• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

TJEJER!!!!!!!!! ett år precis till det magiska datumet... <3 

• marielleangelina
    augusti2012 skrev 2011-08-04 00:09:14 följande:
    TJEJER!!!!!!!!! ett år precis till det magiska datumet... <3 
    *gilla*

Idag förlovar vi oss! Ja, det kan låta lite konstigt att planera bröllop innan man är förlovad, men vi ville
    förlova oss exakt ett år innan så igår hämtade jag våra förlovningsringar hos Smycka, färdiggraverade :D
    Så från och med i eftermiddag är jag ringmärkt :) Hjärta
  • Elila

Marielleangelina: Stort grattis till förlovningen idag! Hoppas dagen blir mysig och fin...

Ett år kvar idag...Pirrar till i magen varje gång man tänker på det :)

Vilka fina klänningar ni har tittat på. Jag och min tärna ska gå ut och börja prova på allvar i september (då man inte är lika svullen, svettig och varm som man är nu puh!) Då ska vi titta på modeller och så men det lutar ändå åt att jag kommer beställa den klänningen som jag hittade på nätet (shopindream). Tänker på den hela tiden och är helt förälskad. Tror jag har visat den en gång innan i denna tråd? Jag har lite större byst och vill gärna ha en klänning som täcker lite så att de inte hoppar upp och säger hej på dagen D ;)

Vi har berättat för alla om att vi ska gifta oss och alla tycker att det är toppen och att det ska bli jättekul. Vi har varit lite oroliga för att folk ska tycka att det är för långt bort då vi + alla vi känner bor i Göteborg men att vi ändå ska gifta oss på Österlen men det verkar de flesta bara tycka är roligt (bara svärmor som kommer med små gliringar ibland vilket gör mig lite småledsen men men...)

Hur många vänner och så ska ni bjuda? Har ni frågat era vänner om tärnor, bestmans, toastmasters och liknande än?

• marielleangelina
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-04 15:54:21 följande:

Marielleangelina: Stort grattis till förlovningen idag! Hoppas dagen blir mysig och fin...

Ett år kvar idag...Pirrar till i magen varje gång man tänker på det :)

Vilka fina klänningar ni har tittat på. Jag och min tärna ska gå ut och börja prova på allvar i september (då man inte är lika svullen, svettig och varm som man är nu puh!) Då ska vi titta på modeller och så men det lutar ändå åt att jag kommer beställa den klänningen som jag hittade på nätet (shopindream). Tänker på den hela tiden och är helt förälskad. Tror jag har visat den en gång innan i denna tråd? Jag har lite större byst och vill gärna ha en klänning som täcker lite så att de inte hoppar upp och säger hej på dagen D ;)

Vi har berättat för alla om att vi ska gifta oss och alla tycker att det är toppen och att det ska bli jättekul. Vi har varit lite oroliga för att folk ska tycka att det är för långt bort då vi + alla vi känner bor i Göteborg men att vi ändå ska gifta oss på Österlen men det verkar de flesta bara tycka är roligt (bara svärmor som kommer med små gliringar ibland vilket gör mig lite småledsen men men...)

Hur många vänner och så ska ni bjuda? Har ni frågat era vänner om tärnor, bestmans, toastmasters och liknande än?

Tack så mycket :) Jodå det blev mysigt men inte så värst mycket annorlunda än alla andra dagar. Kändes underbart när han trädde på mig min ring ;) men vi var bara hemma, lagade mat och kollade på film, min fästman (!) är lite sjuk så det blev lugnt!

Va roligt med positiva reaktioner :) Vi ska faktiskt inte bjuda några vänner, inte heller ska vi ha tärnor eller marsalker... så jag har tyvärr inte mycket att komma med där! Men skulle jag däremot ha så skulle jag nog frågat nu eller snart om jag hade klart för mig vem/vilka jag ville ha med i brudföljet.
  • augusti2012

marielleangelina: 
    grattis till förlovningen {#emotions_dlg.flower} 

Elisabeth & Markus: 
    Vi kommer vara 70 personer ungefär.
    Och fördelningen blir 1/3 min släkt 1/ 3 min m2b släkt och 1/3 vänner
    I brudföljet kommer vi vara två tärnor, 2 marskalkar, och en brudnäbb och min son som ringbärare.
    Sen följer min pappa mig in i kyrkan.
    Välkomna till kyrkan tänkte jag att våra föräldrar skulle göra. Sen på festen så vill en marskalk hålla i det.
    Eventuellt tänker jag låta en barndomsvän till mig som är duktig på att planera ha ett finger med i spelet  

syntiz: tipsar om tråden som är för alla brudar 2012. Finns kanske någon där som gifter sig samtidigt som du. Annars får du gärna hänga här också med augustibrudar :)
    Svårt att veta hur mycket man ska göra och när.

