• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Joanna86a
    KakanMackan skrev 2011-09-01 21:30:39 följande:
    Jag hoppas också att min pappa får lämna mig. HAr läst en del om det här på forumet och en del här inne hävdar att det är gammalmodigt. Att det tom kan vara lite, kanske inte förnedrande men att det "förminskar" kvinnan. Att hon ska tillhöra en man, att hon inte klarar sig själv, från en man till en annan. JAG däremot tycker att dt skulle vara jättemysigt om min pappa fick följa mig fram till min MArcus. Att jag är en egen individ vet ju alla hihi

Skulle göra min pappa såå glad också Glad

Ringar ja Elisabeth, va kul! ag har faktiskt inte funderat så mycket på det. Fast som en sa till mig, "tänk på att en klänning som du väljer med sån omsorg ska du bara ha en dag, en ring ska du förhoppnongsvis ha hela livet. 
    Tror att jag vill ha en nästan likadan som jag har som förlovningsring, slät. Tycker om det enkla..

Vad är ni andra inne på? Har ni någon tanke om hur den ska se ut?

Vet ni hur era inbjudningskort ska se ut Elisabeth?
    Ok. Jag förstår. Tack för svaret :)
  • Lebendig

Hoppar in här!

Gifter oss den 4/8 2012 i Åmsele kyrka! Vi har bokat kyrka, lokal, handlat dekorationer, skickat save the date, börjat med festhäftet, bokat fotograf.

Har inte orkat läsa tråden från början, så det kan väl hända att jag upprepar mig! Långtar!

• Fröken Emma

Elisabeth
    Ringar har vi smått börjat titta på på nätet. Vi är båda lite förtjusta i tungsten/volfram. Men vi komer beställa dom så sent som möjligt, då dessa inte alls går att ändra.

Vi har oxå tänkt om ang save-tha-date korten. Alla kommer ju snart veta att vi ska gifta oss ändå. Så det blir "bara" inbjudan som skickas i mitten av aprill, iom att alla måste boka sitt boende, som vi har resarverat, innan 1 juni.

• Fröken Emma

alltså, jag fattar inte varför inte jag kan lägga upp flera bilder eler citera flera i ett o samma inlägg :(

Men iaf
    Vi ska byta våra förlovningsringar så jag funderar på att ha dessa två fast nerfrästa stenar i vigselringen. en rad på 14 st, en för varje år vi varit tillsammans innan vi äntligen slog till ;)

Nackdel är ju då att dom inte går att göra om i storleken och att skulle man oturligt nog krossa fingert så kanske dom inte får av den på sjukhuset....

• jennifaer
    Lebendig skrev 2011-09-01 21:43:36 följande:
    Hoppar in här!

Gifter oss den 4/8 2012 i Åmsele kyrka! Vi har bokat kyrka, lokal, handlat dekorationer, skickat save the date, börjat med festhäftet, bokat fotograf.

Har inte orkat läsa tråden från början, så det kan väl hända att jag upprepar mig! Långtar!
    Nämen vad kul Åmsele ligger ju inte så långt ifrån där vi borGlad och skönt att ha någon mer som har gjort mycket! Välkommen hit!
  • jennifaer

Angående ringar så har jag ju redan köpt min eftersom jag hittade den jag ville ha och det var rabatt på den och det är ju inte som att ringarna har någotbäst före så jag passade påGlad

• Elila

Vi ska ha ganska enkla inbjudningar. Typ vitt omslag, cremefärgat inneblad och sedan ett sidenband runt... Kanske ngn stämpel eller grej på oxå. Vad kostar det om man beställer och ni som beställer, beställer ni även vigselprogram och festhäften då?

Jag har en slät förlovningsring och vill ha en ring med insjunkna stenar i halva ringen (en sådan ganska vanlig). Va fint att ni kommer ha så många stenar för lika många år. Sånt gillar jag, när det är genomtänkt och verkligen betyder ngt :)

Förresten har ni börjat tänka på brudbukett. Jag tycker det är jättesvårt att veta hur man vill ha det. Droppformad, rund, blommor?!?!

• augusti2012

Hej Elisabeth.. 

Jag fick hem organza tyget som jag beställde för 1 kr metern. Var kanske inte riktigt som jag tänkte och kommer inte passa hos mig som löpare. Annars var dem väldigt fina. 
    Så jag kommer nog använda tyget till att dekorera en trä trappa upp till festlokalen.
    Så till användning kommer det att komma. :)

Till alla: 
    Blommor: min bukett kommer bestå av en rund sort. Med röda rosor i olika nyanser, garbera, skelettblad och murgröna. Sen pärla i rosorna.  Det är min kusins fru som kommer göra detta. Hon är florist. Köper blommorna i hallarna i gbg. Hon kommer göra 3 corsage och brudbukett och två mindre buketter till mina tärnor. 
    Min brudnäbb har nog fullt upp med att hålla reda på min son så jag ger inte henne något. 

Anledningen till rosor är följande: när min mormor och morfar gifte sig hade dem röda rosor. När mamma och pappa gifte sig hade dem röda rosor. Och när min syster gifte sig hade hon rosa rosor. 
    Så rosor är lite speciellt i min familj. Dessutom har jag en ros på min högra skuldra till minne av min morfar som betydde något alldeles extra för mig. 

Ni som gifter er i kyrka. Ska ni dekorera den också???

kramar 

• jennifaer

Jag ska ha en enkel rund bukett med bara stora vita rosor och kanske lite grönt runt, jag får se. Tärnan kommer ha en likadan som mig fast mindre och näbben kommer ha en boll-bukett i ett band runt handleden med små vita rosor och killarna går corsage med vita rosor. Det där med färg är inte riktigt min grejDrömmer

Kyrkan får vi inte dekorera eftersom det är en så populär vigslekyrka som har en vigsel i timmen, så det hinns inte riktigt med mellan varje vigsel, men kyrkan är så fin i sig så jag hade nog inte velat göra något ändåGlad

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012