• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • jennifaer

Wow vad mycket gott alla ska äta. Man blir ju hungrig av att sitta och läsa här!

Vår meny ser ut så här:
    Kallrökt Kalkonsida med brynt lufttorkad Ostronskivling och Trumpetsvamp samt Yoghurtdressing smaksatt med Gräslök och Vitlök 

Timjan och Rosmarinlindat Kalvrygg med en Pastarulle fylld med Kronärtskocka, Västerbottenost och soltorkad Tomat. Serveras med Lingonglöggsirap och färska Örter

Och till efterrätt blir det en chokladpralin och kaffe

Tårta

• Fröken Emma

fy vad hungrig jag blir!!!! Ingen lunch idag o sen middag *suck*

Vilka kanonpriser ni fått tycker jag!!

Vår enkla brunch dagen efter kostar 175:-/pers

Middagen skulle säkert kosta 500:- /pers om vi inte hade valt att ta med eget vildsvin.

Idag har jag iaf gjort en hemsida med all info för gästerna. En sån där enkel o gratis sida. Supersmidig!!
    O så har jag bokat boende till alla gästerna.

Har ni bokat kyrka?
    Jag ringde o skulle göra det, men då fick jag snällt vänta till efter årsskiftet, sa dom.
    Tycker det är lite konstigt.

Ska försöka få sambon att diskutera färger i kväll.
    håll tummarna för grönt o vitt. ;)eller blått o vitt....ha ha jag tror nog inte jag har bestämt mig riktigt...

• Elila

Åh vad är det för sida du har gjort? Jag vill också göra en sådan men tycker inte att den som BT har att erbjuda är så bra?!

Låter konstigt med kyrkan... Vi har inte spikat än men däremot fick vi preliminär boka (berodde på att vi kanske ska ha med oss en egen präst osv.) Vi fick välja mellan tiderna 12, 14 eller 16 och valde då kl 14 då vi ska ta foton efteråt. Hade väldigt gärna velat haft klockan 15 men men...

• ella

Elisabety och Markus: Ja bryggan under bron ligger mittemot operan. www.brygganunderbron.se .
    Så funderar på om gästerna ska ta båten över från St Birgittas kapell. Jag vill helst att vigseln  kl 16.00..tror ni det blir försent?

Fröken Emma: jag har inte heller kunnat boka kyrkan ännu. I den kyrkan vi vill ha vår vigsel måste man boka  tidigast 11 månader innan..vill boka nuuu..men men ringer dit nästa vecka.

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-25 15:24:42 följande:

Åh vad är det för sida du har gjort? Jag vill också göra en sådan men tycker inte att den som BT har att erbjuda är så bra?!

Låter konstigt med kyrkan... Vi har inte spikat än men däremot fick vi preliminär boka (berodde på att vi kanske ska ha med oss en egen präst osv.) Vi fick välja mellan tiderna 12, 14 eller 16 och valde då kl 14 då vi ska ta foton efteråt. Hade väldigt gärna velat haft klockan 15 men men...

ja.klockan 15 vill jag oxå ha!!
    http://www.n.nu/
    Supersmidigt
    Välja namn o adres mm mm

Ella: så fånigt!!!

• Fröken Emma
    Hjärta 11-årig förlåvningsdag idag btw......
  • jennifaer

Fröken Emma: men oj vad sent! Jag tyckte vår kyrka var seg som inte tillåter bokningar tidigare än ett år innan. Det blir ju lite jobbigt när man ska boka annat om kyrkan inte är helt hundra. Men det är lite sådär med folk på kyrkoreceptioner, de ska alltid vara lite besvärligaFlört Grattis till årsdagen förresten!

Vi bokade tiden klockan 15 eftersom det är första vigseltiden i den kyrkan vi ska vara (tror jag om de inte har ändrat sedan jag jobbade där). Vi vill inte ha allt för sent med tanke på alla småbarnsfamiljer som vi vill ska kunna vara med på nästan allt och dessutom vill vi få lite egentid i vår härliga svit efter festen så vi kommer avsluta kring elva, tolv någon gång. Dessutom passade jag på att önska präst när jag väl bokade in tidenGlad

• marielleangelina

Va konstigt att ni inte kan boka kyrkan, det trodde jag var normalt med ett år i förväg iaf... Vi bokade
    ett år och en vecka i förväg.
    14.30 valde vi och då tror jag att vi hade 13.00 och 16.00 att välja mellan också.

• ella

Känns bra att kunna skriva av sig här på loggen. Tankarna är ju inne på bröllop rätt många timmar per dygn så känns gott att man kan skriva av sig här så alla andra slipper höra mitt tjöt =)Tungan ute

• Fröken Emma
    ella skrev 2011-08-25 20:13:48 följande:
    Känns bra att kunna skriva av sig här på loggen. Tankarna är ju inne på bröllop rätt många timmar per dygn så känns gott att man kan skriva av sig här så alla andra slipper höra mitt tjöt =)Tungan ute
    Så rätt.
    Min karl jobbar o jobbar, o när han kommer hem är barnen i fokus, o det finns inte en chans att diskutera.
    Så om vi har tur blir det en timme innan det är dags att gå o sova.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012