• Elila

Vi har filat lite på inbjudningslistan nu...tagit bort, lagt till och så vidare. Nu känner vi oss båda nöjda men antalet är 120st (!). En rejäl skara människor!
    Vi ska inte bjuda barn, däremot har vi alla våra syskonbarn med. Så det blir 114 vuxna och 6 barn.
    Vi räknar däremot med 110 då vi antar att vissa kanske inte kan eller så...

• augusti2012

elisabeth och markus: jisses 120 stycken.. nästan dubbelt så många som oss. Jag blir lite nervös när jag tänker på 70 personer. tänk då 120. :) 

Jag gillar att prata och så och har inga problem med det. Men att stå i centrum en hel dag är inte min grej egentligen. Tycker det blir lite mycket gulligull och vill helst sjunka under jorden. Men som sambon säger: en dag står du ut  

• Elila

Ja jag har lite små panik över att vi ska bjuda så många... Lokalen tar 280 personer så där är det inga problem men att hålla alla glada, nöjda känns som ett litet orosmoln. Vi ska dock försöka göra lite lekar och grejer under själva middagen så att alla ska ha trevligt. Huvudsaken känns ändå att jag och min m2b ska ha kul och sen hoppas jag att alla våra gäster har den intentionen också :)

• Fröken Emma

Haj

Får man vara med fast datumet är 25/8??

Jag får lite panik o rysningar att ni har kommit så långt i er planering. Vi har just gjort budgeten,,,eller ja grovt iaf.
    Vi spånar på tema o färg,,nåja jag iaf ;)

Vi ska gifta oss på en ö i sthlms skärgård, ca 60 gäster, utomhusmiddag, dans liveband, barn, barnpassning, lekar mm.
    Kommer pågå fredag till söndag. Börjar med kompisgänget åker ribbåt ut på fredag, släkt o vänner kommer lördag förmiddag, lekar brunch mm.
    Vigsel på kvällen och en dunderfest. Avslutas med gemensam frukast på söndagen o sedan båt tillbaka till stan.

Jag har inte ens börjat titta på klänningar. Men jag vill ha en champanjefärgad sommarklänning, mer än en klassisk brudkläning.
    Han linnebyxor och skjorta i samma färg. ingen kavaj osv då han helst vill gifta sig i blåställ ;)
    Gästerna ska ha shorts och blommiga sommarklänningar.
    Barnen får gärna se ut som Emil o madicken ;) Kanske ett tema,,,vi får se.

Ingen vet att vi planerar. Alla kommer få ett vykort 2/1 -2012
    " Här kommer en bra början på året och något du kan se framemot nu i gråa kalla vintern" Typ i den stilen. Ingen tid plats mm utan det kommer i den klassiska inbjudan. Som kommer bestå i flera delar, några får flaskpost. min mormor får ett pussel och några får en gåta.

Två kompisar som är florister, syrra som är frisör, en ingift sömerska, en mediatokig kussinbarn som får ta hand om film o foto ( tror jag)

Budgeten landra på 75 000 kanske 85 000 beroende på hur mycket vi kommer bidra med till resp möhippa o svensexa.

Är jag helt ute? Borde jag kommit längre?!

• Augustibrud 2012

Jag är jätte gärna med i den här tråden.
    Vi har bokat kyrka, Medåkers kyrka i Arboga, den 4/8 2012 klockan 16.00.
    Kyrkan och lokal är klart och ska idag ordna med frisör och make-up men annars är den mesta planeringen i huvudet.
    Klänningen tänkte jag beställa från något av Kina-företagen i vinter (då jag hoppas på att gått ner lite i vikt). Blir det för sent tror ni?
    Vårat färgtema kommer antaglien bli ljusrosa, mörkgrönt och silver

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012