Cammee skrev 2011-05-05 12:18:15 följande:
Jag tycker att programmet är jätte roligt!! Synd när dom andra klagar eller säger något negativt om dom andras bröllop dock. Alla har olika smak och det ser man verkligen i detta program, så det är svårt att säga vem som har bra och dåligt.
Men annars är det kul att få se hur andra tänker, kanske få lite tips och så.
Jag tycker också att programmet är skoj! Visst är vissa mer negativa än andra, men det tillhör ju lite spelets regler. Medeltidsbruttan denna vecka verkade ju vara hur mysig som helst, hon taktikröstar inte, utan sätter 10p om hon tycker det. Gött! Det tycker jag är en värdig vinnare, men man förstår ju att hon aldrig kommer att vinna, eftersom de andra är betydligt snålare med poängen. Tyckte för övrigt att medeltidsfesten verkade urskojig, även om jag själv aldrig hade velat ha ett temabröllop.
Angående det kongolesiska bröllopet:
Var i påskas på ett afghanskt bröllop. Vis av erfarenheten (vi har varit på ett tidigare) så höll vi stadig kontakt med brudgummen under kvällen, för att försäkra oss om att inte komma till en folktom lokal. Tiden var satt till 17.00, vi kom dit 19.45, brudparet kom till lokalen 21.00. Det kan vara lite störigt för oss svenskar som inte är vana, men om man bara vet att det är så det går till, så är det lätt att anpassa sig :) Värre var det på det första jag gick på. Vi kom prick 17, maten serverades 20.30, brudparet kom 23.30! Men det är härligt med lite kulturkrockar ibland! :)