• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Hej och välkomna, kul att fler ansluter sig!

Fröken Emma - Jag tycker inte alls du är fel ute, du har väl än så länge planerat in en ram på hur ni vill ha det och det är väl kanon? Har ni tittat något på passande lokal och så?

Augustibrud 2012 - Oj har du redan bokat frisör och make-up. Det har inte jag, borde man göra det kanske? Jag har en kompis som är duktig på smink så jag funderar på att fråga henne för att få ner kostnaderna. Det där med Kina-klänning borde väl inte vara något problem om du beställer den i vinter. Jag har också kikat runt lite där och tänkte göra en ordentlig spaning i butikerna här i Göteborg i september och hittar jag ingen där då så kommer jag beställa från kina jag med :)

• Fröken Emma

Jag har 15 kg att bli av med innan nästa sommar. Igentligen inga problem om jag bara tar mig i kragen. ( 1½ år mammaledig +en 5 åring hemma hela sommaren har det nog blivit lite för mycket av det goda livet, men så fort jag har börjat jobba hoppas jag på lite mer rutin i ätandet mm)
    iaf..så vågar jag inte nu prova klänningar, utan jag kommer nog hålla mig till våren

• Augustibrud 2012

Jag tycker att det är lika bra att boka tid för frisör så man får den man vill ha. Vi bor i en rätt liten stad, och utbudet är väl inte jätte bra. 
    Fröken Emma-Jag har också cirka 15 kilo att bli av med (har två barn, 3 och 5 år). Tänkte att jag skulle sätta igång ordentligt 1:a september. och har förhoppningsvis nåt målet 1:a januari då jag ska börja prova klänningar

• Fröken Emma
    Augustibrud 2012 skrev 2011-08-12 16:38:27 följande:
    Jag tycker att det är lika bra att boka tid för frisör så man får den man vill ha. Vi bor i en rätt liten stad, och utbudet är väl inte jätte bra.
    Fröken Emma-Jag har också cirka 15 kilo att bli av med (har två barn, 3 och 5 år). Tänkte att jag skulle sätta igång ordentligt 1:a september. och har förhoppningsvis nåt målet 1:a januari då jag ska börja prova klänningar
    Skönt att höra att det inte bara är jag :)

Hur tänker du gå till väga?
    Jag har kört GI förut och supernöjd med resultatet
    Så jag börjar med det o träning.
    Promenad varannan dag på 5 km o så styrketräning efter det.Pice of cake!
    Problemet blir godis o läsk och dom stora matportionerna.
  • augusti2012

Välkommen alla nya till vårt härliga gäng av blivande fruar :) 

Jag mer handlat än bokat frisör och grejer.
    Köpte ett par jätte fina röda sandaler idag på din sko som har halva rea priset. Så ynka 100 kr fick jag ge. 
    För er som vill ha vita pumps så hade dem massor av dem här i jönköping för runt 100 kr. Jätte fina. 

Skönt att det är fler än jag som har lite vikt att tappa. Har varit utan godis och läsk en månad. Känner mig lite stolt. 
    Vågen visar minus 2 kg. Har en del kvar efter graviditeten med min son på snart 19 månader och 3 månader på kryckor i januari. Tillsammans är man starka säger dem ju. Och bara bröllopet i sig ger mig en sju tusan till sporre. Tillsammans ska vi bli snygga och sexiga

Elisabeth: Du som bor i gbg. Har du varit inne i bröllops second handen? Är den något att ha???
    Har planerat att åka till göteborg på bröllopsmässan nästa år för lite inspiration. Tänkte ta det samtidigt i så fall. 

• Augustibrud 2012

Jag ska köra på recepten i MåBra tidningarna. Har ett gäng som jag fått från min svärmor. Jag klarar nämligen inte av några dieter där man måste utesluta viss mat. Men annars tror jag absolut att GI är en jätte bra metod för de som klarar av det. Sen tänkte jag börja styrketräna och springa 3-4 gånger i veckan. Det är i alla fall planen :)

• Love you til the end

Jag och min M2B gifter oss också 4:e Augusti nästa år! :) Kyrka och Lokal är bokad, klänning beställd, frisör provad, inbjudningskort valda, och tärnor tillfrågade :) Så, en del gjort, och det mesta kvar! ;) 

• Fröken Emma
    Augustibrud 2012 skrev 2011-08-12 20:02:36 följande:
    Jag ska köra på recepten i MåBra tidningarna. Har ett gäng som jag fått från min svärmor. Jag klarar nämligen inte av några dieter där man måste utesluta viss mat. Men annars tror jag absolut att GI är en jätte bra metod för de som klarar av det. Sen tänkte jag börja styrketräna och springa 3-4 gånger i veckan. Det är i alla fall planen :)
    Lika dan var jag oxå innan. riktigt skeptisk till allasåser mm. Men att bara uteslutapasta, potatis ris och vanligt bröd funkar utmärkt. Å så har jag blivit riktigt duktig på att skriva matsedel och inköpslista + att jag testar måna nya rätter i veckan.Prisa internet säger jag bara. Bakat bröd på nötter. Och varför är det ingen som sagt hur gått det är med rå brocoli, baicon, majonäs och blåbär!!!!! Det måste ni bara testa!!O så klart lite nötter i.Smarrigt värre!
  • marielleangelina

Bokade lokalen häromdagen, tur det! Helgerna efter och innan var bokade :)
    Tji fick min m2b som var bombsäker på att man inte behöver boka sånt så tidigt! ;)

600 kr blev det för lokalen, då får vi ha den fredag, lördag MEN bara till kl halv 9 på söndagen..

Hur ska man lösa städningen?! Någon mer med samma dilemma?

• Fröken Emma
    marielleangelina skrev 2011-08-12 21:53:41 följande:
    Bokade lokalen häromdagen, tur det! Helgerna efter och innan var bokade :)
    Tji fick min m2b som var bombsäker på att man inte behöver boka sånt så tidigt! ;)

600 kr blev det för lokalen, då får vi ha den fredag, lördag MEN bara till kl halv 9 på söndagen..

Hur ska man lösa städningen?! Någon mer med samma dilemma?
    inte diret. men du kan ju skriva städning av lokal på önskelistan;)

Skämt o sido. hur stor är lokalen? Ta kontakt med en städfirma o be om en offert. Hittar du en bra firma kan dom säkert ordna med rut.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012