• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • AnnaK85

Det programet har jag missat helt, viken kanal går det på?

• ClaraH
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-27 16:44:15 följande:
    Exakt! Det är så i varje tidning! Frågan är ju också nånstans....är inte varje bröllop personligt och unikt egentligen? Det är ju två unika individer som gifter sig, är inte det tillräckligt unikt? Räcker inte det ganska långt ändå? Måste det bevisas att brudparet är unika och speciella?
    Jag tänker så här: när mina föräldrar gifte sig 1970...så var det inte så här avancerat med alltifrån blommor till mat och servetter osv.....men på nåt sätt  så var det ÄNDÅ väldigt lyckat, alla hade jättetrevligt...Ingen snörpte på munnen, ingen pratade skit om vilka servetter som låg på bordet. Det var ingen tyckte att: "men Guuud, de borde ha gjort ALLT mer personligt och unikt...detta duger inte...fy så Svensson-aktigt det här bröllopet var...det är under min värdighet att gå på såna här vanliga bröllop..."
    Nu för tiden verkar det vara vissa människors stora skräck att vara vanliga människor...Ve och fasa om man är vanlig tråkig medel-Svensson typ..
    Jag håller helt med. De flesta bröllop jag gått på var för 10-20 år sedan, och de flesta hade inte alls det "perfekta" dekorerade bröllopet, men redan då sa man till varandra att alla bröllop är unika och olika. Olika brudpar, olika gäster, olika vigslar, olika festlokalen och olika mat, musik, tal osv.
    Jag tyckte också det var lite tråkigt med poängsättningen, sedan tycker jag att det är kul att se på bröllop, det är känslosamt och man får inspiration osv. men egentligen får man ju inte se något på 20-25 minuters program.
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-04-27 17:22:03 följande:
    Tidningarnas 'unika' bröllop tycker jag verkar vara rätt stereotypa ändå.

..och egentligen ..   ..vem bryr sig?

När jag har hört mångas kommentarer så verkar det (tyvärr) som att många gäster ogillar 'temabröllop' speciellt om det innebär att de måste 'klä ut sig'.
    Det finns massa "måsten" även på de så kallat "vanliga" bröllopen har jag insett sen jag började läsa här på BT...
    Gud nåde de gäster som inte ställer upp på alla "roliga" saker som vissa brudpar absolut måste arrangera för att gästerna inte ska bli uttråkade (vuxendagis?) Men skäms på oss med temabröllop som snällt ber gästerna att följa temat om dom vill och kan... Tungan ute

Oavsett vilket sorts bröllop man väljer, och vad man vill göra på festen efteråt (eller fikat, eller mingelstunden eller vad man nu väljer) så bör man nog ta ett steg tillbaka och tänka efter - kommer mina gäster att uppskatta detta? 
    För om inte gästerna uppskattar det man gör så kanske man ska lugna sig lite och släppa på alla "måste-saker". 
    Det perfekta bröllopet är ouppnåeligt i mina ögon. Men däremot kan man få en totalt underbar dag ändå och som gästerna upplever som i det närmaste perfekt. För dom vet ju inte vad man har kompromissat med och vad som inte blev som man tänkt Solig
  • Oniq
    Chicita skrev 2011-04-27 18:42:39 följande:
    Det finns massa "måsten" även på de så kallat "vanliga" bröllopen har jag insett sen jag började läsa här på BT...
    Gud nåde de gäster som inte ställer upp på alla "roliga" saker som vissa brudpar absolut måste arrangera för att gästerna inte ska bli uttråkade (vuxendagis?) Men skäms på oss med temabröllop som snällt ber gästerna att följa temat om dom vill och kan... Tungan ute

Oavsett vilket sorts bröllop man väljer, och vad man vill göra på festen efteråt (eller fikat, eller mingelstunden eller vad man nu väljer) så bör man nog ta ett steg tillbaka och tänka efter - kommer mina gäster att uppskatta detta? 
    För om inte gästerna uppskattar det man gör så kanske man ska lugna sig lite och släppa på alla "måste-saker". 
    Det perfekta bröllopet är ouppnåeligt i mina ögon. Men däremot kan man få en totalt underbar dag ändå och som gästerna upplever som i det närmaste perfekt. För dom vet ju inte vad man har kompromissat med och vad som inte blev som man tänkt Solig
    Precis.

Tv's upplägg är ju som att bjuda in 3st kritiker till sitt bröllop :) Dom är inte ens släkt eller vänner och kanske inte kan uppskatta saker och ting på samma sätt som de andra gästerna gör.

Hade jag vetat hur mycket bök det egentligen är med bröllop hade jag nog inte varit lika snabb med att svara 'Ja' Foten i munnen
  • Zelmah

Hur man än väljer att göra på sitt bröllop så har folk alltid åsikter om det ändå. Är det vanligt Svensson-bröllop så är det tråkigt, speglar bröllopet ens personlighet så är man pretto.... Fel hur man än vill göra känns det som. Tråkigt. Vårat bröllop kanske är lite udda men jag anser inte att det är pretto för det. Vi vill ha det på ett visst sätt eftersom vi tycker om vissa saker precis som den som vill ha ett "vanligt" bröllop med vit tubklänning, rosa och silver, rund stavbukett, tärnor som matchar temafärgen, Kärleksvisan, kyrkobröllop, 3-rätters, skoleken och pepparotssnittar tycker om det! Synd att alla ska störa sig på allt som andra väljer bara.

