• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Åh va fin klänningen var :) Ebay? Cake toppersarna va supersöta :)

Marielleangelina: Vart är det ni ska gifta er? :)

• marielleangelina
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-01 18:22:04 följande:

Åh va fin klänningen var :) Ebay? Cake toppersarna va supersöta :)

Marielleangelina: Vart är det ni ska gifta er? :)

I Halmstad :) Söndrums Kyrka och sen blir det någon liten tillställning i Marinstugan vid småbåtshamnen vid Nissan (har inte bokat den än men ska göra det i dagarna)
  • marielleangelina
    Elisabeth och Markus skrev 2011-07-18 10:48:16 följande:
    Får man fråga var ni har lagt upp för budget? Vi har sagt att vi ska försöka ha 60.000:- som tak och det hoppas jag vi kommer att hålla även fast det i nuläget känns som man vill köpa, fixa och trixa hur mycket som helst ;)
    Vår budget är max 20 000 och helst inte ens det... Blir inget extravagant alls utan vi kommer hålla det så simpelt som möjligt. Jag ska beställa klänning från Kina, lokalen får vi hyra för 400 kr och maten blir antingen catering-buffé alternativt att vi bara bjuder på kaffe och tårta.. Det får vi nog bestämma lite längre fram hur det blir.

Här är klänningen jag ska beställa. 2400 kr blir det inklusive frakt. Jag har precis fått en bild på spetsen de tänker sy klänningen av och den ser väldigt fin ut! Tror den blir toppen!

• EricahjärtaJimmy
    Heej!
    Verkligen bra datum då ni ska gifta er. Jag fyller den dagen. Själv så planerar
    jag och min sambo att gifta oss sommar 2012 men det blir nog inte på min
    födelsedag. Men det hade verkligen varit kul. Hoppas att ni får ett fint bröllop. Glad
  • augusti2012

marielleangelina: vilken underbar klänning!! Kina??? love it. 
    vilket ställe i så fall. har hittat en också ifrån kina. kostar 153 dollar + frakt.
    Så nöjd.

Ericahjärtajimmy: det går jätte bra att gifta sig på sin födelsedag vi gifter oss på min m2b 30 årsdag. :)
    Och han lär aldrig glömma bröllopsdagen i framtiden  

• EricahjärtaJimmy
    Får hoppas att ni får ett super fint bröllop. Glad Han lär nog inte glömma er bröllopsdag. Glad
    Det skulle verkligen vara kul att gifta sig samma dag, men det händer så mkt samma dag
    så kanske det blir ett annat datum iallafall. Min mamma fyller på samma dag. Glad
  • car1021

Nu har jag börjat jobba igen efter semesten men det är ganska lugnt på jobbet så det blir en del små pyssel med bröllopsplaneringenGlad
    Gjorde servettringar på semestern och så köpte jag Joker blockljus fat på IKEA för 5 kr/st som jag klistrade på pärlor på. Ska nog beställa en klänning från Kina och jag har hittat massor som är fina. Den här hittade jag igår. Tänkte beställa den i rosa fast spetstyget ska vara vitt. Eftersom jag gifter mig för andra gången och jag älskar rosa så tänkte jag ha en rosa bröllopsklänning.
  • marielleangelina

augusti2012 skrev 2011-08-02 16:57:41 följande:
    marielleangelina: vilken underbar klänning!! Kina??? love it. 
    vilket ställe i så fall. har hittat en också ifrån kina. kostar 153 dollar + frakt.
    Så nöjd.

Tack! Ja jag håller med, underbar!
    Yes, från Kina! Ska beställa den från Landy Bridal, 2400 kr inklusive frakt blir det ($359)
    Jag har fått en bild på spetsen de ska sy den med och jag tror det blir perfekt!
    Ska se till att få hem ett prov först bara, så man kan känna på det lite.
    (av någon anledning hamnade spetsprovet där uppe nu :/   )

Va billigt och bra, 153 dollar är ju ett riktigt kap! Har du lagt ut bild här i tråden?
    Kan inte komma på om jag sett...

• marielleangelina

Måste ventilera också lite,

Vi berättade igår för sambons föräldrar att vi ska gifta oss, de blev så rörda och glada båda två :)
    Det kändes helt underbart!! Svärmor började gråta hon blev så lycklig och rörd och
    svärfar var på väg han med!
    De hade nog inte tänkt att vi skulle "slå till" riktigt än, i deras ögon är vi väl fortfarande tonåringar.
    Vi är ju 23 och 25 nu så vuxna nog att gifta oss tycker jag vi är men vi var bara 16 och 18 när vi träffades
    och tiden går ju så snabbt.... I vilket fall blev de väldigt glada!

Har ni andra berättat för föräldrar/vänner än? :)

• syntiz

Hej allesammans!
    Ansluter mig till eran trad, men inte som brud 2012 i augusti, utan 2012 i februari!
    Och ser att vissa av er redan hunnit langt fore mig i planering! :S
    Sjalv tittar vi runt pa lokaler nu och tittat under hela semestern, (jobb nasta vecka)
    och vill helst ha det klart, for att sen boka kyrka.
    Klaning ar bestalld och min sambo ska pa provning snart.
    Men det ar allt vi har gjort inte mycket alltsà.....ar vi sent ute? och vad borde jag ha avklarat? =)

Grattis till alla brudar hehe=)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012