KatjaB skrev 2011-04-29 15:13:13 följande:
Har inte loggat in här på evigheter men min syrra ska gifta sig så nu börjar nu inspirationsjakt, fast till nån annan.. och kunde lite låta bli att surfa in på den här tråden
Jag var "hollywoodbruden" som jag så vackert blev döpt till, hehe..
Klart man får en uppfattning om folk på tv, fast måste dock tillägga att vi alla fyra haft väldigt kul ihop och hörs av. Jag har framförallt kontakt med två av brudarna och de var allihop väldigt roliga och vi har ju umgåtts mängder utanför kameran inför varje bröllop.
För min del så var det inte så hårt att bli "kritiserad" i tv. Visst hade det varit kul att vinna men det var ju inte därför vi deltog, gift oss på vårt sätt hade vi gjort iallafall. Huvudsaken är ju trots allt att man själv är nöjd med sin egen dag och sen skulle nog ingen av oss ha valt varandras klänningar, och det är väl inte så konstigt, alla vi var ju olika.
Angående budgetarna så skulle jag tro iallafall att de stämmer. Vår stämmer, och då är det allt som är inräknat. Dock ska tilläggas att vi, och framförallt jag gjorde ALLT själva. Det enda vi inte gjorde själva var att laga maten. Och att jämföra priser och faktiskt våga sig på att pruta lönar sig.
Bla fotograf, blommor (som jag gjorde själv) dj, musiker var vänner till oss. Så där spar man rejält med pengar.
Sen är det ju en fråga om prioritet, vi tog inte in professionella underhållare, för det var inget som vi kände att vi ville eller kunde lägga pengar på. Hellre då lägga slantarna på nåt annat som var viktigare för oss. Men ja, kontakter är bra att ha.
Och barockbröllopet behövde gästerna inte betala sina egna kläder, de finns med i paketet för temafester på Sundbyholms slott om jag förstod det hela rätt. Övriga bröllop var det inget tvång med hur man skulle klä sig, men ville man följa temat som gäst så var ju det bara roligt.
Vad kul att du kommer med lite info behind the camera! Tack för att du sa det där om budgeten, det har jag funderat på!