• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Zelmah
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 22:13:38 följande:
    Det har jag missat, vad har de för budget?

Jag har ju bara sett en liten del av gårdagens och dagens program, men nog tycker att det ser ut som att deras budget inte är den lägsta.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    det första hade budget på 60 000, det andra på 30 000 och det idag hade budget på 60 000 om jag inte minns fel. Tycker också att de verkar få mkt för pengarna med tanke på att de varit på slott och haft band o allt möjligt. Men de har kanske haft bra kontakter eller så får de lite sponsring från tv4... Men ska jag gå till mig själv så får ju vi en del jobb väldigt billigt eller nästan gratis eftersom vi har vänner som spelar, bonussyrra som är fotograf, PA-anläggning lånas av morbror, pappa o hans sambo hjälper till med maten, kompisen är frisör o vill göra det gratis (hon ska dock få present, eller pengar ändå), pappas kusin florist o ger bra släktpris m.m Det som inte framgår heller är ju om de eventuellt fått nåt bidrag från föräldrar eller så... Men jag håller med om att bröllopen verkar dyrare än vad deras budgetarna legat på..
  • Pinkgrape
    Zelmah skrev 2011-04-27 23:12:17 följande:
    det första hade budget på 60 000, det andra på 30 000 och det idag hade budget på 60 000 om jag inte minns fel. Tycker också att de verkar få mkt för pengarna med tanke på att de varit på slott och haft band o allt möjligt. Men de har kanske haft bra kontakter eller så får de lite sponsring från tv4... Men ska jag gå till mig själv så får ju vi en del jobb väldigt billigt eller nästan gratis eftersom vi har vänner som spelar, bonussyrra som är fotograf, PA-anläggning lånas av morbror, pappa o hans sambo hjälper till med maten, kompisen är frisör o vill göra det gratis (hon ska dock få present, eller pengar ändå), pappas kusin florist o ger bra släktpris m.m Det som inte framgår heller är ju om de eventuellt fått nåt bidrag från föräldrar eller så... Men jag håller med om att bröllopen verkar dyrare än vad deras budgetarna legat på..
    Ahaa, på det viset. Inte för att vara sådan, men vi har också fått en del till bra priser eller gratis. Så som solister, fotograf, bröllopstårta osv. Vi kommer ändå hamna på en slutsumma kring 40 000kr och då tar vi ändå kuvertavgift. Vi kommer inte ha något flådigt bröllop på slott och grejor.

Nåja, bra jobbat av dom som lyckats knåpa ihop allt det för en billig peng :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Vott

Nu har jag sett igenom de tre första programmen och jag tycker nog det är lite intressant att se vad andra gör för "fel" och "rätt". Men som många andra här skulle jag själv aldrig ställa upp.

Jag reagerade också på deras budgetar som verkar väl små. Men jag funderar på vad det är som ingår egentligen, det är ju inte direkt specat. Är det bara festen så kan jag kanske köpa att det kostar 30 - 60 tusen kr. Men när jag räknar min budget räknar ju jag med allt - Ringar, fotograf, övernattning på hotell osv.

Sen tycker jag tv4 borde skärpa sig och fundera på jämställdhetsperspektivet med att bara ha brudar i programmet, men det kanske tar sig senare i serien, vem vet? 

• Olga

men va ska dem ha??? brudgummar är ju helt ointresserade av bröllop ska de göra ett programm med dem...det skulle inte funka....

• Sassabrassa
    Olga skrev 2011-04-28 00:55:26 följande:
    men va ska dem ha??? brudgummar är ju helt ointresserade av bröllop ska de göra ett programm med dem...det skulle inte funka....
    Njae där håller jag inte med dig. det finns allt brudgummar som är intresserade av bröllop. Iallafall är min det. Det är ju våran dag tillsammans och inte bara min. Jag tycker att det är jätteviktigt att man är två om bröllopet.
    En väninna till mig gifte sig för ett par år sen och hon pratade bara om sitt bröllop, sin fotograf, sin kyrka, sin fest... Och under själva bröllopet var det som om det bara var hennes dag. Det kändes faktiskt inte helt rätt tyckte jag.
    Men det är jag det. Jag kanske är helt ensam om den åsikten?
  • Ciccci
    Olga skrev 2011-04-28 00:55:26 följande:
    Måste bara få säga att vissa brudgummar är faktiskt mycket mycket insatta i allt som har planeringen att göra.
    Min m2b är så insatt i allt, ibland vill han planera mer än mig.. =)
    Kanske jag ska känna mig lyckligt lottad?

Förövrigt har jag oxå sett att 3 avsnitt som visat hittills och jag har oxå reagerat på deras budget..
    60 000kr för slott o allt tusan som de har?
    Vi har en vanligt bygdegård eller va man nu ska säga..
    Vår budget ligger kanske oxå kring den summan, om inte mindre..
    Vi har då inget slott.. :(
    Men man gör sitt bröllop så billigt/dyrt som man vill =)
  • Oniq
    Sassabrassa skrev 2011-04-28 08:17:09 följande:
    Njae där håller jag inte med dig. det finns allt brudgummar som är intresserade av bröllop. Iallafall är min det. Det är ju våran dag tillsammans och inte bara min. Jag tycker att det är jätteviktigt att man är två om bröllopet.
    En väninna till mig gifte sig för ett par år sen och hon pratade bara om sitt bröllop, sin fotograf, sin kyrka, sin fest... Och under själva bröllopet var det som om det bara var hennes dag. Det kändes faktiskt inte helt rätt tyckte jag.
    Men det är jag det. Jag kanske är helt ensam om den åsikten?
    Du är absolut inte ensam.
    Hade hellre sett programmet om det hette fyra brudpar därman fick höra lite om alla funderingar, idébollningar, vem som bokar vad, kompromisser och förväntningar :)

OM dom nu ska ha hård 'brudvinkling' så är det ju 'tyvärr' roligare att titta på om det är hysteriska bridezillas:)

Ett STORT plus till programmet är att det faktiskt är vanliga människor som gifter sig. Väldigt trevligt att se alla former bära bröllopsklänning!
  • wiii

Såg precis avsnitt 3 nu på tv4play, och plötsligt slog en tanke mig.
    jag antar att man sparar programmet om en själv som en del av minnena, men för mig hade det känts som att det skulle svärta ner mina egna glada och härliga minnen med all denna kritik... Som att det skulle förta lite av glädjen att se programmet över huvud taget, vilket man förstås gör...

• Humlan66
    Bröllop2B skrev 2011-04-27 21:41:24 följande:
    Antagligen säger hon väl bara tråkiga saker för att själv ha bättre chans att vinna? Sätter hon låga poäng på allt så...? Men håller med om att hon har en tråkig inställning!
    Ja hon va ju superneg till ALLT.kul att ha en sån gäst på sitt bröllop
    Nää jag satt faktikst och retade mig på henne *S* usch
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!