• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • MrsT2011
    bruden i skogen skrev 2011-05-03 22:07:05 följande:
    Klänningne afrika bruden hade i kväll var ju helt underbar
    Om någon fastnat för den klänningen kan jag tips om en annons här på BT köp & sälj om en liknande klänning (likadan?) till salu! 3700 kr vill tjejen ha för den, finns tydligen i skövde.
  • Chicita

Har blivit tipsad av typ 40 pers om att I DAG fick jag inte missa det då dom hade samma tema som oss...
    Sitter på jobbet så jag får springa emellan men allt går rätt bra tills dom kommer fram till middagen. Hinner se när dom går in i lokalen och så ringer telefonen Skrikandes
    Alltså det var ju den här biten jag var intresserad av liksom...

Lagom irriterad så går jag ut och svarar med mitt vanliga "Välkommen till Hotel ........ Det är XXX" Och jätteleende (det hörs när man ler Flört).

Och det blir tyst i luren...
    öööh... sa du XXX?
    -Ja?!
    Det här är YYY, jag tänkte boka rum till ert bröllop...

Då är det sambons faster som jag aldrig träffat, så vi började prata kläder och annat inför bröllopet.
    Så jag missade hela middagen... Men just nu kändes det som att det här var viktigare. Taskig tajming bara Tungan ute
    Ska försöka se reprisen. Vågar inte chansa på att jag kan se det på Tv4Play...

• moonlightgirl
    Chicita skrev 2011-05-04 20:38:21 följande:
    Har blivit tipsad av typ 40 pers om att I DAG fick jag inte missa det då dom hade samma tema som oss...
    Sitter på jobbet så jag får springa emellan men allt går rätt bra tills dom kommer fram till middagen. Hinner se när dom går in i lokalen och så ringer telefonen Skrikandes
    Alltså det var ju den här biten jag var intresserad av liksom...

Lagom irriterad så går jag ut och svarar med mitt vanliga "Välkommen till Hotel ........ Det är XXX" Och jätteleende (det hörs när man ler Flört).

Och det blir tyst i luren...
    öööh... sa du XXX?
    -Ja?!
    Det här är YYY, jag tänkte boka rum till ert bröllop...

Då är det sambons faster som jag aldrig träffat, så vi började prata kläder och annat inför bröllopet.
    Så jag missade hela middagen... Men just nu kändes det som att det här var viktigare. Taskig tajming bara Tungan ute
    Ska försöka se reprisen. Vågar inte chansa på att jag kan se det på Tv4Play...
    Jag har sett alla programmen på Tv4play, de är väldigt generösa med att man får se gratis, inte alls som kanal5 som ska ha betalt för allt.
  • helsingebrud

kollar man via datorn så kan du se alla avsnitt gratis på tv4play. Det har jag gjort - bara dagens avsnitt som jag sett på tv

• förlovadflicka
    moonlightgirl skrev 2011-05-04 21:41:10 följande:
    Jag har sett alla programmen på Tv4play, de är väldigt generösa med att man får se gratis, inte alls som kanal5 som ska ha betalt för allt.
    Vadå, jag har sett program på tv5play som är gratis ju?? 
  • Chicita
    moonlightgirl skrev 2011-05-04 21:41:10 följande:
    Det hänger på att min dator orkar visa det också Flört

Jag sitter på en gammal bärbar dator från typ 1800-talet eller nåt, den modellen innan var vedeldad *typ*
    Och dessutom har vi världens sämsta uppkoppling här.
    Vilket dom naturligtvis inte kunde kläcka ur sig innan vi byggde huset... Nu går det ju liksom inte att flytta till en tomt där vi KAN få bredband via fiber och fjärrvärme (som dom lovade när vi började planera bygget, men som dom sen kom på att "ojdå vi har fullt i fjärrvärme nätet vid er och den ledningen är så gammal att det inte går att få fiber i den heller för den delen" Skrikandes 

Men jag tror att svärföräldrarna spelade in avsnittet på sin box, så då kan vi kolla nästa gång vi åker dit...

Nu var det mer den taskiga tajmingen med samtalet som jag tänkte på  Flört
  • Loche
    Chicita skrev 2011-05-05 08:42:21 följande:
    Jag sitter på en gammal bärbar dator från typ 1800-talet eller nåt, den modellen innan var vedeldad *typ*
    Hahahahahaha! Vilken oerhört rolig beskrivning!! Skrattande
  • Diamanten90

Jag tycker inte heller om programet riktigt. Men de kan väl vinna någonting så där finns en "morot" till att vara med i tävlingen...

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Cammee

Jag tycker att programmet är jätte roligt!! Synd när dom andra klagar eller säger något negativt om dom andras bröllop dock. Alla har olika smak och det ser man verkligen i detta program, så det är svårt att säga vem som har bra och dåligt.

Men annars är det kul att få se hur andra tänker, kanske få lite tips och så.

• midsommardagen 2011
    Cammee skrev 2011-05-05 12:18:15 följande:
    Jag tycker att programmet är jätte roligt!! Synd när dom andra klagar eller säger något negativt om dom andras bröllop dock. Alla har olika smak och det ser man verkligen i detta program, så det är svårt att säga vem som har bra och dåligt.

Men annars är det kul att få se hur andra tänker, kanske få lite tips och så.
    Jag tycker också att programmet är skoj! Visst är vissa mer negativa än andra, men det tillhör ju lite spelets regler. Medeltidsbruttan denna vecka verkade ju vara hur mysig som helst, hon taktikröstar inte, utan sätter 10p om hon tycker det. Gött! Det tycker jag är en värdig vinnare, men man förstår ju att hon aldrig kommer att vinna, eftersom de andra är betydligt snålare med poängen. Tyckte för övrigt att medeltidsfesten verkade urskojig, även om jag själv aldrig hade velat ha ett temabröllop.

Angående det kongolesiska bröllopet:
    Var i påskas på ett afghanskt bröllop. Vis av erfarenheten (vi har varit på ett tidigare) så höll vi stadig kontakt med brudgummen under kvällen, för att försäkra oss om att inte komma till en folktom lokal. Tiden var satt till 17.00, vi kom dit 19.45, brudparet kom till lokalen 21.00. Det kan vara lite störigt för oss svenskar som inte är vana, men om man bara vet att det är så det går till, så är det lätt att anpassa sig :) Värre var det på det första jag gick på. Vi kom prick 17, maten serverades 20.30, brudparet kom 23.30! Men det är härligt med lite kulturkrockar ibland! :)
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!