• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

elisabeth: underbar klänning. Sådan som jag hade kunnat välja själv. så mycket bra smak
    Köper nog den via my bridal. Har bara läst gott om dem. 

Du borde lätt kunna färga servetterna. Köp några och prova. Borde bli toppen. :) :)
    Fick tipset här igenom. Läste det i ett forum. BT är bra på att ge tips.

Pussklockor är små klockor som man ställer ut lite varstans på bordet. Dem flesta brukar sätta dit en liten lapp. Pussklocka, ring i klockan så pussas vi. Mvh Brudparet
    Perfekt för oss som inte kunna låta bli att pussas ändå

Tips om nätauktioner: hmm det var svårt. *skratt* kolla omdömet är en mycket bra sak. Se så dem inte har negativa omdömen. Och i så fall vad det beror på. Och om dem har sålt mycket. 
    Ska in i ebay djunglen nu tänkte jag.

Är så himla glad!! vi bokade världens finaste plats till festlokal igår. Min sambo är med i en båtklubb då vi har segelbåt. Så vi kommer ha deras klubblokal som festlokal. Underbar utsikt i form av vättern och stranden och hamnen med alla båtar. Kan inte bli mer vi. :) Hyra: cirka 1600 kr för 3 dagar. :) 
    Kommer lägga in en bild på min sida lite senare om det går. 

• augusti2012

EBAY EBAY EBAY!!!!!!!!!!!!!!! I´m in love!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har skaffat mig ett ebay konto och paypalkonto idag. Och jisses vad jag har fyndat.
    För 140 kr har jag fått följande: 
    En tiara, en slöja, 100 organzaa påsar till godis, ett hårband, örhänge, halsband, och slips till min m2b och son.

Är slipsen bra beställer jag det till marskalkarna och min pappa också. (20 kr styck).

Kommer bli ett antal inköp där till känner jag på mig :)

• augusti2012
    Hej blivande fruar.. 
    Visst känns det häftigt att smaka på ordet fru
    Jag har pysslat och grejat lite. Så går gärna in bland mina bilder och kika. 
    Finns bilder på festlokal och blivande bröllopsklänning.
    Hoppas ni har haft en underbar helg. 
    kramar från mig 
  • Elila

Hallå hallå!

Vilka fina bilder... Blir dock helstressad av att du redan hunnit med så mycket ;). Hur hittar du tiden? Vi har inte ens börjat titta på inbjudningar och hur de ska se ut än. Puh! ;)

Slöjan, organzapåsarna och det - kan du inte lägga upp bilder på det, hade varit roligt att se vad man egentligen kan fynda nu när jag oxå ska bege mig ut i ebay/tradera/nätshoppingsdjungeln ;)

När hade du (augusti2012) tänkt beställa din klänning? Jag funderar på att beställa min ganska tidigt i höst för om den inte skulle vara bra har man ju då god tid på sig att leta i butik eller beställa en ny.

• augusti2012

Elisabeth: jag sitter lite på kvällarna ibland. Och ramarna och så har jag målat när min son äter. Tar sin lilla tid att äta när man håller på att lära sig själv Sen passar jag på när han sover middag. Vill inte ha allt i sista stund. Så tar lite i taget. Så tröttnar jag inte. 

Jag lägger gärna upp bilder på grejerna jag har köpt på ebay när jag får dem. *hoppas hoppas* att dem är så fina som dem ser ut att vara.
    jag kommer nog beställa min klänning i januari. Och skriva att jag ska gifta mig tidigare. Så jag har chans att ändra på den.  Vill få bort lite av min mage innan.

• Elila

Förlåt om jag verkar lite korkad nu (eller kanske extremt naiv) men vad är det egentligen som ska göras förutom inbjudningskort, festprogram och det som är runtomkring själva mottagningen?

Jag lever i ovisshet och tror att det slänger jag väl ihop på en vecka eller två (max).... ;)

• augusti2012

jag kommer fixa dekoration till kyrkan, servettringar, syr linne servetter, dukar till borden. Klär om konservburkar till ljuslyktor till borden, vigselprogam kommer göras, ask till att lägga presentkort etc i, inbjudningskort, tipspromenad, förbereda tackkort etc.. 

Så för att slippa bli sönderstressad nästa vår då man ska fixa  smågrejer som resa till tyskland, tårta, catering, bordsplacering etc så gör jag lite i taget. 

Gör så mycket jag kan själv för att få ner kostnaderna lite.  

• Elila

Catering och det har ju vi redan fixat så vi har egentligen bara smågrejorna kvar...

Hösten och vintern kommer bli jätte mysig när man vet att man ska fixa och trixa med allt inför nästa sommar...

Snart bara ett år kvar :)

• EmhjärtaMoe

Oj, vilka långtgående planer ni har, brudar!
    Vi har bestämt oss för lokal där vi betalar kuvertpris, men smådekorationerna behöver ju ändå fixas :)

Pussklockor kan man skippa, starta festen med att annonsera att ihärdigt kling i glasen (som för att annonsera ett tal, fast längre) är jättemysigt - folk stämmer in allteftersom och tystnar när de anser att kyssen är över <3

Gör ni handskrivna inbjudningar eller beställer ni trycksaker?

Inspirationen flödar, och det är mycket som man ju faktiskt kan fixa nu, inser jag av era inlägg, men vi kommer inte att ha jättemycket dekorationer, så det är inbjudningskort, program, ev tipspromenad och placeringskorten som behöver lite pill. Utomhusvigsel gör att vi känner att naturen är utmyckning nog, och regnar det har festlokalen vi tänkt oss ett jättemysigt källarvalv/vinkällare som vi får vara i - då smyckar de åt oss!

Det jag tycker är svårast är att hitta hellång klänning som passar utomhusvigsel - de flesta verkar ha släp?! Har inte börjat prova än, tänkte göra det i höst när det inte är lika klibbigt!

Jag har precis kommit igång ordentligt här, så snart borde det dyka upp lite bilder och sådant!

Elisabeth, eller hur, hösten känns perfekt för fix och trix!

• marielleangelina

Hej alla blivande brudar!

Detta vackra datum har jag föreslagit för min blivande och det är mycket möjligt att vi spikar det!
    Blir det så så hoppar jag in här när det är bestämt :)

Visst är det ett vackert datum? 04-08-12 :) Väldigt symmetriskt!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012