• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Monstertjejen skrev 2012-01-29 19:25:34 följande:
    Woho nu har jag hittat MIN klänning. Den med stort D!
    Det blir denna från LaduBridals :)

Fiiiiiiin!! (jag älskar korta brudklänningar!! Hjärta)
  • knyttan
    Gussara skrev 2012-02-09 20:05:50 följande:
    Hej!
    Hur har ni gjort när ni beställt klänning? Mejlat med er "kontaktperson" eller lagt en riktig order på hemsidan?
    Jag ska beställa en klänning från Landy Bridal och har mejlat med en tjej, Lucy, som mejlar med adressen service@landybridals.com">service@landybridals.com. Hon skrev att jag kan skicka mina mått och färg och så till henne, och jag har redan fått en faktura på paypal. Innan jag beställer vill jag veta att jag gör på rätt sätt...
    Jag mailade bara med Milly innan och när jag kände att de förstod ungefär vad jag ville ha så sa jag att jag ville beställa och då fick jag en paypal länk via mailen. Och då fick jag en förklaring på alla mått som jag skulle ange, så då gjorde jag det. :)
  • knyttan
    Darling Daisy skrev 2012-02-10 22:38:34 följande:
    Det där med vikt är intressant! 
    Jag är 170 cm lång. När jag gick i gymnasiet vägde jag typ 63 kg och tyckte att jag var en jätte. Jämförde mig med tjejer som var nån dm kortare och pinnsmala...
    Sen pluggade jag, gick upp till typ 85 kg.  Då tyckte jag att 63 kg var jättesmalt
    Gick ner till typ 68 med VV och kände mig som en gudinna. Fasiken vilka snygga kläder jag köpte!
    Sen flyttade jag "hem" och hade det riktigt j-la jobbigt ett tag. Min pappa var sjuk (fick en stroke) och jag fick tampas med både hans personlighetsförändring och mina idioter till släktingar.  
    Detta plus att jag jobbade 10 mil från hemmet, gjorde att jag gick upp alla kilon igen.
    Sen flyttade vi, min pappa gick bort och jag blev gravid: tadaaa - mer än 100 kg!

Sen hade jag tyvärr inte sån tur som alla säger: "när du ammar så fullkomligen ramlar kilona av dig" ... Jo, tjena! Jag gick ner till typ 95 kg på ett halvår. Sen gick jag ner magra 5 kilo till m VV... Min kropp verkade reagera tvärtom mot alla andras under amningen.

Förra våren testade jag GI/LCHF och gick ner 15 kilo på några månader. Nu har jag nog gått upp det mesta igen. Har varit en jobbig höst.

Min poäng: snacka om att vikten beror på hur man mår!! Jag har dock aldrig haft sån tur att jag förlorat vikt när jag mått dåligt...  
    Gud vad skönt det är att höra att det är så många som har ungefär samma problem!! DD: jag har nästan precis samma upplevelser, bara det att jag gick upp till ca 85 kg till mina 168 cm när jag kom in i puberteten, dels hormoner antar jag + en flytt och att jag blev ganska ensam och satt hemma under den perioden....

När jag var lite över 20 så började jag träna och sen höll jag på med kampsport jätteintensivt under flera år, då vägde jag som minst 58 kg. Jag kan ta fram mina jeans från den tiden ibland och tänka Fa-an vad smal jag var...! Men ändå så tyckte jag att jag var jättetjock och hade valkar!!! För i huvudet så var jag fortfarande lika stor som jag varit under högstadie-gymnasieåren....

Sen följde några år med intensivt jobb och resande i olika delar av världen = ingen träning + kassa matvanor och när jag träffade min sambo så vägde jag återigen ca 70 kg... På sätt och vis så kan jag ändå känna att det var skönt att vi inte blev tilsammans när jag var som smalast för då vet jag liksom att min sambo älskar mig ändå, även om jag har trivselvikt... (vet inte om nån förstår hur jag menar, men så känns det!)
    Men min sambo älskar mat och är smal som en pinne, så vips var det 5 kg till i sambofetma!

