• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Det är jätteskönt att ha er att bolla med! Hade m2b vetat allt jag tänker på angående bröllopet så hade han bara skrattat och skakat på huvudet... Med er känns det så naturligt att skriva av sig om allt man tänker på och undrar över :)

Konstigt det där med era kyrkor... Helt plötsligt blir jag lite orolig och tänker att vi kanske borde ringa och dubbelkolla. Eller är det bara hjärnspöken kanske?

Jättebra tips med sidan, ska verkligen kolla upp det :) Kanske härmar dig lite Fröken Emma, hoppas ok?! :)

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-26 09:28:03 följande:

Det är jätteskönt att ha er att bolla med! Hade m2b vetat allt jag tänker på angående bröllopet så hade han bara skrattat och skakat på huvudet... Med er känns det så naturligt att skriva av sig om allt man tänker på och undrar över :)

Konstigt det där med era kyrkor... Helt plötsligt blir jag lite orolig och tänker att vi kanske borde ringa och dubbelkolla. Eller är det bara hjärnspöken kanske?

Jättebra tips med sidan, ska verkligen kolla upp det :) Kanske härmar dig lite Fröken Emma, hoppas ok?! :)

Helt okej!!! :)
    Utbudet var ju inte enormt, och så är det ju kul med en egen bröllopssida där gäster kan skriva komentarer...o efteråt kan man göra om det till en tacksida och visa alla bilder mm.

Jag försökte i går kväll bolla lite idder, o han skakade faktiskt på huvudet.
    Men vi har bestämt att vi åker ut till ön redan på otisdagen för att förbereda. En hel del pyssel som skall göras med dekorationer som skulle ta en sådan plats i packningen om dom hade varit klara.
    Nackdelenär ju att om man kommer på nått i sista stund så har man inte direkt nått utbud på material osv på ön....

Vi har fortfarande inte beslutat färgtema än! Jobbigt när jag vill börja göra pyssel....
    Men solroser, gröna o vita hortensior och murgröna är nått som kommer ingå....så det låter ju som gul, grön o vit bler bra ;)

Sen kom syrran på en kul grej i går. Att efter fotograferingen, ist för flått bil (vilket inte fins på ön) får min m2b köra mig på flakmoppe ist....Det är såååå oss!!! Dekorerar den med lite vita band o så, låvar att gästerna kommer stå i trädgården o skratta åt oss!!!

• Elila

Måste bara få berätta... Hittade en Nixa brudklänning på blocket och ska till henne och prova på söndag - Wieee!

Det roliga är att det är en axelbandslös som jag har sagt att jag inte vill ha men jag tyckte denna va så fin så jag kunde inte hålla mig :)

• KakanMackan

Nej!!! Inte den i Mölndal va?? =( Jag är såå förälskad i den!! ; )

• Elila

Haha nej inte den ;) Vilken var det? Detta var en som var i linnéstan :)

• KakanMackan

Va bra =) Jag hade bestämt mig för att inte kolla på den. Känns lite tidigt.. Men när jag såg vad du skrivit blev jag alldeles kall, min klänning.. ; ) Föf så känns det, när jag ser på den. Att den är min, jag är så förälskad i den. Och det är nog dig jag ska tacka nu, att du och din blivande klänning fick mig att inse att jag verkligen SKA kolla klänningen på Blocket. Och är det inte den så vet jag ju det, och kan gå vidare i livet och inte vara bitter ; ) Kram

• Elila

Jag har köpt klänning!!!!! :) :) :) :) :)
    Är så nöjd och svävar på moln. Jag som sagt att jag inte ville ha axelbanslöst men så fort jag satte på mig den så smäck, kändes det rätt!
    Den är lite stor över bysten och lite lång så den läggas upp lite och sys in lite men det tänkte jag göra två veckor innan THE day :)
    Jag betalade 1900:- för klänning, underkjol och slöja = kanonpris! + att jag vet att det är en riktig och priset för allt från början var 6400:-
  • Elila

Kakanmackan: Min klänning är en Nixa och den är köpt på Svahns i Kungsbacka så där vet jag att de säljer det märket. Såg nämligen din tråd :)

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-29 09:20:32 följande:

Jag har köpt klänning!!!!! :) :) :) :) :)
    Är så nöjd och svävar på moln. Jag som sagt att jag inte ville ha axelbanslöst men så fort jag satte på mig den så smäck, kändes det rätt!
    Den är lite stor över bysten och lite lång så den läggas upp lite och sys in lite men det tänkte jag göra två veckor innan THE day :)
    Jag betalade 1900:- för klänning, underkjol och slöja = kanonpris! + att jag vet att det är en riktig och priset för allt från början var 6400:-

JÄKLAR!!!!!! Skitsnygg!!!!!! *avis* <3

Grattis! O vilket kanonpris!!
    för det skulle ju inte göra nått om du skulle råka hitta nån annan...med tanke på hur lång tid det är kvar ;)
    Kommer du kunna låta bli att prova den nu ? Jag skulle säkert göra det i smyg ofta, om jag hade den hemma. ha ha

Jag är fortfarande övertygad om axelband, men dom behöver ju inte vara så stora så det hade man ju kunat sy dit om man vill.

• KakanMackan

Elisabet: WOW! Såå fin klänning! Ock vilket pris =) jag ska nog åka o prova min imorgon.. Hoppas den är minst lika Fin som din!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012