vågar jag inte äns tänka på!!
    Och så vill domha deposition på 5 000:- oxå minst 3 månader innan.

Ni som skrivit kontrakt, hur ser det ut?

Oj, tyckte det lät mycket. att ta halva beloppet redan.
    Mer rimligt att betala 25 % nu, och sedan resterande belopp 2 veckor innan vigsel.
  • Elila

Men hjälp Emma, jag tycker det låter helt galet!!

Det kontraktet vi har skrivit med vår lokal är att vi ska betala efteråt och då hela summan. Nu är dock vår lokal väldigt billid (ca 3.500 för hela helgen) men jag tycker det låter väldigt konstigt med så mycket. En varningklocka ringer...

Vilka fina klänningar :) Den korta tror jag du har visat innan men den långa var jätte vacker :)

Tack augusti2012 för alla tips med länkarna :)

Johanna: Jag är verkligen inte haj på det där med scrapbooking har knappt hållt i en sax ever ;) Kan heller inte klippa rakt men jag hoppas det blir bra ändå :) Jag har tittat lite på vad caligraphen tog och vad vistaprint tog och räknade att det skulle bli typ 3xpriset än om vi gör själva. Vi har ju funderat över vigselringen som ni tidigare sett ;) Jag har en slät förlovningsring och skulle vilja ha en ring med nedsänkta stenar i, typ vanlig klassisk?!

Ska era män ha en vigselring oxå eller har han endast förlovningsringen?

Hanna05: Vilka fina grejer du har gjort.... Vi ska oxå ha rosa och nu blev jag lite sugen på att kanske köpa fina ljusstakar och knyta runt? Frågan är bara vart ställer ni alla grejer ni gör så här långt innan?

Det är så roligt här när vi följer varandra tycker jag... Man skulle vilja gå på allas bröllop, synd att vi alla gifter oss på samma dag haha :)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012