• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • moonlightgirl
    Lumys skrev 2011-04-27 19:52:37 följande:
    Jag sitter och kollar nu på programmet. Blir så irriterad på den skånska bruden som är negativ till ALLT!! Visst ska man vara lite kritisk men hon är ju helt extrem..riktigt elak och bara hennes sätt är rätt..
    Jag håller med dig. Jag satt och tänkte det att men fy hon gnäller ju på allt och inget verkar ju vara bra med de andras bröllop enligt henne. Javisst är det så att vi alla är olika och alla kan ju inte gilla samma saker hela tiden men jag tycker att hon är elak i sin kritik. Det är ju som Marie (hon som ska ha barockbröllopet) säger att om man ska ha roligt får man ju bjuda till själv och se till att få roligt. Hon och rocktjejen hade ju trevligt och roligt på de andras bröllop. Som gäst måste man ju bjuda till lite själv också.
    Jag och min sambo kommer inte att planera vårat bröllop exakt likadant som de vi hittills sett men jag tycker att alla bröllop hade sin charm och speglar deras personligheter.

Jag reagerade också på att de hela tiden sa mitt bröllop och min fest, det är ju bådas bröllop och bådas fest. Jag skulle vilja att det var så att både brudarna och brudgummarna gick på varandras bröllop.
  • bridesilly

Finns det inga tjejer här på BT föresten som har varit med i programmet? Tycker jag känner igen den där affischen från kvällens program.

• moonlightgirl
    bridesilly skrev 2011-04-27 20:54:14 följande:
    Finns det inga tjejer här på BT föresten som har varit med i programmet? Tycker jag känner igen den där affischen från kvällens program.
    Jag kände igen deras bordsplaceringar och hur de dukat med filstjärnenamnen på borden.
  • prinsessanogrodan
    Sassabrassa skrev 2011-04-27 20:52:14 följande:
    Håller helt med dig. Bra skrivet. :)
    Jag tror att det är väldigt lätt att man börjar peta i alla små detaljer för att man är nervös och då fokuserar man på fel saker. Och jag tror att all fokus på att bröllopen ska vara unika och personliga gör att en del blir ännu mer nervösa....och att en del blir rädda för att deras bröllop inte ska "duga" och det tycker jag är så ledsamt.
    Jag läste tex en tråd idag där bruden är rädd för att festen ska bli tråkig för att dom inte "har tillräckligt med vänner" och då är det ju snett nånstans. Och då undrar jag varifrån hetsen om "ett perfekt bröllop" kommer?
    Om man har temabröllop så är det inget fel med det, inte alls. Det är inget fel med att vilja ha ett personligt bröllop men om man hakar sig på att varje detalj ska vara personligt och speciellt så kan det gå överstyr.
  • bridesilly
    moonlightgirl skrev 2011-04-27 20:58:45 följande:
    Jag kände igen deras bordsplaceringar och hur de dukat med filstjärnenamnen på borden.
    kvällens brud måste ha varit en medlem på BT iaf förut. kändes så väldigt bekant på nåt sätt.
  • Oniq
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-27 21:01:12 följande:
    Jag tror att det är väldigt lätt att man börjar peta i alla små detaljer för att man är nervös och då fokuserar man på fel saker. Och jag tror att all fokus på att bröllopen ska vara unika och personliga gör att en del blir ännu mer nervösa....och att en del blir rädda för att deras bröllop inte ska "duga" och det tycker jag är så ledsamt.
    Jag läste tex en tråd idag där bruden är rädd för att festen ska bli tråkig för att dom inte "har tillräckligt med vänner" och då är det ju snett nånstans. Och då undrar jag varifrån hetsen om "ett perfekt bröllop" kommer?
    Om man har temabröllop så är det inget fel med det, inte alls. Det är inget fel med att vilja ha ett personligt bröllop men om man hakar sig på att varje detalj ska vara personligt och speciellt så kan det gå överstyr.
    Det riktiga unika med bröllop är väl de stunderna som kommer spontant? Det brukar vara dom som alla minns bäst iaf?
  • wiii

Tycker att det var lite roligt att titta och få inspiration, och få koll på saker man inte ska göra.
    Klart att det blir fel dock när brudarna ska bedöma varandra, alla vill ju åka på den där resan så även om man tycker att något är toppen så ger man inte höga poäng ändå för att det minskar ens egna chanser... 

• TheD
    Oniq skrev 2011-04-27 21:02:50 följande:
    Det riktiga unika med bröllop är väl de stunderna som kommer spontant? Det brukar vara dom som alla minns bäst iaf?
    Så länge det för med sig något positivt... Flört
  • Myspys77

Har bara sett kvällens program och tycker det var helt ok, gillar för övrigt allt som har med bröllop att göra och har alltid gjort det även innan vi började planera för vårt. Håller med om att det måste kännas tufft att folk ska bedöma ens bröllop eftersom man verkligen lagt ner sin tid och själ i det! Men de har ju valt att vara med av fri vilja. Hon som var med i kväll, Katja, känner jag igen härifrån BT, de hade så otroligt fina bröllopsfoton minns jag!

• Bröllop2B
    MrsT2011 skrev 2011-04-27 16:24:25 följande:
    Och det där med UNIKA bröllop är jag också utless på, den vanligaste frasen i alla bröllopstidningar är att det ska vara så persooooooonligt. Ja men vad fan, vill man ha ett klassiskt, romantiskt och väldigt "stereotypt" bröllop (typ som jag själv) då kan man väl få ha det i lugn och ro.

Om vi skulle göra vårt bröllop persoooonligt då skulle jag och min blivande få gifta oss i träningskläder, det är vårt främsta intresse och grundstenen i hela vår livsstil! Men vi kan väl också få vara uppklädda, tjusiga och långt från våra personligheter på vårt livs största dag? (Han nojar minst lika mycket som jag gör över att bröllopskläderna inte ska passa!)
    Håller med dig! Skönt att höra att det finns fler som tänker "vanligt-bröllops-tema" om man kan säga så!
    Det enda vi håller oss till är i princip ett färgtema =)

Förresten förstår jag inte hur deras budgetar ser ut i detta program??! De är på fina ställen, har fina klänningar och många gäster, band som spelar osv men en förhållandevis liten budget tycker jag, eller? Så har de många kontakter? =)
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!