• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • marielleangelina
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-23 08:36:19 följande:

Marielleangelina - Vilka fina klänningar! Båda var toppen. Den första, är det pärlor eller stenar ? Jag är precis som dig och vill inte ha axelbandslöst....kanske att jag ändrar mig som dig oxå när jag ska ut och prova :)

Vad låg de klänningarna du har på dig på för pris?

Den första är det små avlånga pärlor på och sen en sten i mitten på varje blomma. Ja, prova på!
    Den med pärlor tror jag var den billigaste, TROR den kostade 5000 men är inte säker, den andra kostade iaf 8000, precis som de flesta andra jag provade (8000-12000).... Så det är dyrt!
    KakanMackan skrev 2011-08-23 09:34:25 följande:
    Marielleangelina: Absolut axelbandslös! Passade du jättebra i!! =)
    Tack så mycket :) Jag vet inte varför men jag var rädd att det skulle se lite vågat ut... Men alla de jag provade satt uppe jättebra och var inte alls så urringade som jag tänkte mig.
  • Elila
    KakanMackan skrev 2011-08-23 09:32:59 följande:
    Elisabeth var ska du prova klänningar? Finns det många butiker i Gbg? Jag bor ju i en ganska liten stad med vääldigt dåligt utbud =( Får kanske bli en dag i storstan =)
    Ja det finns en hel del butiker faktiskt. Men däremot för dig (du bodde i Uddevalla va?) så finns det två stycken i Kungälv som fått väldigt bra recensioner... Helens brud och bal hette den ena och den andra hette Emilios högtidskläder. Jag har fått en hel lista på brudbutiker i Göteborg med omnejd om du vill ha?

Förresten går mina bilder att se nu?
  • KakanMackan
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-23 11:23:49 följande:
    Ja det finns en hel del butiker faktiskt. Men däremot för dig (du bodde i Uddevalla va?) så finns det två stycken i Kungälv som fått väldigt bra recensioner... Helens brud och bal hette den ena och den andra hette Emilios högtidskläder. Jag har fått en hel lista på brudbutiker i Göteborg med omnejd om du vill ha?

Förresten går mina bilder att se nu?
    Nej, jag kan inte se dem Rynkar på näsan vet inte varför.. Ja Uddevalla är ju som sagt ganska litet. Förr hade vi i alla fall två butiker i stan, nu verkar det som det bara är en kvar. Åkte dit i fredagsmen de hade fortfarande semesterstäng. Kungälv får det bli =) Tack för tipset!
  • Augustibrud 2012

När vi pratar om klänningar och butiker. Någon som vet bra butiker i Örebro, Eskilstuna eller Västerås? I V-ås vet jag Ruths, men kan inga fler. Vet någon av er?
    Har förresten kommit igång ordentligt nu med bra mat. Har gått ner 2 kilo hittils. Tänkte börja träna om ett par veckor. Vill inte köra allt på en gång så att det blir för mycket. Några fler som försöker gå ner i vikt till bröllopet? Mitt slutdatum är den 1:a januari då jag ska börja prova brudklänningar.

• augusti2012

Idag är jag sååå glad!! 
    jag bor med min katt smulan, sonen på 19 månader och min m2b i en trea på 72 kvadrat på tredje våningen.
    Igår kom brevet vi hade väntat på. Från bostadsbolaget. Idag gick vi dit. Så inom kort flyttar jag med min familj  till en femma på 118 kvadrat. 
    Kommer kännas skönt med ett litet brake ifrån att bröllopspyssel och börja med hemmet.
    Packa, rensa, inreda etc. :)  

Jag kommer ju ha hela våren att hålla på med bröllopet. :) I min egna lilla pyssel/datahörna.

• Elila

Augusti 2012: Grattis till lägenheten! Förstår precis, jag och min m2b flyttade i slutet på april efter fyra år i bostadskö... Visst vi hade en jättefin lgh innan men ville bo mer centralt. Nu bor vi mitt i centrala gbg och kunde inte trivas bättre :) Skönt för er med mer yta också när det både finns barn och djur med i familjen.

• Fröken Emma
    KakanMackan skrev 2011-08-23 12:02:12 följande:
    Nej, jag kan inte se dem Rynkar på näsan vet inte varför.. Ja Uddevalla är ju som sagt ganska litet. Förr hade vi i alla fall två butiker i stan, nu verkar det som det bara är en kvar. Åkte dit i fredagsmen de hade fortfarande semesterstäng. Kungälv får det bli =) Tack för tipset!
    Ang bilder

jag kommer heller inte åt dom :(
  • Fröken Emma
    Augustibrud 2012 skrev 2011-08-23 13:29:04 följande:
    När vi pratar om klänningar och butiker. Någon som vet bra butiker i Örebro, Eskilstuna eller Västerås? I V-ås vet jag Ruths, men kan inga fler. Vet någon av er?
    Har förresten kommit igång ordentligt nu med bra mat. Har gått ner 2 kilo hittils. Tänkte börja träna om ett par veckor. Vill inte köra allt på en gång så att det blir för mycket. Några fler som försöker gå ner i vikt till bröllopet? Mitt slutdatum är den 1:a januari då jag ska börja prova brudklänningar.

japp 10- 12 kg ska av. O jag startar på månadg med 2 veckor ren GI o stenhård träning.
    Det värsta är att jag vet att dom kommer av ganska lätt med den metoden, så jag drar mig från att börja. "det är ju ett år kvar, så jag hinner!" Men vips så kommer det bli aug o jag har inte gjort ett dyft.

O svårast är nog att hålla det när jag väl gått ner..

Augusti 2012

GRATTIS!!! Gu så skönt med så stort. O skönt med nått annat att tänka på ett tag!!

• Fröken Emma

Idag pratade jag med min "bröllopskordinator". En gubbe på säger 50 bast, ägare till världshuset som ska fixa med middag o tårta boende festplats mm. Känns superskönt.

O jag hade riktigt riktig tur!!!! O det tack vara ER!!!!
    Hade ni inte gjort mig så "panikslagen" o gett mig ångest för att ni var igång så tidigt, hadejag inte mailat en förfrågan och då hade vi inte fått det datum vi ville eller fått välja ett annat ställe.
    För efter mitt mail till honom i förra veckan har det ramlat in tre förfrågningar på samma datum!!

<3 TACK <3 til er alla!!

Gu så kul det här är.
    Nästa vecka åker vi dit och träffar en del, musiker köksmästare o präst. sen ska vi titta på platser, kyrkan och bryggen mm.

• 7milakliv
    KakanMackan skrev 2011-08-23 12:02:12 följande:
    Nej, jag kan inte se dem Rynkar på näsan vet inte varför.. Ja Uddevalla är ju som sagt ganska litet. Förr hade vi i alla fall två butiker i stan, nu verkar det som det bara är en kvar. Åkte dit i fredagsmen de hade fortfarande semesterstäng. Kungälv får det bli =) Tack för tipset!
    Hej hej! Jag var i Kungälv på båda butikerna för några veckor sedan:) Ringde och kollade innan och man behövde inte boka tid.
    Måste säga att Helens Brud & Bal var toppen! Jag testade tre olika typer av klänningar bara för att börja någonstans. Så nu vet jag i alla fall vilken typ av klänning jag vill ha i denna "klänningsdjungel"  Glad
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012