• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • jennifaer

Marielleangelina - Väldigt fin du tittat på, jag har nämligen samma som vigselring och väldigt bra pris! Min kostade 8240 men jag köpte förlovningsringen och vigselringen samtidigt (jag bytte ut min förlovningsring som var i silver) och så fick jag 10% rabatt på hela det köpet så lite billigare vart det juGlad

Hmm jag kanske borde bli medlem på the knot igen, jag var medlem där för några år sedan när min syster skulle gifta sig men nu kanske det är dags att hitta dit igen.

Här kommer iaf en väldigt suddig bild på mina ringar:

• marielleangelina
    jennifaer skrev 2011-08-19 18:51:00 följande:
    Marielleangelina - Väldigt fin du tittat på, jag har nämligen samma som vigselring och väldigt bra pris! Min kostade 8240 men jag köpte förlovningsringen och vigselringen samtidigt (jag bytte ut min förlovningsring som var i silver) och så fick jag 10% rabatt på hela det köpet så lite billigare vart det juGlad

Hmm jag kanske borde bli medlem på the knot igen, jag var medlem där för några år sedan när min syster skulle gifta sig men nu kanske det är dags att hitta dit igen.

Här kommer iaf en väldigt suddig bild på mina ringar:

Jättesnygga ringar Jennifaer! Glad Är det Norrsken Spectra du har som förlovningsring eller är det kanske Passion?

Nu förstår jag ju att du inte använt den än eftersom vi här i tråden inte gifter oss förän nästa år ;) men hur känner du; visst står den stora stenen inte ut så mycket att det stör? Sånt är väl en vanesak också!
  • jennifaer
    marielleangelina skrev 2011-08-19 19:22:30 följande:
    Jättesnygga ringar Jennifaer! Glad Är det Norrsken Spectra du har som förlovningsring eller är det kanske Passion?

Nu förstår jag ju att du inte använt den än eftersom vi här i tråden inte gifter oss förän nästa år ;) men hur känner du; visst står den stora stenen inte ut så mycket att det stör? Sånt är väl en vanesak också!
    Det är en passion jag har som förlovningsring och känner mig väldigt nöjdGlad Att stenen inte står ut så mycket var just anledningen till att jag valde virvla eftersom jag ofta har tajta vantar och med småbarn så vill jag inte riskera att riva lillen klumpig som jag är. Trots att jag inte har haft den på mig så har jag provat den mååånga gånger och
    känner mig än så länge nöjd
  • appelbiten

Åh! Längtar till detta datum - 2012-08-04! Då smäller det för oss i Malexander, Östergötland (dock är vi skåningar båda två). Vad roligt med en grupp för just denna dagen - får man gå med?

Sara 

• augusti2012

appelbiten. Klart du får gå med. Grattis till bröllopet. 

Jag måste berätta om mitt senaste fynd!!!! Som en ebay lover jag är (kommer få gå på avväjningskurs efter  bröllopet). så länkar jag till sidan. 
    Köpte ivory som jag kommer ha som löpare på borden.  
     http://www.ebay.com/itm/TULLE-Roll-Spool-6-x25yd-Tutu-Wedding-Gift-Craft-Deco-/330545438484?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D2188666200070656151#ht_1527wt_956
    Inte ens 1 kr metern inklusive frakt. kan man få det billigare??? 

• Elila

Vilka fina ringar ni har :) Som vigselring hade jag tänkt mig en liknande som jennifaer har som förlovningsring. Jag har en slät förlovningsring nu...

Smart det där med tyllen som du ska ha som löpare. Kan du inte berätta hur kvalitén är när du får rullen? Jag vet inte om vi bara kör på vita dukar och sen ljus och blommor eller löpare oxå... Tyllen där va ju billig så det tåls ju att tänka på :)

Fin sida marielleangelina, ska titta upp om vi ska fixa en sån oxå :) Under dagen kommer jag lägga upp lite inspirationsbilder som jag har till klänningar och buketter i mitt album om ni vill titta :)

• jennifaer
    augusti2012 skrev 2011-08-20 09:03:29 följande:
    appelbiten. Klart du får gå med. Grattis till bröllopet. 

Jag måste berätta om mitt senaste fynd!!!! Som en ebay lover jag är (kommer få gå på avväjningskurs efter  bröllopet). så länkar jag till sidan. 
    Köpte ivory som jag kommer ha som löpare på borden.  
     www.ebay.com/itm/TULLE-Roll-Spool-6-x25yd-Tut...#ht_1527wt_956
    Inte ens 1 kr metern inklusive frakt. kan man få det billigare??? 
    Ah Ebay är verkligen guld! Tyvärr måste jag nästan inte köpa något till bröllopet men jag är ju ändå där och kikar ibland för det kan ju finnas något man inte tänkt påDrömmer Som tur är behöver jag inte pynta något själv i lokalen, det är redan jättefint och de sköter det lilla som måste fixas och jag tackar och bugar för det eftersom jag aldrig blir nöjd när jag gör något på grund av mitt totalt oestetiska sinne.

Förresten har jag nu fått bokningsbekräftelse och betalat handpenningen för både lokal (och maten där också då) och fotografen. Herregud vad verkligt det känns nu!

Jo också glömde jag ju berätta att vi har bokat en svit på stadshotellet i Luleå till bröllopsnatten också. Gött! Men vad ska jag göra resten av året nu då?Obestämd
  • marielleangelina

Har ni börjat kolla på inbjudningskort? Jag har kikat lite på kortdesign.se de verkar vara billiga och bra.. Någon som hittat någon annan bra leverantör?

• 7milakliv

Jag såg vistaprint.se hade halva priset på inbjudningskort under förra hösten. Just nu har de 25% rabatt.  Finns en hel del att välja på.

Har beställt bland annat visitkort därifrån och det har fungerat bra.

• marielleangelina
    7milakliv skrev 2011-08-20 12:47:41 följande:
    Jag såg vistaprint.se hade halva priset på inbjudningskort under förra hösten. Just nu har de 25% rabatt.  Finns en hel del att välja på.

Har beställt bland annat visitkort därifrån och det har fungerat bra.
    Tack för tipset :) där fanns ju jättemycket snyggt! Och billigt!
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012