• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Välkommen hit Ella och grattis till ett bra val av dag

Presentpåsarna kommer ges till min son som kommer vara 2 1/2 år och min systerdotter på 9 år. 
    Så dem kommer se lite olika ut. Men istället för vigselprogram tänkte jag klä en pysselbok med bilder på dem och oss. Sen kommer det ligga kritor etc i påsen. Och min systerdotter gillar att pyssla. Så att göra ett eget smycke tänkte jag kunde få ligga där i. Min son gillar böcker och bilar. Så det blir det till honom.  

Fröken Emma: Om du ska handla vinterkläder så hörde jag ryktes vägar att dem eventuellt inte skulle ta in fler overaller. För dem hade sålt slut dem de hade nästan.  

• Fröken Emma
    augusti2012 skrev 2011-08-15 17:43:04 följande:
    Välkommen hit Ella och grattis till ett bra val av dag

Presentpåsarna kommer ges till min son som kommer vara 2 1/2 år och min systerdotter på 9 år.
    Så dem kommer se lite olika ut. Men istället för vigselprogram tänkte jag klä en pysselbok med bilder på dem och oss. Sen kommer det ligga kritor etc i påsen. Och min systerdotter gillar att pyssla. Så att göra ett eget smycke tänkte jag kunde få ligga där i. Min son gillar böcker och bilar. Så det blir det till honom.

Fröken Emma: Om du ska handla vinterkläder så hörde jag ryktes vägar att dem eventuellt inte skulle ta in fler overaller. För dem hade sålt slut dem de hade nästan.

Men så kan dom väl inte göra?!?! Alla andra år har det ju funnits iaf till höstlovet, o vi åker innan bara för att slippe lite mäniskor.

suck.

• augusti2012

jag tycker att det låter helt knas. För dem borde ändå kunna ta in fler overaller när dem är ett så stort företag. 
    så jag håller tummarna att det inte är så.  

• KakanMackan

Hej hej! Vilken mysig tråd med många goa tjejer och bra tips o idéer! Har ju redan "pratat" med dig Elisabeth.. Vi gifter oss den 11 aug, hoppas att jag får vara med här ändå.. Vi har bokat kyrka, catering, ev lokal. Sen har jag bokat frisör men tror jag ska välja en annan salong. De första var hutlöst dyra, eller? Skulle ha 2900 för bara hår. Dyraste stället i stan behöver ju inte vara det bästa antar jag. Har redan förälskat mig i en frisyr som är ganska enkel. Men såå fin! Har en kompis som är utbildad sminkör som ska sminka mig, känns tryggt o bra. Henne kan man ju säga till mer på ett annat sätt, och som hon sa, jag kan provsminka dig hundra gånger om du vill, eller tills du blir nöjd =) Tänkte kolla om hon kanske också kan fixa mitt hår.. Alla kostnader man kan hålla nere tas tacksamt emot hihi Klänning blir jag lite smått galen på. Finns ju så många. Men jag är inne på, som många av er, att köpa från Kina. Vill även där ha en ganska enkel. Tycker de flesta är så mycket. Men som sagt, blir smått galen ; ) Hittade dock en igår kväll, från Millybridal som var väldans fin! Men jag hinner säkert ändra mig 200 gånger till haha. Kramar Karin

• Augustibrud 2012

Jag bokade hår och make up idag. Stället jag bokade är väldigt populärt, så det känns bra att jag fick det.

Vi ska ha mottagningen i en ombyggd lagård. Vi ska själva ta stå för all porslin, och jag har tänkt att köpa fina second-hand tallrikar med rosmönster på. Vad tror ni? Kommer våra gäster att ogilla att äta på tallrikar som är så tydligt köpta på second-hand? Vad skulle ni tycka? 

• Fröken Emma
    augusti2012 skrev 2011-08-15 18:39:02 följande:
    jag tycker att det låter helt knas. För dem borde ändå kunna ta in fler overaller när dem är ett så stort företag.
    så jag håller tummarna att det inte är så.

Ja helt vansinnigt!! Det ärju bara augusti!! trodde inte att overallerna hade kommit än.....

• Fröken Emma

Varför kan inte jag citera två kommentarer i ett inlägg?!?!

• Fröken Emma
    Augustibrud 2012 skrev 2011-08-15 21:10:31 följande:
    Jag bokade hår och make up idag. Stället jag bokade är väldigt populärt, så det känns bra att jag fick det.

Vi ska ha mottagningen i en ombyggd lagård. Vi ska själva ta stå för all porslin, och jag har tänkt att köpa fina second-hand tallrikar med rosmönster på. Vad tror ni? Kommer våra gäster att ogilla att äta på tallrikar som är så tydligt köpta på second-hand? Vad skulle ni tycka?
    Det låter som en utmärkt ide med tallrikarna. Sklle passa utmärkt i en ombyggd lada.
    Kör hårt! :)
  • augusti2012

augustibrud2012: 
    Det låter perfekt med second hand tallrikar i en ombyggd lada. Låter helt underbart. 
    Är temat lite vintage i bordsdukningen???
    Ser framför mig vilda blommor, rislampor i olika höjder i taket, björkar vid ingången. 

KakanMackan: Välkommen hit! :)
    Klänningar är ett dilemma. Finns så himla många fina.. Skulle kunna gifta mig i varenda en. 
    Har fastnat för en från My love bridal. Finns bild i mitt galleri. 
    2900 för bara hår låter svindyrt. Vart bor du?? Här i jönköping hittade jag en salong som tog
    2300 för smink, hår, bryn + färgning.  

• Augustibrud 2012

Vi tänker köra på lantlig lyx :) Ladan är just nu under ombyggnad, så vi kommer att vara bland de första som använder den (de har gjort om den just för större tillställningar). Fönstrena är djupa och vitputsade och där ska vi ha olika kandelabrar helst silverfärgade. Vi har rosa som färg, så på borden blir de fler kandelabrar och rosa ranunklar.

Frisören jag bokade tar 2650 för hår, make up, dryck, tilltugg och påklädnad. Lite dyrare, men jag hoppas det är värt det. 2300 för smink hår och bryn låter som ett jätte bra pris

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012