• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Augustibrud 2012

Jag är precis likadan. Jag ligger på nätterna och går igenom vilka blommor som ska vara på borden, och vilken färg det ska vara på sidenbanden på inbjudningarna. Jag trodde inte heller att jag skulle vara så här extrem, men jag tänker att så länge jag tycker att det är roligt och ingen annan blir alltför irriterad på mig så kör jag på :)

• Fröken Emma

Jag är faktiskt imponerad att ni klarar av att ligga så långt fram i tiden i era planeringar. Okej att vi nu har bokat datum och boende för våra gäster, men inbjudningar som ska skickas i vår har jag inte en tanke på, inte ens i vilken färg det ska vara.
    Min planering nu är julklappar och vinterkläder till barnen (åker till ullared om 6 veckor), 48 små saker att slå in till barnens adventskalender tänkte jag se om jag kan hitta där.
    Barnen börjar förskolan i morgon, efter 10 veckors sommarlov, och igår insåg jag att ena sonens gummistövlar var det hål i. Så det blev nya idag. Sån planering har jag ;) O vad jag ska göra i helgen.

Men ifs är det väl tur att jag bara ska jobba 50% så sen har jag väl kanske lite tid att börja fundera.

• ella

Å vad ni har kommit långt i eran planering.. =)
    Ni får mig att vilja starta igång med planeringen så fort som möjligt.
    Nästa vecka kommer vi i alla fall att träffa den ansvarige för restaurangen som vi tänkt boka och få en offert.
    Vi har planerat att ha ca 80-90 gäster och färgtemat kommer att gå i vitt, rosa och silver. Fjärilar kommer också att vara ett tema som kommer att synas i allt från inbjudningar till bordsdekorationer..

Tror ni man bör boka frisör och smink redan nu? Såg att flera av er redan hade bokat.
    Ni vet ingen som är brapå håruppsättningar i Göteborg? Har ju en toppenfrisör men hon är såpass ärlig och menar på att bruduppsättningar är inte hennes specialitet. Tips snälla någon om ni vet något i Göteborg. Gärna något ställe som också sminkar och gör håret.

Läste också på tråden att det finns en bröllopsmässa i Göteborg var år, när är det dags för den?

{#emotions_dlg.flower} Ella

• Fröken Emma

4-5 feb i göteborg

27-29 jan i sthlm

• ella

Å Vad roligt.. Den i Göteborg måste jag ju bara gå på!

• augusti2012

men åhh va glad jag blev. Bröllopsmässan kommer till jönköping den 19 februari nästa år. Dvs jag behöver inte åka till göteborg. Men det kommer nog bli ett besök i göteborg ändå min kusins och hans tjej bor där. Och hon ska fixa med blommorna. Så en date och prata igenom allt känns bra. :)

Elisabeth och markus: jag känner verkligen igen mig.. Tänker på allt nu!! och försöker hitta billiga alternativ.  
    jag som inte heller brydde mig innan. *suck* skäms nästan. hahahaha.  

• Elila

Ella - jag ska höra mig för bland mina vänner angående frisör/sminkös på ett och samma ställe och som har rimliga priser... En annan rolig sak jag såg är att vi har samma färgtema som er :)

Det som är jobbigt för mig är ju att jag bor i en stad med världens utbud men har valt att gifta mig i en stad med nästan inget utbud alls... jobbigt!

Skönt att flera känner som jag, jag hoppas också att det lägger sig snart... :) Annars får vi väl bridezilla oss här ;)

• ella

Elisabeth: Å det skulle vara otroligt snällt om du kunde höra dig för..känns som hår och smink är en viktig bit som jag absolut vill känna mig nöjd med. Kommer säkerligen få gå på flera konsultationer för att veta att jag kommer bli hundra procent nöjd.

Riktigt kul att vi har samma färgtema, gfter oss på samma dag och har samma förnamn haha (heter också Elisabeth). Skulle vara kul att utbyta tips och idéer till dekorationen då vi utgår från samma tema.

• car1021

Jag är likadanGlad Tänker på bröllops saker hela tiden! Funderar på vad jag kan fixa nu och vad jag kan köpa. Det är ju bra att köpa lite saker då och då så man slipper allt på en gång. Funderar mycket på dukningen just nu. Vi ska har rosa och vitt som tema färger. Har köpt Knoppalakan och funderar på vad jag ska ha för löpare till de. 
    I helgen var jag på en Outlet och köpte tio silverfärgade ljuslyktor som man kan ha värmeljus i för 20 kr! Sen har jag köpt 5 kr glasfat på IKEA som man ska ha blockljus på. Jag har klistrat på pärlor på de. Servettringar gjorde jag på semestern. Det fanns mycket kul man kan sysselsätta sig medGlad

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012