Lyckades gå ner till 68 kg i höstas, men sen kom julen och jag tappade greppet lite och motivationen, och nu är vågen över 70 igen Gråter Men samtidigt, så har jag nog aldrig kännt mig så tillfreds med min kropp som nu, tycker jag är helt ok, visst lite småskavanker, men inget som jag får ångest över... Det är bara den där principsaken att jag vill ner till 65 innan jag gifter mig!!
  • knyttan

Jag är också sådan att om jag mår dåligt eller är stressad så går jag UPP i vikt direkt. Vilket är skitjobbigt, för det bara ökar på stressen :P
    Självklart ska man inte hoppas att man ska må dåligt för att man går ner i vikt av det, men det är åtminstone ett fett minus med ett litet plus i kanten... I mitt fall så blir det ett fett minus med ett till minus! Missförstå mig rätt!!!

• knyttan
    1700tal skrev 2012-02-11 16:22:28 följande:

Och till er som letar kostym - tror daniiel är den endas man som haft kinakostym (vad jag vet). Minuz har också beställt en tror jag som väl blev bra? Vi beställde från suitopia och den blev pannkaka, kommer inte användas!

Ojdå, vad var det som blev fel på den från suitopia? Dålig kvalité, dåligt sydd? Vi var nästan på väg att lägga en beställning där nu i veckan, men sen bestämde vi oss för att skjuta på det lite till... Men jag har annars bara hört bra om dem??

(och jag är inte fisk, jag är jungfru!)
  • knyttan
    1700tal skrev 2012-02-12 11:08:43 följande:
    Helt åt skogen fel strl, inte ens i närheten av de mått vi angav.
    Men då måste ni väl kunna få ersättning?? Om ni kan bevisa att de gjort helt fel, menar jag!
  • knyttan

Meeeh nu tycker jag att det har gått såå himla lång tid sen jag hörde ngt från Milly...
    Beställde i december, borde inte klänningen vara klar snart *otålig*

• knyttan
    1700tal skrev 2012-02-15 17:39:54 följande:

Hm, känner att jag måste reda ut lite i tygdjungeln! Har skrivit enormt mkt om detta men eftersom det är så många nya i tråden är det nog läge med en liten repetition.

Ytterligare får tilläggas att en sidenklänning från Kina för 7000 kr INTE kan jämföras med en polyesterklänning som säljs här i Sverige för 10 000 kr! Då får man kliva upp i mångdubbla prisklasser för att hitta motsvarande kvalité.

Nu blev det ett långt inlägg men det kan va bra att ha lite kunskap på benen när man pratar med Kina och överväger alternativen.

TACK 1700-tal för den genomgången, återigen visar du vilken klippa du är för alla andra förvirrade blivande kinaklänningskonsumenter!
    Det enda jag inte hängde med på var hur du menar med kinaklänning i siden vs polyesterklänning i Sverige? Menar du att en billigare sidenklänning från kina är bättre än en dyrare polyesterklänning här i Sverige? Eller är jag bara trött o trög?
  • knyttan
    Just Me skrev 2012-02-15 21:54:50 följande:
    1700-tal - har läst nu dina tyg-meddelanden här ovan och du är en klippa!!! Läste och försökte memorera men jag kan lova att när det är dags för mig och beställa kommer jag ändå att fråga om just - tyger !! Men tack för att du orkar skriva om och om igen om tygerna/kvaliterna  
    Jag beställde en klänning i Sidentaft just efter en annan lång utläggning från 1700-tal längre bak i tråden om olika tyger + bilder från hennes utmärkta bibliotek av varuprover Solig Nu har jag fortfarande inte fått klänningen, men jag hoppas fortfarande att jag har gjort ett bra val...
  • knyttan
    1700tal skrev 2012-02-15 22:22:45 följande:
    Nej men, gjorde du?! Vad spännande! Vilken modell var det, nu blir jag nyfiken... Och har sjukt dåligt minne, kan inte alls komma ihåg vilken det var.

Utgick från denna KiK-klänning, men ärmlös sweetheart-neckline istället och en liten drapering över livet (hittar inte den första klipp-o klistra bilden jag skickade till Milly , som jag fick ändra och skicka bättre förklaringar på, som ses här ovan) Tror aldrig jag la upp det i tråden i slutänden så det är nog inte ditt minne som sviker Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!