• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Förresten.... En helt annan fråga ang BT. Ibland händer det ju att man skriver i en tråd och sen glömmer man av namnet på den och när man söker uppe i forumen så finns det tusen olika sidor.
    Kan man se någonstans på sin sida i vilka forum man har skrivit så att det är lättare att hitta? Jag hittar ju de trådar som jag själv har startat men inte de trådar jag skrivit i... Fattar ni?

• KakanMackan

Heter de inte mina favoriter? Jag tror det i alla fall.. Jag ska åka ner till stan nu förresten och kolla i två bröllopsbutiker =) Lite spännande Tyst 
    Jag hade ju tänkt och tänker nog fortfarande beställa från Kina, om jag vågar hihi. Men visst måste det vara bra att gå in i en butik o kolla också. Prata med någon som verkligen vet lite om hur man ska tänka osv.

Jag har ju kollar runt massor, och då menar jag massor på olika sidor. Men jag tycker det är så svårt. Hittar ingen som jag verkligen faller för. Mer hittar jag vad jag inte vill ha, vilket också är bar såklart men jag vill ju hitta DEN. Nu är det ju ett tag kvar haha men ändå.

Hittade faktiskt en på blocket för ett tag sen som jag verkligen inte kan släppa. Den såg såå fin ut, precis så som jag tänkt mig. Jag ringde tjejen och den fanns kvar =) Synd haha, eftersom jag inte ska köpa någon ännu. Men det som var bra var att hon var precis som jag, 167 cm och en ren 36:a, precis som jag. Men visst är det lite för tidigt att köpa nu? Eller? Jag vet ju hur jag kan vara, ändra mig måånga gånger. Men den var så fin Tungan ute

• Anna Jonas
    Elisabeth och Markus skrev 2011-06-23 09:21:21 följande:
    Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth
    Jag och min blivande ska gifta oss den 16/6 2012... ;)
  • Elila

Jag tycker inte det är för tidigt att köpa klänning nu... Hittar man en man älskar och som passar så kör på! Jag och min tärna ska ut och prova, prova, prova i september när det blir lite svalare... Hittar jag någon då så slår jag till annars blir det Kinaklänning :)

• ella

Är det MillyBridal som är en av de bättre Kina-sajterna? De har ju jättefinaklänningar,men är som sagt lite orolig för hur kvaliten är.

• jennifaer

Hej!

Här är en till som gifter sig 4/8 2012!
    Härligt att ha en tråd för att kunna följas åt med andra brudar som gifter sig samma dag, familjen börjar ju bli lite less på bröllopssnack hehe.

Vi har hunnit fixa ganska mycket
    * kyrkan bokad
    * lokalen bokad
    * menyn nästan spikad
    * fotograf så gott som bokad
    * brudklänningen köpt!
    * skor, smycken, och ringar köpta

Så hmm ja väldigt mycket fixat, haha vet inet vad jag mer ska göra:P

Ja just det ja! Luleå är det vi gifter oss i, i vackra Gammelstads kyrkby!

• Elila

Välkommen Jennifaer! Oj va mycket du har ordnat :) Får man se bild på klänningen? Har du köpt i butik eller på nätet?

Jo jag tittar mest på sidorna Milly, My-lovebridal och Shop-in-dream... Fast det dumma är att igår när jag tittade så hittade jag (tror det var på Millys sida) en flik där de bara hade klänningar med axelband (det är det jag helst vill ha då jag vill ha lite mer stöd för min "hylla") men idag när jag tittade så hittade jag inte den fliken :(

• jennifaer

Jag har tyvärr ingen bra bild på klänningen och den hänger 30 mil härifrån för att jag inte ska vara och pilla på den hela tiden;) Men här är en länk till den:
    http://www.lightinthebox.com/Ball-Gown-Sweetheart-Chapel-Train-Satin-Lace-Wedding-Dress-With-Wrap--WSM0484-_p66430.html
    Den är dock väldigt mycket mer nedtonad i verkligheten och jag ska inte ha någon bolero. Jag är i alla fall väldigt nöjd med den men oj vad det var nervöst att beställa! Så här i efterhand är jag nöjd att jag vågade för jag fick en väldigt fin klänning för lite pengarGlad

Kom ihåg att vara ute i god tid om ni ska beställa från Kina för det kan ju faktiskt gå fel och klänningen blir försenad eller helt fel och ja den stressen skulle inte jag vilja. Nu var jag ju ute i VÄLDIGT god tid men det var ju bara för att jag inte kunde hålla migTungan ute

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-18 10:08:56 följande:

Hej på er! M2b fyller 30 idag så det är lite att stå i nu i dagarna och i helgen då det vankas fest :)

Ella: Jaså du heter också Elisabeth, vilket sammanträffande :) Samma färgtema, samma dag :) Så himla kul! Det lustiga är att i en annan tråd jag är med i som handlar om oss som ska gifta oss på Österlen nästa sommar så är det en tjej som ska ha samma lokal, samma catering och samma färger fast helgen efter vårt bröllop - sammanträffande där också :)
    '
    Åh va spännande med pandurokatalogen :) Vi var på panduro i helgen och pratade med en tjej ang inbjudningar, väldigt trevlig personal som verkligen förstod att vi inte var några hejare på det där med scrapbooking och så :) Vi tänkte göra vita inbjudningar med rosa sidenband runt :)

Ang färgtemat rosa/vitt/silver så min tanke är att framåt kvällen då det vankas vickning att även godiset ska ställas fram och då tänkte jag att marshmallows är bra godis som går att få tag på billigt i rosa och vita nyanser :)

Skönt att fler av er är i samma bridezilla-tillstånd som mig :) Vi får hoppas det lägger sig snart när man får lite struktur.... Men precis som car1021 säger så vill man ju försöka komma åt billiga saker redan nu så att man slipper tänka på allt sedan och då blir det ju att man tittar på något nästan varje dag :)

Fröken Emma: Wow! Vilka idéer, imponerad! Jag som inte är någon pyntare, fixare alls blir mäkta impad när folk gör så här...Önskar att jag kunde men hittar aldrig tiden (eller inspirationen heller för den delen) :)

Förlåt att mina inlägg alltid blir så långa :)

ang sammanträffande så ska du se det som ett gott omen!! Förhopningsvis rätt lokal, rätt mat, rätt datum och allt annat!! ;) Skulle det hända mig så skulle jag aldrig tveka ett ögonblick på att det här är rätt val jag gjort!!

Ja ideer sprudlar jag av, värre är det med tiden med två barn. Men som nu fler skriver, så tar man en sak i taget.
    Inte hade jag en enda tanke på att göra egna servetthållare.....nått jag måste titta lite närmare på <3

• Fröken Emma
    jennifaer skrev 2011-08-18 13:12:48 följande:
    Hej!

Här är en till som gifter sig 4/8 2012!
    Härligt att ha en tråd för att kunna följas åt med andra brudar som gifter sig samma dag, familjen börjar ju bli lite less på bröllopssnack hehe.

Vi har hunnit fixa ganska mycket
    * kyrkan bokad
    * lokalen bokad
    * menyn nästan spikad
    * fotograf så gott som bokad
    * brudklänningen köpt!
    * skor, smycken, och ringar köpta

Så hmm ja väldigt mycket fixat, haha vet inet vad jag mer ska göra:P

Ja just det ja! Luleå är det vi gifter oss i, i vackra Gammelstads kyrkby!
    hej och jösses!!
    Vad roligt att du har hunnit med så mycket. Jag har hittat en klänning, men jag ska först gå ner en massa innan jag vågar beställa nån.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012