• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma

Sitter o botaniserar i nya pandurokatalogen som kom idag!!!
    Mycket kul o bra inseration till inbjudningar mm.

Okej okej,,,jag vet att jag tidigare sagt att jag inte funderar på det så mycket,,,allt pyssel till bröllopet...men direkt jag öppnade katalogen och hamnade på tvålsidan så är det ju självklart att gästerna ska få bla tvålar och choklad på rummet när dom kommer. ska vara lite personligt. jag gillar att göra smycken, så många kommer få halsband mm
    Det svåra är bara vad herrarna skulle upskatta. Tror dom ska få en "pyntad" mini-wiskyflaska.
    Eller vad tror ni?

Ungdomarna kommer nog få en kudde med sitt namn på. och barnen får en "pyntad" tygpåse med roliga saker i.
    Som sagt 15 barn under 10 år.

Oj vad jag spinner planer här nu...undra om dom verkligen går att väva hi hi

• ella

Fröken Emma:     Vilka underbara idéer. Fick också hem katalogen idag så ska börja kika i den ikväll. Jag har redan beställt små vita favourboxes där jag ska lägga i rosa mandlar inlindade i ett spetsfång. Funderar på något mer men har inte kommit på något än. Något annat jag skulle vilja beställa är vita solfjädrar som delas ut av värdparet tillsammans med vigselprogrammet utanför kyrkan.                                 Dock har jag inte sett någon sida som säljer detta till ett ra pris. Ska väl börja spåna vidare på                                   olika Kinasajter.

• Augustibrud 2012

Ella- har du kollat på ebay? Jag hittade tex 15 stycken vita solfjädrar för 140 kronor med frakt inräknat. Jag har blivit ebayfrälst.

• ella

Nä jag har inte gjort det än =) 
    Kan du länka?  Glad

• Augustibrud 2012

Lättast är att gå in på ebay.se och söka på wedding favors. Där hittar du en massa annat roligt också :)

• ella

Jo det är klart trodde du hade en direktlänk till just de solfjädrarna du sett =) men ska kika lite på det.

Oj vilka billiga klänningar! Det som jag är rädd för är att de inte ska vara välgjorda och se billiga ut. Är det någon av er som beställt från Internet? Hoppas någon av er kan slå sönder mina fördomar så att även jag kan komma undan med en vacker brudklänning till en billig slant.  

• Augustibrud 2012

search.eim.ebay.se/&kw=wedding+favors&ect=&elc=3&eb=S%C3%B6k

Var tvungen att få hjälp av killen. Har aldrig direktlänkat förrut. Men nu har jag lärt mig det :)

• ella

Tack, hittade jättefina ljusrosa solfjädrar =) Perfekt till mitt färgtema!{#emotions_dlg.flower}

• Elila

Hej på er!  M2b fyller 30 idag så det är lite att stå i nu i dagarna och i helgen då det vankas fest :)

Ella: Jaså du heter också Elisabeth, vilket sammanträffande :) Samma färgtema, samma dag :) Så himla kul! Det lustiga är att i en annan tråd jag är med i som handlar om oss som ska gifta oss på Österlen nästa sommar så är det en tjej som ska ha samma lokal, samma catering och samma färger fast helgen efter vårt bröllop - sammanträffande där också :)
    '
    Åh va spännande med pandurokatalogen :) Vi var på panduro i helgen och pratade med en tjej ang inbjudningar, väldigt trevlig personal som verkligen förstod att vi inte var några hejare på det där med scrapbooking och så :) Vi tänkte göra vita inbjudningar med rosa sidenband runt :)

Ang färgtemat rosa/vitt/silver så min tanke är att framåt kvällen då det vankas vickning att även godiset ska ställas fram och då tänkte jag att marshmallows är bra godis som går att få tag på billigt i rosa och vita nyanser :)

Skönt att fler av er är i samma bridezilla-tillstånd som mig :) Vi får hoppas det lägger sig snart när man får lite struktur.... Men precis som car1021 säger så vill man ju försöka komma åt billiga saker redan nu så att man slipper tänka på allt sedan och då blir det ju att man tittar på något nästan varje dag :)

Fröken Emma: Wow! Vilka idéer, imponerad! Jag som inte är någon pyntare, fixare alls blir mäkta impad när folk gör så här...Önskar att jag kunde men hittar aldrig tiden (eller inspirationen heller för den delen) :)

Förlåt att mina inlägg alltid blir så långa :)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012