• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Augustibrud 2012

Florist har jag inte haft en tanke på att boka. Bör man göra det redan nu?

Fröken Emma. Jag har också köpt ett flerfliksblock. Jag började med att skriva på lösa papper, men dom har dottern nu tagot och gjort pappershattar av :)

Inbjudningarna tänkte vi nog skicka i april-maj nån gång. Vill inte skicka för tidigt så att det glöms bort. Jag tror vi struntar i Save-the-Date kort

• Elila

Ja, det är därför vi bestämt att berätta för de flesta när bröllopet är så att de vet redan nu att de kan boka :) Får hoppas att de gör det också, haha!

• marielleangelina

Efter dagen sklänningsprovningar kan jag nog ha ändrat mig.. Var bombsäker på att jag inte passar i axelbandslöst... men det är nog fel! Jag tror faktiskt det kan bli snyggt! Lägger upp en bild, vad säger ni? Passar jag i liknande modell? Jag har nog t.o.m. tänkt om ang slöja.. Det är ju faktiskt väldigt vackert...

• Fröken Emma
    Augustibrud 2012 skrev 2011-08-22 18:42:42 följande:
    Florist har jag inte haft en tanke på att boka. Bör man göra det redan nu?

Fröken Emma. Jag har också köpt ett flerfliksblock. Jag började med att skriva på lösa papper, men dom har dottern nu tagot och gjort pappershattar av :)

Inbjudningarna tänkte vi nog skicka i april-maj nån gång. Vill inte skicka för tidigt så att det glöms bort. Jag tror vi struntar i Save-the-Date kort
    blocket är nu oficielt invigt.gästlistan är skriven och vicktiga telefonnummer är understrukna hi hi

Nä, florist kan du gott vänta med, min är bekant och så även bjuden på bröllopet! ;)

Gu va jag har svårt att hålla isär er alla *skäms*
    Men appråpå save-the-date är en smart sak iom att det är mitt i semestern, ochmånga planerar ganska tidigt.
    Fast å andra sidan kanske alla redan vet om att ni sko o var ni ska?
  • Fröken Emma
    marielleangelina skrev 2011-08-22 21:51:16 följande:
    Efter dagen sklänningsprovningar kan jag nog ha ändrat mig.. Var bombsäker på att jag inte passar i axelbandslöst... men det är nog fel! Jag tror faktiskt det kan bli snyggt! Lägger upp en bild, vad säger ni? Passar jag i liknande modell? Jag har nog t.o.m. tänkt om ang slöja.. Det är ju faktiskt väldigt vackert...

Men självklart kan du ha en axellös!!! Och just denna var bedårande!!!!

(ps lite nyfiken på klänningen som hänger till vänster om dig ;) Kan du ge lite info om den?)
  • marielleangelina
    Fröken Emma skrev 2011-08-22 22:24:15 följande:
    Men självklart kan du ha en axellös!!! Och just denna var bedårande!!!!

(ps lite nyfiken på klänningen som hänger till vänster om dig ;) Kan du ge lite info om den?)
    Tack =) Va skönt att höra! Den till vänster... Hm.. Det är så svårt att komma ihåg vad det var för märke på alla, men jag tror det var en fransk, kan ha stått Belle/Bella på lappen. Jag kan lägga upp bild på hur den ser ut på om du vill;

• Fröken Emma

Den var oxå superfin, fast den första var finast tycker jag!
    Tack för att du dela me dig! <3

• Elila

Godmorgon på er! Jag håller med, galet svårt att hålla isär alla :) Därför försökte jag göra en liten sammanfattning men det har inte hjälpt mig så mkt ;)

Marielleangelina - Vilka fina klänningar! Båda var toppen. Den första, är det pärlor eller stenar ? Jag är precis som dig och vill inte ha axelbandslöst....kanske att jag ändrar mig som dig oxå när jag ska ut och prova :)

Vad låg de klänningarna du har på dig på för pris?

• KakanMackan

Elisabeth var ska du prova klänningar? Finns det många butiker i Gbg? Jag bor ju i en ganska liten stad med vääldigt dåligt utbud =( Får kanske bli en dag i storstan =)

• KakanMackan

Marielleangelina: Absolut axelbandslös! Passade du jättebra i!! =)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012