MrsT2011 skrev 2011-04-28 11:12:45 följande:
Det är galet roligt med temafester, själv älskar jag att klä ut mig och har gått på fest som sliten viking, 80-talsbrutta, marilyn monroe, prinsessan leia, etc etc.

Kan ångra lite att jag inte hade 80-talstema på min 30-årsfest (född 1980), av omtanke valde jag sommarfest istället då jag vet att alla mina nära o kära hatar att klä ut sig. Sensmoral: Ordna den bröllopsfest NI vill ha, skit i vad gästerna tycker! Orkar de inte hyra en 1700-talskostym eller plocka ihop en 80-talsoutfit kan de stanna hemma!
Så varför har då inte vi något kul/galet tema på vårt bröllop? Jo, för det första är jag ganska mätt på temafester efter alla år i studentkåren, och framför allt så är min blivande en stilmedveten man som gärna klär UPP sig men inte UT sig. Dessutom tycker jag att bröllop är ett tema i sig, när ska man annars få frossa i diamanter, pärlor, långa vita klänningar, tjusiga dukningar, tjusiga trycksaker, etc etc?
Enda gången min blivande tände till på en galen temagrej var när vi diskuterade Star Wars Imperial Marsch och det pampiga i att ha denna som ingångsmarsch: "Ja, perfekt! Jag kan ha Darth Vader-hjälm och du en stormtrooper-hjälm, svart till den svartklädde och vitt till den vitklädda...!"

Temafester är superkul! Händer alldeles för sällan ju! Den senaste temafesten jag var på var för 6 år sedan...alldeles för länge sedan
Det enda problemet med temabröllop är att en del gäster kanske inte har råd att köpa eller hyra kläder.
En temafest för att någon fyller år kanske man kan hoppa över om man inte har råd men att missa ett bröllop för att man inte har råd att följa klädkoden kanske känns värre.
MrsT2011 kanske kan ordna en temafest för oss brudar? Temat kanske kan vara 80-tals bröllop? Ja!
Då kan alla ha brudklänningar som den som Diana hade när hon gifte sig med prins Charles? Har altid velat ha en sådan superfluffig klänning men har inte haft anledning....