• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • KakanMackan

Elisabeth: Va skönt, Stort Grattis! Dock hade jag missat att du inte hade jobb : ( Jag fick ett bra tips på en underklädesbutik i Gbg tom.. De skulle tydligen ha allt och då även i alla storlekar =) Den låg intill eller i alla fall i närheten av Lager Haus. Vet du vilken det kan vara?

• KakanMackan

En liten fråga till er. Hur gamla är ni? Satt och funderade på det av någon anledning och bidde lite nyfiken : ) Och förresten! Har ju glömt berätta.. Jag köpte klänningen igår =) =) =)

• Elila

Konstigt... Skrev ett inlägg som bara försvann.

Grattis till klänningen! Hur känns det? Har du någon bild?

Nä jag har inte varit utan jobb utan jag slutar på mitt jobb idag och det löste sig så himla perfekt att på det nya kunde jag börja redan på måndag :) Det är nämligen så att jag tog min examen i början på sommaren (examen i Arbetsvetenskap och konflikthantering) och har sökt jobb frenetiskt. Det jag har fått är väl inte riktigt inom min utbildning men nu kan jag iaf ha en inkomst medan jag söker de jobben jag verkligen vill ha, känns bra!

Ja jag vet vilken underklädesbutik du menar, korsetten heter den. Gillar dock inte den, de är mest ute för att sälja och man känner sig inte jättebekväm där + att de är hutlöst dyra. De jag gillar i Göteborg är kedjan Change som ligger i Arkaden och Victoria som ligger på Södra larmgatan. De är supergulliga och är väldigt måna om att man ska känna sig lugn och bekväm. Priserna är något högre än H&M och Lindex men ändå överkomliga.

Åldern va det ju oxå :) Jag är 25 och m2b är 30. Jag kommer vara 26 när vi gifter oss men m2b kommer fortfarande vara 30 :) Hur gammal är du?

• KakanMackan

Ok ja då ska man INTE gå dit.. Bekväm i ett sånt läge är ju superviktigt =) Både jag och min m2b är nyss fyllda 30 och har nu varig tillsammans i snart 6 år. Dock känns det betydligt längre då vi känt varandra en tid innan och även varit smått förälskade i varandra en bra tid innan =) Dock "stämde" det inte i vårs liv förrens för 6 år sen hihi Min klänning ja, det var den som jag var rädd för att du hade köpt.. Jag o min tärna åkte ner till Mölndal i går kväll och provade den. Jag Älskar den! Den är precis så som jag alltid sagt att jag vill ha när den dagen i Mitt liv kommer då jag ska få gifta mig =) Tyvärr kan jag inte lägga upp en bild från mobilen, datorn är på service.. Men det är en Nixa, en tub och väldigt enkel, några få draperingar längs sidan.. Svårt att förklara, men som som väldigt enkel. Och det känns såå bra! Kram

• jennifaer

Hej på er alla!

Här händer det inte så mycket på bröllopsfronten men jag har i alla fall köpt lite material till inbjudningskorten och ska börja fundera på hur de ska se ut.

Men vad spännande med inköpta brudklänningar! Har ni de hemma och klarar ni er från att prova den varje dag?Flört 

Underkläder lägger jag inte så mycket krut på, jag ska inte ha någon BH och bara någon fin underdel. Jag funderade ett tag på att ha en freebra mest för att fylla ut lite men bestämde mig för att strunta i det. vet inte hur de är för storbystade, med stöd och så eftersom jag som har liten B-kupa aldrig riktigt behövt tänka på detDrömmer

Och så var det något mer, jo just det ja, ålder! Jag är 21 sambon är 25 (vi kommer vara 22 och 26 nästa sommar)

• KakanMackan

Sen har jag ju suttit lite med inbjdningskort och festhäfte också.. Eller ja, bra kollat o provat layouten av dom. Känner mig nöjd med några justeringar kanske.. Kortet är vitt/crème och sen är det ett rött (varm röd) papper över (mindre än det vita) och sen ett litet vitt papper ovanpå där. Där har jag två stämplar, ett brudpar och bredvid det, ståendes på höjden, "Nu och för alltid" Svårt att förklara. Låter det helt obegripligt? Haha

• marielleangelina

Hej igen alla =)

Precis som du KakanMackan så har vi också kikat på inbjudningskort och filat på vad man ska skriva i dem.. Vi kommer nog beställa på vistaprint för de var väldigt billiga och fina =)
    Ska du göra dina själv?

Va kul att klänningen var som du ville! Du får lägga upp bild sen när du kan =)

Va kul att veta lite mer om alla, själv fyller jag 23 nästa vecka, sambon min är 25. Vi blev tillsammans för 7 år sedan (2004). Inga barn men en hund, Japansk Spets som är 3,5 år :) Bott ihop i 4 år...

• marielleangelina
    http://www.vistaprint.se/vp/ns/easypath/studio.aspx?pf_id=A42&combo=248123.142.1.216137%7c216137%7c137%7c0&uei=312504&icparts=yes&ag=true&combo_id=376421&ssc=1&ag_category_id=1631&filter=9%3a10013%7c%7c1%2c24%3a10073%7c%7c1%2c24%3a10074%7c%7c1%2c24%3a10075%7c%7c1%2c24%3a10076%7c%7c1%2c3%3a10077%7c%7c1%2c4294940213%3a4294939615%3a4294939611%7c%7c2&xnav=previews&xnid=button&rd=3&ref=1&referer=http%3a%2f%2fwww.vistaprint.se%2fgallery%2fIEEAXwYCAAAAAAA%3d%2finvitations-announcements%2fbr%25c3%25b6llopsinbjudan-2.aspx%3ffilter%3d9%253a10013%257c%257c1%252c24%253a10073%257c%257c1%252c24%253a10074%257c%257c1%252c24%253a10075%257c%257c1%252c24%253a10076%257c%257c1%26xnav%3dpagenav%26xnid%3dbottom

Himmel vilken lång länk.. får se om den funkar, det är iaf inbjudningskorten vi funderar på.. :)
  • Fröken Emma

Elisabeth: Bra skrivet ang tal!!!Ä
    Säkert sååå sant. O eftersom HAN defenetivt inte kommer hålla ett tal till mig så kommer inte jag hålla tal till honom. Men däremot kommer jag nog hålla ett till gästerna.

O grattis till jobbet!!! Lite avis då jag ska på en intervju i nästa vecka för ett jobb jag skule kunna dö för att få!!
    Så håll gärna tummarna nösta torsdag ;)

Kakanmackan: <3 grattis.

Ja...vart ska jag bärja?
    Jag är nu 31 o han 2 år äldre än mig. Träffades för nu 13 år sedan flyttade ihopp för 12 år sedan och förlovade oss 2000. Två barn 5 och 1½. ( vi hinner alla i familjen fylla år innan bröllopet. feb, maj, maj o jun om nån nu undrar ;)
    Igentligen gifter vi oss nog mest för det praktiska, men samtidigt visa alla att vi älskar varandra minst lika mycket som för 10 år sedan!

• KakanMackan

Ja va kul att veta lite mer om er alla =) Vi har också två små barn. En flicka på 3.5 och en pojke på 1.5 Jag håller på att plugga till förskolelärare =)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012