Oniq skrev 2011-04-27 17:22:03 följande:
Tidningarnas 'unika' bröllop tycker jag verkar vara rätt stereotypa ändå.
..och egentligen .. ..vem bryr sig?
När jag har hört mångas kommentarer så verkar det (tyvärr) som att många gäster ogillar 'temabröllop' speciellt om det innebär att de måste 'klä ut sig'.
Det finns massa "måsten" även på de så kallat "vanliga" bröllopen har jag insett sen jag började läsa här på BT...
Gud nåde de gäster som inte ställer upp på alla "roliga" saker som vissa brudpar absolut måste arrangera för att gästerna inte ska bli uttråkade (vuxendagis?) Men
skäms på oss med temabröllop som snällt ber gästerna att följa temat om dom vill och kan...
Oavsett vilket sorts bröllop man väljer, och vad man vill göra på festen efteråt (eller fikat, eller mingelstunden eller vad man nu väljer) så bör man nog ta ett steg tillbaka och tänka efter - kommer mina gäster att uppskatta detta?
För om inte gästerna uppskattar det man gör så kanske man ska lugna sig lite och släppa på alla "måste-saker".
Det perfekta bröllopet är ouppnåeligt i mina ögon. Men däremot kan man få en totalt underbar dag ändå och som gästerna upplever som i det närmaste perfekt. För
dom vet ju inte vad man har kompromissat med och vad som inte blev som man tänkt