• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Junibrud

Bruden som vann var så jävla irriterande! Någon borde ha slagit henne på käften! 
    Jag tycker någon annan skulle ha vunnit!

• MartinaRickard
    Junibrud skrev 2011-04-29 03:15:38 följande:
    Bruden som vann var så jävla irriterande! Någon borde ha slagit henne på käften! 
    Jag tycker någon annan skulle ha vunnit!
    Negativare människa känns det som om man får leta efte, störde mig massa på henne, hon hade ju knappt något positivt att säga om någon annans bröllop!

Så gjorde hon väl bara för att vinna, tyckte inte hennes var något specielt, ja menar det var ju inget nytt koncept!

Usch vad negativ ja känner mig, men hon skulle absolut inte ha vunnit!!
  • Jag han

Hej!

Jag älskar att programmet kommer nu så man kan suga in så mycket tips och idèer som möjligt!!

Men jag tycker att det är lite tråkigt att det går ut på att leta fel på andras bröllop, som man planerat sedan länge, och som är en stor dag i ens liv.
    Hade brytit ihop om någon sa något negativt om vår dag. :( Man gör ju så gott det går.
    Alla är inte Mikael Binderfeldt...

Så jag gillar inte alls idèn med programmet, samtidigt som jag egoistiskt sett älskar det ;)

• MrsT2011

Har inte sett vem som vann, menar ni på allvar att skåne-bruttan från bjärnum vann resan?? Usch vad trist, nu blev jag totalt osugen på att kolla vidare på programmet...

• Loche

Det är ju klart att hon vann! Tror hon gav de övriga rätt låga poäng medan de andra brudarna var lite snällare i sin poängsättning gent emot henne,,, -tråkigt med nån som klagar så mycket, bara för att man själv t ex inte gillar fisk så betyder ju inte det att en meny med fisk är dålig liksom,,, måste ju bli väldigt subjektiva bedömningar i det där poängsättandet!

Sen vet man ju inte hur teve framställer en person heller,,, de kanske ville ha med en "gnällspik" och därför fokuserade enbart på hennes negativa kommentarer. Hon kan ju ha sagt mkt positivt som inte var med i programmet,,,

• Agape

Tittade nyss på TV4 play och ja vad ska man säga, vinnaren framstår då som en väldigt negativ människa med åsikter om det mesta... Nu vet jag ju inte om det är en helt rättvis bild men spontant så tyckte jag det var tråkigt att hon vann, just för den tråkiga inställningen. Hon var lite som ett litet barn, tycker inte om det där och det där osv....

• KatjaB

Har inte loggat in här på evigheter men min syrra ska gifta sig så nu börjar nu inspirationsjakt, fast till nån annan.. och kunde lite låta bli att surfa in på den här tråden  
    Jag var "hollywoodbruden" som jag så vackert blev döpt till, hehe..

Klart man får en uppfattning om folk på tv, fast måste dock tillägga att vi alla fyra haft väldigt kul ihop och hörs av. Jag har framförallt kontakt med två av brudarna och de var allihop väldigt roliga och vi har ju umgåtts mängder utanför kameran inför varje bröllop.
    För min del så var det inte så hårt att bli "kritiserad" i tv. Visst hade det varit kul att vinna men det var ju inte därför vi deltog, gift oss på vårt sätt hade vi gjort iallafall. Huvudsaken är ju trots allt att man själv är nöjd med sin egen dag och sen skulle nog ingen av oss ha valt varandras klänningar, och det är väl inte så konstigt, alla vi var ju olika. 

Angående budgetarna så skulle jag tro iallafall att de stämmer. Vår stämmer, och då är det allt som är inräknat. Dock ska tilläggas att vi, och framförallt jag gjorde ALLT själva. Det enda vi inte gjorde själva var att laga maten. Och att jämföra priser och faktiskt våga sig på att pruta lönar sig.
    Bla fotograf, blommor (som jag gjorde själv) dj, musiker var vänner till oss. Så där spar man rejält med pengar.
    Sen är det ju en fråga om prioritet, vi tog inte in professionella underhållare, för det var inget som vi kände att vi ville eller kunde lägga pengar på. Hellre då lägga slantarna på nåt annat som var viktigare för oss. Men ja, kontakter är bra att ha.

Och barockbröllopet behövde gästerna inte betala sina egna kläder, de finns med i paketet för temafester på Sundbyholms slott om jag förstod det hela rätt. Övriga bröllop var det inget tvång med hur man skulle klä sig, men ville man följa temat som gäst så var ju det bara roligt. 

• TheJohanna
    KatjaB skrev 2011-04-29 15:13:13 följande:
    Har inte loggat in här på evigheter men min syrra ska gifta sig så nu börjar nu inspirationsjakt, fast till nån annan.. och kunde lite låta bli att surfa in på den här tråden  
    Jag var "hollywoodbruden" som jag så vackert blev döpt till, hehe..

Klart man får en uppfattning om folk på tv, fast måste dock tillägga att vi alla fyra haft väldigt kul ihop och hörs av. Jag har framförallt kontakt med två av brudarna och de var allihop väldigt roliga och vi har ju umgåtts mängder utanför kameran inför varje bröllop.
    För min del så var det inte så hårt att bli "kritiserad" i tv. Visst hade det varit kul att vinna men det var ju inte därför vi deltog, gift oss på vårt sätt hade vi gjort iallafall. Huvudsaken är ju trots allt att man själv är nöjd med sin egen dag och sen skulle nog ingen av oss ha valt varandras klänningar, och det är väl inte så konstigt, alla vi var ju olika. 

Angående budgetarna så skulle jag tro iallafall att de stämmer. Vår stämmer, och då är det allt som är inräknat. Dock ska tilläggas att vi, och framförallt jag gjorde ALLT själva. Det enda vi inte gjorde själva var att laga maten. Och att jämföra priser och faktiskt våga sig på att pruta lönar sig.
    Bla fotograf, blommor (som jag gjorde själv) dj, musiker var vänner till oss. Så där spar man rejält med pengar.
    Sen är det ju en fråga om prioritet, vi tog inte in professionella underhållare, för det var inget som vi kände att vi ville eller kunde lägga pengar på. Hellre då lägga slantarna på nåt annat som var viktigare för oss. Men ja, kontakter är bra att ha.

Och barockbröllopet behövde gästerna inte betala sina egna kläder, de finns med i paketet för temafester på Sundbyholms slott om jag förstod det hela rätt. Övriga bröllop var det inget tvång med hur man skulle klä sig, men ville man följa temat som gäst så var ju det bara roligt. 
    Vad kul att du kommer med lite info behind the camera! Tack för att du sa det där om budgeten, det har jag funderat på!
  • KatjaB
    TheJohanna skrev 2011-04-29 16:37:41 följande:
    Vad kul att du kommer med lite info behind the camera! Tack för att du sa det där om budgeten, det har jag funderat på!
    jo men det är klart att det är stor skillnad på vad man får också beroende på var man bor. Tex hade vi maten caterat från örebro. de tog 135 kr per kuvert och att de serverade kostade inte många slantar då de dels var väldigt hyggliga, och dels tyckte det var lite kul att det var tv. 
    Detta verkar tydligen vara ett jättebra pris på mat om man jämför med vad många andra får betala. 
  • TheD

Nu har jag sett finalen.... Jag tyckte Barocktemat skulle vinna!!!!!

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!