• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Protexblue skrev 2012-03-10 18:10:50 följande:
    Var väldigt långt ifrån ämnet och ber om ursäkt för om jag var för långt ifrån ämnet.. =)
    Äsch! Tråden heter ju kinaklänningar OCH gaffel däremellan, så där kan ju rymmas precis vasomhelst Solig
  • knyttan
    purpleflower skrev 2012-03-11 11:15:10 följande:
    Hej tjejer!
    Hoppar in här för en liten fråga om kinaklänningar.
    Ramlade över en sida igår med klänningar där de just nu har riktigt bra rabatt:
    www.tbdress.com/

Är det någon som har beställt därifrån och vet om de är bra?
    Hittade en klänning där som jag är sugen på att beställa, det är ju så billigt nu! Det är 70 % rabatt på min klänning nu och det gäller bara i 2 dagar till... Har lite beslutsångest om jag ska slå till, har inte ens varit och provat några klänningar än, tänkte göra det nu i mars för att se vilken modell som skulle passa mig. Dessutom är det ganska långt kvar tills vi gifter oss (15/9) så är rädd att jag ska fastna för en annan klänning tills dessTungan ute
    Här är den som jag gillar, vill ha en ganska enkel men ändå med lite fina detaljer på:

Ååh blir galen på detta! Hur hade ni gjort??
    Jag hade nog avvaktat lite. De flesta kinasidor har rabatter som alltid bara varar i "två dagar till". Så låt inte själva rabatten stressa dig till att beställa.
  • knyttan
    purpleflower skrev 2012-03-11 13:01:03 följande:
    Okej då kanske jag bara läste nåt som nån hade uppfattat så. Det är sant, svårt att få det exakt som på bilden.
    Hmm svårt det här.. Funderar på att beställa från milly, my-love eller nåt av de andra istället.
    Känns som att det kanske är bättre att lägga en slant extra på en beställning från en sida som många har varit nöjda med. Kanske hittar en liknande som den jag fastnade för först Glad
    Ska fundera ett tag till tror jag. Tack för era råd!
    Även om du beställer från någon av de "dyrare" företagen så kommer nog inte din klänning gå på så jättemycket mer än 1300 - så klart beror det ju på vad du vill ha och hur komplicerat det är att sy osv... Men 1300 kr är inte ovanligt billigt för en Kina-klänning utan snarare normalpris (för en normal-avancerad klänning Glad). Bara så att du har ngt att jämföra med!
  • knyttan
    Naive skrev 2012-03-14 13:37:41 följande:
    DestinyD: Jag tycker din klänning passar dig superbra! Visst är det svårt att överge sina förväntningar, och om du kommer fram till att den inte är Klänningen med stort K så är den inte det. Men för mig som bara ser en skitsnygg klänning som passar så bra på en kropp tycker jag att den är jättebra! :) 

EN fråga: hur lång tid braukar det ta mellan "stage 4" och "shipping"? 
    MVH
    "En otålig"  
    vet inte, men min kläning hade varit i steg fem för en vecka sedan och har fortfarande inte skickats. Så det är uppenbarligen minst (?) ett steg till efter fjärde??
  • knyttan
    Naive skrev 2012-03-15 10:56:05 följande:
    Ok, tack för ditt svar knyttan! Då så, då borde jag väl få vänta en vecka till innan den ens skickas (om nu 5e steget är det sista....?) 
    Jag har verkligen ingen aning... när jag fick det mailet så trodde jag att jag skulle få info om att min klänning skickats bara ett par dagar senare, men det är över en vecka sedan och har fortfarande inte hört ngt, så jag vet inte. Jag beställde för snart 3 månader sedan, så jag tror att jag är den som har fått vänta överlägset längst här i tråden Obestämd
  • knyttan
    UngBrud2012 skrev 2012-03-17 09:37:32 följande:
    Knyttan, har du fått din klänning än?
    Nej. Men jag har fått ett nytt mail från Milly i dag på morgonen (efter att jag frågat igen) att den ska vara klar "in the next several days" vad sjutton det nu ska betyda??? Och att de ska skicka foton när den är klar för shipping... så jag väntar tålmodigt...
  • knyttan
    pulmonate skrev 2012-03-17 16:49:53 följande:
    Jag skulle tyda det på att den är klar inom en vecka. Behåll tålamodet! :) Ska bli spännande att se den!
    Milly svarar inte mig alls nu för tiden.. 
    Ja jag försöker ta det med jämnmod Tungan ute Hoppas att den är värd att vänta på bara... Obestämd
  • knyttan
    1700tal skrev 2012-03-17 20:48:43 följande:

Men nu MÅSTE den ju verkligen komma snart! Har du en backup ifall den inte blir bra eller kommer i tid?

Vill ju oxå få hem slöjorna och mammas fina klänning... Att det ska ta sån tid ibland!

gifter mig inte förrän i juli, så innan dess ska den väl hinna hit. och jag hoppas på att den inte vara en sån totalkatastrof att den inte går att fixa med hjälp av en bra sömmerska...  men det har verkligen tagit låååång tid!
  • knyttan
    Anny skrev 2012-03-18 21:11:25 följande:
    monstertjejen och moonias: Det lät ju inte så roligt. Då lär jag väl få räkna med att klänningen dröjer ännu längre än jag räknat med. Har ju ingen panik än, gifter mig först i höst. Men otålig är man ju iaf! Men hellre en ordentligt sydd klänning tycker jag.
    Milly-Lily sa till mig att klänningen skulle vara klar ngn gång i mitten av februari. Men nu är vi imitten av mars och fortfarande ingen klänning... jag hade själv inte räknat med att den skulle komma förrän typ nu, men den är ju fortfarande inte klar. Jag fattar verkligen inte vad det är som tar sån tid, då klänningsmodellen i sig är otroligt enkel.
    Jag sa att jag skulle gifta mig 26 maj, men jag gifter mig inte förrän i juli. Vet inte om det har med saken att göra, att man har gett dem ett datum, så att de liksom tycker att det inte är bråttom än..?
  • knyttan
    pulmonate skrev 2012-03-18 23:51:36 följande:
    Det är ju faktiskt dåligt! Jag tycker de har blivit dåliga på sin korrespondans, eller hur? De svarar sällan, om ens alls. Använder du deras "nya" email adress? 
    Jag hoppas du får svar ifrån dem snart!  
    Jo, nu när jag börjat använda deras nya adress så svarar de. Så de kommer ju förmodligen skicka nånting till mig så småningom :S Annars skulle de inte svara ens antar jag! Men klänningen ska hela tiden vara klar "in the next several days", eller "soon". Jag är fortfarande väldigt trevlig för jag vill, som ovanstående skriver, inte stressa på dem så att min klänning blir dåligt sydd, eller att de på något sätt blir arga, och därför inte gör ett bra jobb, men jag undrar ändå vad det är som tar så j****la lång tid!!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!