• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • MrsT2011
    Oniq skrev 2011-05-08 11:06:57 följande:
    Ooooh! Jag hade velat se en bröllopsserie i stil med den där 4st par bygger lägenheter i samma hus. Paren skulle få en viss budget att hålla sig till och pyssla och dona och planera ihop sitt drömbröllop.

DET hade jag velat se. Sedan kunde tittarna få ringa in och rösta på vilket bröllop som var 'bäst' (om det nu måste vara en vinnare också).
    Grymt bra idé, det är ju detta med prioriteringarna som är det intressanta! Tipsa TV!
  • Sebastiána

Det finns ju massvis med inredningsprogram utan den minsta antydan till tävling så då borde detta gå. Superbra idé Oniq!

• bridesilly

ikväll blir det vintage bröllop. alltid lika roligt att se vilket tema brudparet har.

• HannaL1980

Jepp, då har programmet visats och jag var riktigt orolig att jag skulle synas då jag är bästa vän med bruden men kom inte med alls mycket, ser mig knappt! Satta ett ägn med Anki och Kjell ikväll och såg det och gud vad kul vi hade!

• 123ost

Jag tyckte den smala tjejen klagade väldigt mycket!

• Sebastiána
    123ost skrev 2011-05-09 21:00:28 följande:
    Ja, hon verkade ha väldigt höga krav. Hon har säkert höga krav på sig själv också.
  • HannaL1980
    123ost skrev 2011-05-09 21:00:28 följande:
    Ja, de har nog gett henne "bitch rollen" i programmet. Men man måste ha i åtanke att de vinklar väldigt mycket på TV. Så hon blir nog bitchen och Anki den lite crazy personen. Anki har lite ångest för morgonens program då hon tydligen kommer att stoppa upp bommull under läppen för att hon har tråkigt på Kashas bröllop. Men det är sådan Anki är, bjuder alltid på sig själv och är riktigt kul!
  • Zelmah

Jag undrar bara var 20-talstemat tog vägen... förutom att några av gästerna som skymtade förbi hade lite moderna tolkningar av 20-tals accessorer i form av fjädrar i hår, långa pärlhalsband o en o annan flapperdress syntes till var det inte så mkt vintage och 20-tal som man fick se på brudparet o den snabba kameraglidningen på lokalen iaf.. Hade väntat mig mer vintage och mer 20-tal än vad jag fick se. Men det kanske man hade upplevt om man varit där, jag vet inte.... fast en gäst påpekde väl samma, vart tog 20-talet vägen?

• Sebastiána

Ser fram emot "vinterbröllopet" ikväll.

Det jag tycker mig märka hittills, och som kan vara värt att ta med sig, är att överstylade bröllop inte slår enklare bröllop där man har god mat och god stämning. Så om man ska välja att ägna jättemycket tid åt smådetaljer eller till att få en mysig fest, tror jag på det sistnämnda. Men hur svårt är det inte att fastna i pysselträsket? Sen har man ju bara en sån här stor fest en gång i livet och då vill man ju passa på. Vi (OK jag erkänner att det är min idé helt och hållet!) har en totalt onödig detalj på vårt bröllop som kommer att bli krånglig att få till. Jag har hittills varit väldigt fokuserad på att det måste bli bra, men nu känner jag mig mer avslappnad. Det viktigaste är att det blir en bra och mysig fest och den där detaljen gör varken till eller från.

• Loche
    Sebastiána skrev 2011-05-10 08:44:58 följande:
    Ser fram emot "vinterbröllopet" ikväll.

Det jag tycker mig märka hittills, och som kan vara värt att ta med sig, är att överstylade bröllop inte slår enklare bröllop där man har god mat och god stämning. Så om man ska välja att ägna jättemycket tid åt smådetaljer eller till att få en mysig fest, tror jag på det sistnämnda. Men hur svårt är det inte att fastna i pysselträsket? Sen har man ju bara en sån här stor fest en gång i livet och då vill man ju passa på. Vi (OK jag erkänner att det är min idé helt och hållet!) har en totalt onödig detalj på vårt bröllop som kommer att bli krånglig att få till. Jag har hittills varit väldigt fokuserad på att det måste bli bra, men nu känner jag mig mer avslappnad. Det viktigaste är att det blir en bra och mysig fest och den där detaljen gör varken till eller från.
    Väldigt klokt resonerat! :) Jag har åxå märkt att det är lätt att hänga upp sig på enstaka små detaljer stundtals, men då brukar jag fråga mig själv hur stor roll just den lilla grejen spelar på det stora hela taget. Och oftast inser jag att jag kanske lägger massor med tid och energi på nåt som folk inte ens kommer att bry sig om alls!
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!