• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Förresten...glömde säga :) Vi frågade i helgen de vi vill ha som toastmasters om de ville vara - De sa ja! :) Den ena är min sambos syster och den andra är min systers kille... Vi valde dom för att de har båda varit på många bröllop och det känns som att man behöver både folk som kan styra upp festen men ändå göra den rolig och lite galen :)

Någon helg här nu fram över i september/oktober kommer de på middag och då ska vi spåna loss :) T.ex tipspromenad är en jättebra idé som vi ska göra (speciellt eftersom vi ska ta våra foton efter vigseln) och sen vill vi ha lite roliga lekar också. Typ skoleken och så :) Vad tror ni om det?

Augusti2012: Coolt med eldkastare, hur får man tag i sådana?

• Soderek

Hej!
    Jag hoppar in här jag med. Jag och fästmannen har bestämt oss för att gifta oss då och i stort sett så har vi bestämt hela bröllopet så att det är bara att införskaffa alla saker osv.
    Ska kika igenom tråden lite mer Glad

Har ni diskuterat teman? Vilka teman alla kommer ha på sina bröllop?

• augusti2012

Funderade också på att skicka ut inbjudningarna i januari. Allt för att gästen ska ha möjlighet att ordna boende etc. 
    Men när ska man osa i så fall???

Elisabeth: eldshow, min m2b bror har lite kontakter. Så tänkte dra lite i dem. :)

• augusti2012

Förresten, angående kinaklänning. Jag tänkte ta måtten hos en skräddare. Betalar hellre lite pengar till henne. Samt att hon får hjälpa att ändra om det skulle vara något. 

• ella

Någon mer som har funderingar över underhållning på festen??
    Tipsa gärna om det finns ngn som är duktig i Göteborgsområdet =)

• Elila

Ja det är lite knepigt vad gäller osa-datum. Vi tänkte nog köra osa senast 1:e maj (om det går med cateringföretaget och så såklart) för då får man tid på sig att göra bordsplacering och liknande och slipper göra det mitt i sommaren :)

• Fröken Emma

Augusti20112

Värst vad du ligger i!!
    Idag köpte jag ett fler-ämnes-block (med flikar i olika färger) så jag kan klistra in bilder på saker jag stöter på och listor mm. annars kommer det bara bli smålappar som jag ska hålla reda på. Känns som om detta block kommer få förlja med nu i väska ett år framåt. ;)

Vi kommer skicka save.tha-date kort. kommer typ 2 jan, ett litet kort så gästerna får nått att se fram emot. Bara datum och att det kommer vara på annan ort.
    Inbjudningarna skickar vi i början av maj o osa i slutet av maj...eller är det försent?

Elisabeth & Markus
    Så då får gästerna själva boka boende mm?

Är inte årsskiftet lite sent då med tanke på att ni är 120 personer?
    Tänkte bara att det är ju ett populärt datum och ett otroligt fin plats ni valt. Kanske fler som gifter sig i närheten?

Vi har förbokat boenden till alla gäster. Betalar gör vi på plats, och korigerar antalet 2 mån

• Fröken Emma

Det här med monogram är ju skitkul.
    en kompis som är smed ska göra ett litet o ett stort i smide. Det lilla ska sitta på brevlådan och den stora på dörren, efter bröllopet såklart.
    Det kommer vara genomgående i allt. inbjudningar, presenter, program dekorationer glas servetter mm mm.

Dessutom är nu både florist och frisör bokade. Frisör är ifs syrran, men oxå den enda som vet nått än om våra planer.

Fått lite tips att kontakta en lokal sömmerska, det kan verkligen löna sig, även mot att beställa dom lite dyrare kinaklänningarna. Ska kolla upp det. Säkert nått för er som bor utanför stockholm!

• Elila

Hallooo!

Grejen är att min familj har redan ett hus där alla får plats i min familj, m2bs familj har redan bokat boende där de får plats och sen är ju de flesta par så då blir det kanske 40 dblrum som behövs och det har våra kompisar sagt att de fixar så allt känns ganska lugnt... Vi har dock ett boende prel bokat så att våra vänner kan bo ihop men vi har ännu inte checkat med alla om vi ska boka det. Verkar som om vissa vill stanna bara över en natt och vissa vill bo hela helgen och vissa vill bo billigt och vissa vill bo lite finare, ett himla pussel :) Vi kommer nog låta de boka själva...är det dumt kanske? Vad tror ni?

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-22 16:32:53 följande:
    Hallooo!

Grejen är att min familj har redan ett hus där alla får plats i min familj, m2bs familj har redan bokat boende där de får plats och sen är ju de flesta par så då blir det kanske 40 dblrum som behövs och det har våra kompisar sagt att de fixar så allt känns ganska lugnt... Vi har dock ett boende prel bokat så att våra vänner kan bo ihop men vi har ännu inte checkat med alla om vi ska boka det. Verkar som om vissa vill stanna bara över en natt och vissa vill bo hela helgen och vissa vill bo billigt och vissa vill bo lite finare, ett himla pussel :) Vi kommer nog låta de boka själva...är det dumt kanske? Vad tror ni?

Det är absolut inte dut att låta dom boka själva. Men som du sa vill några bo "flott" o då kanske det ska bokas redan i höst. För många brudpar, inkl oss, bokar åt hela sällskapet i förväg.

Vi har ifs inte så många val flott eller enkelt att välja mellan, men det är samma här. Några vill bo en natt o andra kanske fler. Några kommer säkert öluffa och andra tar egen båt, mormor vill nog komma på dagen o åka på förmiddagen efter. Alla är olika och har olika önskemål

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012