• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 11:39:38 följande:
    MrsT2011 kanske kan ordna en temafest för oss brudar? Temat kanske kan vara 80-tals bröllop? Ja!
    Då kan alla ha brudklänningar som den som Diana hade när hon gifte sig med prins Charles? Har altid velat ha en sådan superfluffig klänning men har inte haft anledning....
    Jaaaaaaa, fatta vad kul det hade varit! Skrattande Temat blir maräng, alla kommer i second hand-klänningar med gigantiska puffärmar, vi käkar marängsviss i stora lass och sockervadd till efterrätt!!
  • prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 12:01:44 följande:
    Jaaaaaaa, fatta vad kul det hade varit! Skrattande Temat blir maräng, alla kommer i second hand-klänningar med gigantiska puffärmar, vi käkar marängsviss i stora lass och sockervadd till efterrätt!!
    Det hade varit helt galet kul! Mmmm marängsviss...blir så sugen på det nu!
    Tänk vilka fina frisyrer vi hade kunnat ha...minns ni Pamela i Dallas? Eller Lucys långa lockiga hår?
    Att ha Lucys hår, det var min dröm när jag var liten
  • Yarrow

Eftersom jag är lite partisk tänker jag inte slänga mig in i diskutionen men eftersom så många nämt det där med att bruden hela tiden däger "mitt bröllop" och "min fest" så kan jag slänga in en liten fotnot om att det var tv-produktionens påhitt.
    Jag vet inte huuur många omtagningar vi gjorde för att jag hela tiden råkade säga "vårt bröllop".

Det är alltså bruden som är med och tävlar i programmet så att säga. Men min make var lika delaktig i alla beslut som togs i samband med att jag/vi ställde upp på detta.

Nu talar jag iofs bara för oss, alla andea har jag ingen aning om. :)

• Sebastiána
    Yarrow skrev 2011-04-28 12:26:25 följande:
    Eftersom jag är lite partisk tänker jag inte slänga mig in i diskutionen men eftersom så många nämt det där med att bruden hela tiden däger "mitt bröllop" och "min fest" så kan jag slänga in en liten fotnot om att det var tv-produktionens påhitt.
    Jag vet inte huuur många omtagningar vi gjorde för att jag hela tiden råkade säga "vårt bröllop".

Det är alltså bruden som är med och tävlar i programmet så att säga. Men min make var lika delaktig i alla beslut som togs i samband med att jag/vi ställde upp på detta.

Jag misstänkte att det var så, med tanke på hela programmets upplägg.
  • MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 12:09:43 följande:
    Det hade varit helt galet kul! Mmmm marängsviss...blir så sugen på det nu!
    Tänk vilka fina frisyrer vi hade kunnat ha...minns ni Pamela i Dallas? Eller Lucys långa lockiga hår?
    Att ha Lucys hår, det var min dröm när jag var liten
    Helt grymma frisyrer i dallas, bra idé!

Själv satsar jag på en klassisk Patsy-hövolm, ha ha!

• MrsT2011

Ledsen att det blev så OT, vi som vill ha en fest med 80-talsmaräng som tema får nog starta en egen tråd...! Glad

• Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 09:23:43 följande:
    Jag tror att den där Tess är så neggo för att hon känner sig hotad. De andra bröllopen är ju mycket mer genomtänkta! Deras eget tema skulle vara "underhållningsbröllop" men blev ju inte så mycket mer än en direkt-kopierad youtube-dans. Det var min känsla iaf!

Deras budget kändes för övrigt ganska rimlig. Bjärnum är en ytte-pytteliten håla en bra bit från Kristianstad, kan tänka mig att lokalhyra, catering, blommor etc är ganska billigt där! Glad
    Jag får också den känslan.

Såg gårdagens program på lunchen. Intressant att Tess klagade på att vigsellokalen var mörk och dyster och så har hon själv svart (eller mycket mörkblå) klänning. Hmmm...

Fin vigsel. De skulle ha väntat lite med att gå in och gått in långsammare. Vi funderade själva på Parchebels som ingångsmarsch men den är väldigt lång.
  • förlovadflicka
    Sebastiána skrev 2011-04-28 13:24:33 följande:
    Jag får också den känslan.

Såg gårdagens program på lunchen. Intressant att Tess klagade på att vigsellokalen var mörk och dyster och så har hon själv svart (eller mycket mörkblå) klänning. Hmmm...

Fin vigsel. De skulle ha väntat lite med att gå in och gått in långsammare. Vi funderade själva på Parchebels som ingångsmarsch men den är väldigt lång.
    Fast man undrar ju om musikerna hört stycket spelas innan, det lät riktigt illa... 
  • Oniq
    Yarrow skrev 2011-04-28 12:26:25 följande:

Ooooh! Är ditt bröllop med? NU blev jag nyfiken!
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!