Oss passar det inte med ett vanligt bröllop, vi älskar vintage och har mkt så i vår inredning och gillar gamla filmer m.m då passar det oss att ha vintagekläder och vintagedekorationer på festen. Vi älskar sushi, ja då passar det att ha det som mingelmat och vi tror inte ö h t på gud eller kyrkan och vill därför inte gifta oss där. Vi gillar inte överphotoshopade färgsprakande foton och kommer därför inte ha en fotograf som gör sånna bröllopsbilder utan en som tar mer mättade och konstnärliga bilder, det råkar även passa vintagestilen. Vi tycker att gamla bilar är mkt finare än nya limmos därför blir det en veteranbil, oops det passade oxå med vintagetemat.. Vi följer ock inte tema slaviskt och allt kommer inte matcha det (t ex maten) men det kommer att andas en viss känsla ändå. Våra gäster får ha på sig det de vill. Vart jag vill komma med detta är att alla bröllop blir personliga, unika, udda eller vad man nu vill kalla det beroende på de val brudparet gör. Valen speglar ju parets smak ändå. Oavsett om smaken är schlager eller rockabilly.

Men jag undrar hur kommande programdeltagare är castade... har alla temabröllop tro.... Denna omgång känns ändå som att de parar ihop tjejer med väldigt olika smak just för att få dynamisk TV, att de inte riktigt gillar varandras val o så... om alla gillade samma skulle det kanske inte vara lika "kul TV"... Jag gillar heller inte den där bedömningen just därför att det som är perfekt för en annan tycker nån annan inte om. Det är också tråkigt att se folk dissa o gnälla över nån annans fantastiska fest som de lagt ner så mkt jobb på... Och som nån annan sa.. kul för de andra gästerna som sitter brevid bedömningsmaffian... Eller när de dissar maten... näe.. haussen om det "perfekta" överplanerade bröllopet späs ju på en del. Men jag väljer att skita i den haussen även fast man ju vill ha det perfekt på sitt sätt utifrån sina premisser. Thess tycker att buffé inte passar sig på ett bröllop men för mig är det perfekt! Jag kan välja maten själv o vi kan ha massa olika rätter m.m Jag tror att man blir nöjdast om man utgår ifrån sig själv och det man själv gillar så blir det bra :)

Men tänkte ni på hur tjejerna i programmet hela tiden sa "MITT bröllop" t o m  när deras blivande stod brevid.... det reagerade jag starkt på... Det är väl ERT bröllop eller...

Men fy vad jag svävar ut nu... sorry

• moonlightgirl
    MrsT2011 skrev 2011-04-27 16:24:25 följande:
    Och det där med UNIKA bröllop är jag också utless på, den vanligaste frasen i alla bröllopstidningar är att det ska vara så persooooooonligt. Ja men vad fan, vill man ha ett klassiskt, romantiskt och väldigt "stereotypt" bröllop (typ som jag själv) då kan man väl få ha det i lugn och ro.

Om vi skulle göra vårt bröllop persoooonligt då skulle jag och min blivande få gifta oss i träningskläder, det är vårt främsta intresse och grundstenen i hela vår livsstil! Men vi kan väl också få vara uppklädda, tjusiga och långt från våra personligheter på vårt livs största dag? (Han nojar minst lika mycket som jag gör över att bröllopskläderna inte ska passa!)
    Jag håller med dig. Sambons bror sa det en gång när vi pratade om bröllopet: Jaha ska ni bara ha ett vanligt bröllop. Vadå vanligt??? Nu är det ju vanligare att ha så kallade ovanliga bröllop tycker jag. Vadå vanligt sa jag?? Eller ska ni ha tema sa han då? Det beror ju på vad man tycker är vanligt men jag antar att vårat bröllop hamnar innom ramen för vanligt bröllop. Men å andra sidan så ser ju inget bröllop exakt likadant ut anser jag för vi är ju olika personer och det speglar ju bröllopet och festen fast man hamnar inom det vanliga. Varför låter det nästan fult i en del människors öron när man säger att man ska ha ett vanligt bröllop?? Sen kommer vi att ha färgtema som säkert många har. Nej tycker bara att det är så tråkig inställning bland en del.
  • TheD

Har sett två avsntt och jag tycker det är fel att det ska sättas poäng på allt då ALLT har med personlig tycke och smak att göra!!!

Jag gillar inte rock/raggartema så där skulle det bli 0 poäng från mig t.ex. :)

• Pinkgrape

Jag tycker det är jätteroligt att se bröllopen och jag tycker verkligen att alla är fina, på sitt sätt. Jag har dock också väldigt svårt för det där med att de andra kritiserar saker hela tiden, för det är ju så otroligt olika från person till person och par till par vad man tycker om och vill ha.

Tummen upp för alla fina brudar och bröllop.
    Tummen ner för betygsättningen och alla besserwissrar.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Lumys

Jag sitter och kollar nu på programmet. Blir så irriterad på den skånska bruden som är negativ till ALLT!! Visst ska man vara lite kritisk men hon är ju helt extrem..riktigt elak och bara hennes sätt är rätt..

• evaer

Jag håller med lumys, vilken negativ människa... Fy, tur att hon inte kommer påä mitt bröllop...

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!