• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Joanna86a

Hej. Jag heter Joanna och bor i sthlm. Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Glad
    Vi gifter oss med den 4/8-12. På torsdag är det dags att skriva kontrakt med festarrangörerna på gården vi kommer vara!

Än så länge är våran förlovning hemlig. Vi förlovade oss den 5/8 och kommer annonsera förlovningen i samband med våran sons dop den 10 september.

• Fröken Emma
    Joanna86a skrev 2011-08-30 17:17:57 följande:
    Hej. Jag heter Joanna och bor i sthlm. Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Glad
    Vi gifter oss med den 4/8-12. På torsdag är det dags att skriva kontrakt med festarrangörerna på gården vi kommer vara!

Än så länge är våran förlovning hemlig. Vi förlovade oss den 5/8 och kommer annonsera förlovningen i samband med våran sons dop den 10 september.
    Så roligt att det är hemligt!
    Jag bor oxå i sthlm, men kommer ha bröllopet på möja.

Hur långt har du kommit i förberedelserna?
  • Joanna86a
    Fröken Emma skrev 2011-08-30 18:37:57 följande:

Kul med en till sthlms-brud FlörtÅh Möja som är så fint (iaf vad jag fått höra ;)
    Jag bor i älvsjö med mina 2 söner, sambo och katt... är 25 år och mammaledig för tillfället!

Planeringen ja! Åh, jag vet inte vart jag ska börja.... Känns som jag är så ostrukturerad!! Men...
    Jag har hunnit bokat lokal http://www.skarholmensgard.se/ Ska skriva kontrakt i veckan Glad det känns riktigt bra! Ägarna var helt underbara!

Funderar på kyrka. Min m2b vill chartra en båt som tar gästerna till gården. Och den eventuella båten kommer gå från stadshuskajen. Så jag tänkte på kungsholms kyrka. Annars är katarinakyrka på söder min drömkyrka!
    Båda är nog väldigt populära, så vi får se om jag lyckas få någon tid!

Färgtema har jag funderat på aprikos/rosa/orange. Vill ha varma färger.

Har kollat på drömklännningen - hunnit komma fram till att den var för dyr - hittat den på 30% och överväger nu att köpa den!

Har även hunnit skriva en ganska detaljerad budget (men har en plan-b budget om vi inte lyckas med vårat ambitiösa sparande) haha....

Det var lite om mitt. Det känns som det går så snabbt! Vi har bara varit förlovade i dryga månaden!

Själv då? Hur går det med planeringen??
  • Joanna86a
    Fröken Emma skrev 2011-08-30 18:37:57 följande:

Läste på din profil! Åh så fint med flerdagarsvigsel!! Önskar jag hade budget till det!!
    Du låg då inte i lä vad gäller planering ;) Bra jobbat!
  • Fröken Emma
    Joanna86a skrev 2011-08-30 20:33:48 följande:
    Läste på din profil! Åh så fint med flerdagarsvigsel!! Önskar jag hade budget till det!!
    Du låg då inte i lä vad gäller planering ;) Bra jobbat!

asg
    Jag är 31, huddinge. 2 söner, numera bara en katt.
    Just avslutat mammaledigheten o ska börja jobba om några veckor....så jag är just nu "hemmafru" ;) därför passar jag på så gått det går med planeringen.

Fast det som står i pres har vi nog varit ganska överäns om länge. Skärgårds Ö o flera dagar,,så får man lite med valuta för pengarna.

Vi kommer bjuda ca 70 men räknar iskallt med 60 gäster, vi börjar högt i budgeten och drar ner var efter ;) Så får vi se hur det går.

Appråpåklänning så har "brud i centrum" som ligger i brandbergen. 50% på allt i butiken!!
    Kanske kan vara värt ett besök?
    Jag ska försöka ta mig dit i veckan

Jag har aldrig hört talas om skärholmens gård förut. Men det var ju döläckert!!!!!
    Gör du sååå rätt i! Grattis!
    O båt från stan låter ubermysigt! För då kan ni ju verkligen välja vilken kyrka som.

