Sebastiána skrev 2011-05-10 08:44:58 följande:
Ser fram emot "vinterbröllopet" ikväll.
Det jag tycker mig märka hittills, och som kan vara värt att ta med sig, är att överstylade bröllop inte slår enklare bröllop där man har god mat och god stämning. Så om man ska välja att ägna jättemycket tid åt smådetaljer eller till att få en mysig fest, tror jag på det sistnämnda. Men hur svårt är det inte att fastna i pysselträsket? Sen har man ju bara en sån här stor fest en gång i livet och då vill man ju passa på. Vi (OK jag erkänner att det är min idé helt och hållet!) har en totalt onödig detalj på vårt bröllop som kommer att bli krånglig att få till. Jag har hittills varit väldigt fokuserad på att det måste bli bra, men nu känner jag mig mer avslappnad. Det viktigaste är att det blir en bra och mysig fest och den där detaljen gör varken till eller från.
Väldigt klokt resonerat! :) Jag har åxå märkt att det är lätt att hänga upp sig på enstaka små detaljer stundtals, men då brukar jag fråga mig själv hur stor roll just den lilla grejen spelar på det stora hela taget. Och oftast inser jag att jag kanske lägger massor med tid och energi på nåt som folk inte ens kommer att bry sig om alls!