• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • MrsT2011

Jag tror att den där Tess är så neggo för att hon känner sig hotad. De andra bröllopen är ju mycket mer genomtänkta! Deras eget tema skulle vara "underhållningsbröllop" men blev ju inte så mycket mer än en direkt-kopierad youtube-dans. Det var min känsla iaf!

Deras budget kändes för övrigt ganska rimlig. Bjärnum är en ytte-pytteliten håla en bra bit från Kristianstad, kan tänka mig att lokalhyra, catering, blommor etc är ganska billigt där! Glad

• Lillskoj
    Humlan66 skrev 2011-04-28 08:31:47 följande:
    Föressten så kanske det finns någon här på BT som är med i programmet   ??
    Kände igen en tjej som heter "Katja B" här på BT...
  • Oniq
    Lillskoj skrev 2011-04-28 09:31:33 följande:
    Kände igen en tjej som heter "Katja B" här på BT...
    giftassugen.blogg.se/  <-- det är hon
  • Sebastiána
    moonlightgirl skrev 2011-04-27 19:18:58 följande:
    Jag håller med dig. Sambons bror sa det en gång när vi pratade om bröllopet: Jaha ska ni bara ha ett vanligt bröllop. Vadå vanligt??? Nu är det ju vanligare att ha så kallade ovanliga bröllop tycker jag. Vadå vanligt sa jag?? Eller ska ni ha tema sa han då? Det beror ju på vad man tycker är vanligt men jag antar att vårat bröllop hamnar innom ramen för vanligt bröllop. Men å andra sidan så ser ju inget bröllop exakt likadant ut anser jag för vi är ju olika personer och det speglar ju bröllopet och festen fast man hamnar inom det vanliga. Varför låter det nästan fult i en del människors öron när man säger att man ska ha ett vanligt bröllop?? Sen kommer vi att ha färgtema som säkert många har. Nej tycker bara att det är så tråkig inställning bland en del.
    Hihi... nu är det så vanligt med ovanliga bröllop att man kanske ska ha ett vanligt bröllop om man ska vara unik?!

Man kan ju ha temat "vanligt bröllop" också
  • Sebastiána
    Lumys skrev 2011-04-27 19:52:37 följande:
    Jag sitter och kollar nu på programmet. Blir så irriterad på den skånska bruden som är negativ till ALLT!! Visst ska man vara lite kritisk men hon är ju helt extrem..riktigt elak och bara hennes sätt är rätt..
    Jag med. Och om man inte tycker att buffé och svart brudklänning passar sig på bröllop undrar jag hur man kan tycka att spex i kyrkan passar sig. För mig som kommer från Hässleholm från början och varit mycket i just den kyrkan kändes det lite konstigt att se.

Jag skulle varken välja spex i kyrkan eller rockbröllop, men jag tycker att det är intressant och skulle uppskatta att vara gäst på den typen av bröllop!
  • MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-04-28 10:39:38 följande:
    Jag skulle varken välja spex i kyrkan eller rockbröllop, men jag tycker att det är intressant och skulle uppskatta att vara gäst på den typen av bröllop!
    Samma här!
  • MrsT2011

Det är galet roligt med temafester, själv älskar jag att klä ut mig och har gått på fest som sliten viking, 80-talsbrutta, marilyn monroe, prinsessan leia, etc etc. Glad Kan ångra lite att jag inte hade 80-talstema på min 30-årsfest (född 1980), av omtanke valde jag sommarfest istället då jag vet att alla mina nära o kära hatar att klä ut sig. Sensmoral: Ordna den bröllopsfest NI vill ha, skit i vad gästerna tycker! Orkar de inte hyra en 1700-talskostym eller plocka ihop en 80-talsoutfit kan de stanna hemma!

Så varför har då inte vi något kul/galet tema på vårt bröllop? Jo, för det första är jag ganska mätt på temafester efter alla år i studentkåren, och framför allt så är min blivande en stilmedveten man som gärna klär UPP sig men inte UT sig. Dessutom tycker jag att bröllop är ett tema i sig, när ska man annars få frossa i diamanter, pärlor, långa vita klänningar, tjusiga dukningar, tjusiga trycksaker, etc etc?

Enda gången min blivande tände till på en galen temagrej var när vi diskuterade Star Wars Imperial Marsch och det pampiga i att ha denna som ingångsmarsch: "Ja, perfekt! Jag kan ha Darth Vader-hjälm och du en stormtrooper-hjälm, svart till den svartklädde och vitt till den vitklädda...!" Skrattande

• Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 11:12:45 följande:
    Det är galet roligt med temafester, själv älskar jag att klä ut mig och har gått på fest som sliten viking, 80-talsbrutta, marilyn monroe, prinsessan leia, etc etc. Glad Kan ångra lite att jag inte hade 80-talstema på min 30-årsfest (född 1980), av omtanke valde jag sommarfest istället då jag vet att alla mina nära o kära hatar att klä ut sig. Sensmoral: Ordna den bröllopsfest NI vill ha, skit i vad gästerna tycker! Orkar de inte hyra en 1700-talskostym eller plocka ihop en 80-talsoutfit kan de stanna hemma!

Så varför har då inte vi något kul/galet tema på vårt bröllop? Jo, för det första är jag ganska mätt på temafester efter alla år i studentkåren, och framför allt så är min blivande en stilmedveten man som gärna klär UPP sig men inte UT sig. Dessutom tycker jag att bröllop är ett tema i sig, när ska man annars få frossa i diamanter, pärlor, långa vita klänningar, tjusiga dukningar, tjusiga trycksaker, etc etc?

Enda gången min blivande tände till på en galen temagrej var när vi diskuterade Star Wars Imperial Marsch och det pampiga i att ha denna som ingångsmarsch: "Ja, perfekt! Jag kan ha Darth Vader-hjälm och du en stormtrooper-hjälm, svart till den svartklädde och vitt till den vitklädda...!" Skrattande
    Jag skulle väldigt gärna ha temafest (inte på bröllopet, men vid andra tillfällen). Väldigt gärna. Jag tycker att det är jättekul att klä ut mig. Tyvärr känner jag INGEN mer än jag som gillar det. Alla mina och min BM:s vänner (inklusive de som är 5-10 år yngre än mig) tycker att det är barnsligt. Så jag önskar verkligen att jag någon gång blir bjuden på ett sånt bröllop, men det kommer aldrig att hända.
  • Oniq
    ...konstigare saker har hänt :)

OT - förlåt.

• prinsessanogrodan

Temafester är superkul! Händer alldeles för sällan ju! Den senaste temafesten jag var på var för 6 år sedan...alldeles för länge sedan

Det enda problemet med temabröllop är att en del gäster kanske inte har råd att köpa eller hyra kläder.
    En temafest för att någon fyller år kanske man kan hoppa över om man inte har råd men att missa ett bröllop för att man inte har råd att följa klädkoden kanske känns värre.

MrsT2011 kanske kan ordna en temafest för oss brudar? Temat kanske kan vara 80-tals bröllop? Ja!
    Då kan alla ha brudklänningar som den som Diana hade när hon gifte sig med prins Charles? Har altid velat ha en sådan superfluffig klänning men har inte haft anledning....
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!