Det är väldigt olika med hur tidigt man kan boka kyrka, vissa har flera år, andra ( ex min på möja) har 6 mån.
    Så ring o kolla redan nu, för jag har märkt att 4/8 är ett mycket populärt datum.

• Joanna86a
    Fröken Emma skrev 2011-08-30 21:11:02 följande:

asg
    Jag är 31, huddinge. 2 söner, numera bara en katt.
    Just avslutat mammaledigheten o ska börja jobba om några veckor....så jag är just nu "hemmafru" ;) därför passar jag på så gått det går med planeringen.

Fast det som står i pres har vi nog varit ganska överäns om länge. Skärgårds Ö o flera dagar,,så får man lite med valuta för pengarna.

Vi kommer bjuda ca 70 men räknar iskallt med 60 gäster, vi börjar högt i budgeten och drar ner var efter ;) Så får vi se hur det går.

Appråpåklänning så har "brud i centrum" som ligger i brandbergen. 50% på allt i butiken!!
    Kanske kan vara värt ett besök?
    Jag ska försöka ta mig dit i veckan

Jag har aldrig hört talas om skärholmens gård förut. Men det var ju döläckert!!!!!
    Gör du sååå rätt i! Grattis!
    O båt från stan låter ubermysigt! För då kan ni ju verkligen välja vilken kyrka som.

Det är väldigt olika med hur tidigt man kan boka kyrka, vissa har flera år, andra ( ex min på möja) har 6 mån.
    Så ring o kolla redan nu, för jag har märkt att 4/8 är ett mycket populärt datum.

Ja jag känner på mig att det är upptaget redan... Men det finns ju en del andra att välja på om det skulle vara det!
    Ja verkligen härligt med flera dagar! Blir en helt annan upplevelse! ... så får ni njuta lite extra också ;)

Jag hade heller aldrig hört om skhlm gård. Men det var över förväntan! Och redan fullbokat till nästa sommar!! Så jag hade tur! :)

Tack för trådtipset! Riktigt bra!
  • ella

Elisabeth: hade du något tips omhår och make i Gbg ? Blev tipsad om studio elva I Linné. Skulle kosta 3500 för konsultation, hår och make. Vad är normalpris tror ni?

• Elila

Välkommen Johanna86a! Kul med flera dagars bröllop. Vi har mer 1 och ½ dags bröllop. Vigsel och fest på lördagen och sen korv med bröd och presentöppning för de som vill på söndagen :)

Ella: Laila och Björn som ligger på Drottninggatan är kanonbra, dock ganska dyra (vad jag har förstått). Tror dock att 3500:- är ganska normalpris för större städer.

Det där med underkläder på den stora dagen hur tänker ni där? I min fantasi så hoppas man ju att underkläderna ska vara lite av det sexigare slaget men vad jag har förstått är det många som använder kroppsstrumpor och grejer som håller in m.m. Jag ska ju ha en tubklänning men hur blir det med bh, är det någon av er som använt en sådan bh som inte har några band varken bak eller upp? Kommer inte på vad den heter? Hur funkar den och fungerar den även på storbystade (dd)?

• Elila

och nä.. Jag har inte tänkt att säga ngt till min man under bröllopet. Vi har lovat varandra att inte hålla något tal till varandra då vi dels tycker att själva kyrkan är en stor grej nog att visa inför alla vi känner att vi älskar varandra.... Men den största anledningen är att vi var på ett bröllop då brudparet höll tal till varandra och det blev mest bara fjantigt... Det blev så himla puttinuttigt och de kallade varandra för massa smeknamn och höll på. Alla satt och skruvade på sig och sen dess lovade vi att vi inte skulle göra det...haha!

Förresten, jag har fått jobb! Börjar på måndag så all den stressen över det är nu raderad. Såå skönt!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012