• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma

Man kikar lite här olite där o snappar upp saker man tycker är bra.
    Mitt "lilla" skrivhäfte jag köpte i förra veckan börjar fyllas på ordentligt med ideer.

Senaste iden, för 5 min sen, är att göra en liten ask/låda o ge till min M"B en timme innan vigseln.

I ska det ligga en ros, en kall öl och en mpr med en sång jag funderar på att spela in till honom, Fråga mig inte vilken för jag vet inte vad den heter,,än.
    Så får han sätta sig i en lugn vrå lyssna på musiken och dricka sin kalla öl o tänka på mig ;)

Är inte det en smart idee?

• KakanMackan

Kul med asken =) Speciellt med ölen, den behöver han nog..

• KakanMackan

Måste ju bara berätta också, imorgon åker jag o provar "min" klänning =) Hoppas nu att den är lika underbar som jag tror. Och att jag känner med en gång jag får på mig den att, Wow, denna ÄR det =)

• Fröken Emma
    KakanMackan skrev 2011-08-29 23:01:01 följande:
    Måste ju bara berätta också, imorgon åker jag o provar "min" klänning =) Hoppas nu att den är lika underbar som jag tror. Och att jag känner med en gång jag får på mig den att, Wow, denna ÄR det =)
    Åååå håller tummarna!!
  • Elila

Spännande att du ska prova klänning! Jag håller tummarna!

Det som kändes skönt med min klänning och underkjol var att underkjolen hade ett elastiskt tyg högst upp så att man inte kändes som om man kvävdes och klänningen kändes inte heller tajt utan verkligen lätt att röra sig i.
    Jag gick omkring jättemkt med den och jag satte mig även ner i den. Den ska ju faktiskt kännas bekväm hela dagen och kvällen och då sitter man ju ner ganska mycket...

Klänningen ser precis likadan ut i ryggen som den gör på framsidan och det är dragkedja vid sidan. De blommorna man ser på höften kan man dessutom flytta och sätta någon annanstans om man skulle vilja. Vi provade och sätta de på slöjan (har dock ännu inte bestämt mig för om jag vill ha slöja än eller inte) och det blev jättefint :)

Nu hänger klänningen hemma hos mina föräldrar och ska hänga där tills den ska sys in och fixas med :) M2b ska inte få se den förän på bröllopsdagen :)

• Elila

Förresten Fröken Emma, vilken bra idé med asken. Den ska jag också göra :)
    Kanske lägger i en liten whisky istället för öl och sen lite gulliga lappar och så :)

• KakanMackan

Va kul Elisabeth! Tänk att du nu har köpt brudklänning!! Hihi Ja asken är riktigt bra! Här blir det nog också en Whisky och lite lappar, även lite kort tror jag =) Har ni tänkt göra något för er man( hihi, man) på festen? Jag funderar på att hålla ett litet "tal" till honom. Dock vet jag inte om nerverna klarar det..

• augusti2012

vad gulligt med asken.. själv kommer jag ta korten innan bröllopet så jag träffar min m2b då. 
    Men på festen kommer jag hålla ett litet tal till honom. Sen kommer jag be alla sjunga för honom eftersom han fyller 30 år då. :)

Grattis elisabeth till en super vacker klänning. :) Längtar tills jag ska beställa min i januari.

• Fröken Emma

Nu har jag bokat vinprovning nästa fredag för mig, min bästa vänninan mamma o syrra.
    Men först ska jag släpa med mig alla för att prova klänning. Det är tre oika personligheter med olika smak. Så jag tror det är en perfekt oenig panel hi hi

Ja men visst var det smart med asken. Min karl dricker inte wisky, men det tror jag pappa ska få i en plunt ;)
    Om kroppen har kommit i trimm så pass att jag är HELT nöjd kan det nog bli lite snygga underklädsbilder i asken......hummm Men jag gjorde iaf ett 90 min pass på gymmet i dag med avslut i bastun...Grymt nice!!!

• Fröken Emma

Har ni börjat kolla på ringar?

Jag var inne i två guldsmedsaffärer i dag, men ingen av dom hade koll på volfram. :(
    Så nu har jag lärt mig astt det även kallas tungstål. Får kanske fråga efter det i fortsättningen.
    (btw så är ringarna i profilbilden av volfram, modellen har vi fastnat för, ska även byta ut min förlovningsring så den blir slät o vigselringen med stenar i)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012