• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • KakanMackan

Bor i en liten stad som heter Uddevalla. Dett a ställe är ett  av de dyraste i stan. Men jag ringde till ett annat ställe som jag hört gott om och de skulle ta 1800. Så där får det nog bli

• Fröken Emma

Skulle jag göra mitt hår på salong så skulle jag dit o prata med dom innan jag bokade, be att få se olika uppsättningar dom gjort. Prata personligen med den frisör som skall göra jobbet. Det handlar så mycket om personkemi tycker jag, för att dom ska förstå mina önskningar och krav.

Sen skulle jag koll upp vilken salong som har möjlighet med fler saker, ex smink naglar mm.
    O så skulle jag se om dom hade ett mysigt lyxigt påklädningsrum.
    Oftast är det ju sista anhalten innan kyrkan, o då vill man ju inte stå i en lite skrubb o byta om i sin nystrukna klänning.

O ska tärnan, mamma o svärmor fixa håret samtidigt är det ju bra att ta en salong som har fler som kan göra uppsättningar samtidigt så inte alla behöver vänta.

• Elila

Fy va dyrt det låter med frisör. Puh! Ibland känns det som att man inte har någon aning om hur man ska ha råd med allting... Visst vi har en budget som vi kommer följa men ändå. Ibland känns det som att allt det där runt omkring kostar så himla mycket pengar.

Jag har redan frågat en kompis om hon vill sminka mig och det ville hon gärna så där blir det gratis (eller en present ska hon få) men frisör till mig vill jag ju gärna hitta. Måste nog kika närmare på det :) 2900 lät verkligen dyrt... Jag tänkte mig ngt i 1000-2000:- och då endast för håret... Är det rimligt tror ni?

• Augustibrud 2012

Min frisör tar 1300 för enbart  brudfrisyren, så det behöver inte bli så dyrt som 2650.
    Glömde skriva att de då även fixar till brudgummens frisyr, klipper lite om det behövs och gör irodning den "frisyr" han vill ha. Håller med om att det är ritkitg mycket pengar, men känner att jag vill lyxa till det lite eftersom jag så sällan gör det annars. 

• Elila

Ja jag håller med, jag vill verkligen känna mig så fin jag kan bli.... Så fin som jag aldrig skulle kunna göra mig själv :) Jag är inte så bra på det där med hår och smink, önskar att jag vore då jag avundas alla de som är duktiga men hur jag än försöker så känns det inte bra. Var bor du augustibrud2012? 1300:- lät ju som ett mycket bra pris som jag verkligen kan tänka mig :)

• Augustibrud 2012

Jag bor i Arboga. Om man bor i en större stad, kan jag tänka mig att det är billigare att söka sig lite utanför. Vi har ju alla tid på oss, så det kan verkligen löna sig att kolla runt på olika frisörsallonger.

• Elila

Jo jag bor ju i en stor stad men ska ju dock gifta mig i Simrishamn som är en pyttestad... Utbudet är inte överhängande :)

Jag har dessutom en annan fundering som jag pratat lite med KakanMackan om innan. Innan allt det här med bröllopsplanering startade på allvar så kände jag att jag inte brydde mig om småsaker och att jag definitivt inte skulle göra en så "stor deal" av hela bröllopet, utan att fokus främst skulle ligga på att jag och min m2b skulle gifta oss i sällskap med nära och kära. Nu dock när bröllopsplaneringen är igång på allvar så känner jag hur jag mer och mer börjar förvandlas till en bridezilla, känner ni likadant? Inte att jag är otrevlig eller så mot någon som kommer med tips och råd utan mer att jag stressar upp mig inför de mest bagatellliknande sakerna (ex: vilken vikning jag ska ha på servetterna...). Helt absurt är det och jag känner inte igen mig själv. Vad hände med hon som inte bryr sig om ifall det är linneservetter eller papperservetter, helt plötsligt är det världens viktigaste detalj! Hjälp mig :)

• car1021

KakanMackan:

Åh vad kul! Jag bor också i Uddevalla! Jag har inte tittat så mycket på var jag ska göra hår och smink ännu. Har bara bokat lokal och vigselplats och lite annat småplock.

• KakanMackan

Åhh va kul! Var ska ni vara? Ska ni gifta er 4 aug? Vi har 11 aug =)

• car1021

Vi har hyrt Rotundan i Regementsparken och så tänker vi gifta oss utomhus där någonstans i parken. ev nere vid ån. Vi ska gifta oss den 4 aug.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012