• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

bergmanh skrev 2012-03-02 20:33:48 följande:
    @knyttan. Har fått svar ifrån Landy idag att klänningen blivit två veckor försenad (skulle vara klar idag), men ett svar iallafall. Jag tror att det är bra att skicka flera mail, verkar fungera för att få svar. Gäller att komma ihåg att vi har lite olika inställning till planering och tid i Sverige och i Asien (har sytt upp en del kläder i Bangkok och man måste vara en aning påstridig, men supertrevlig på samma gång för att få resultat :) Hoppas du får svar snart!
    Ok bra att höra att ni andra med samma problem har fått svar. Jag får helt enkelt sluta vara artigt försynt och ta fram min allra "trevligaste" jobbig-kund-sida Tungan ute Jag har inte fått något specifikt datum, bara infon att det skulle ta "ungefär" en och en halv månad, men det har ju passerat med råge...
  • knyttan
    Mollee skrev 2012-03-02 22:47:03 följande:
    Ah, det där klurade jag också på. Jag skickade med både måttet för hel längd (fast skrev hollow to floor stället) och så långt som jag ville att klänningen skulle gå. Tog i lite där också, det är ju lättare att lägga upp om den skulle bli för lång.

Fast egentligen kan det fortfarande bli precis hur som helst; jag har väldigt kort livlängd och lång underkropp/långa ben, så vi får se hur de använder måtten. Men det verkar ju inte vara nån här som fått en klänning som varit helt ute och cyklat i det avseendet i alla fall.
    Haha, precis så gjorde jag också! Men då skrev de tillbaka o frågade vilket mått som gällde. Jag är lite ufo då jag har kort överkropp, lång underkropp och korta ben så det kan bli ganska spännande att se hur det blir i slutändan...
  • knyttan
    UngBrud2012 skrev 2012-03-03 09:19:52 följande:
    Okej. Fick frågan om jag ville ha en inbyggd underkjol eller en "lös". Vad tog du? Vad är bäst?
    Vad som är "bäst" har jag ingen aning om, men jag tog en inbyggd. Något som jag ångrar lite nu då jag kommiit på att det kanske skulle vara kul med en i en annan färg... Jaja, vi få väl se om jag ens får den där j*****la klänningen, nu har jag mailbombat i snart en vecka o fortf inget svar Skrikandes Nån som har hört nått från kina om att Millys fabrik brunnit upp eller liknande??
  • knyttan
    Drömbröllop12 skrev 2012-03-03 19:06:38 följande:

Snabb fråga, ni sombeställt från mylove bridal - hur lång har leveranstiden varit?

Jag har ju helt gått från kina nu och kärat ner mig helt totalt i en sidendröm men priset är helt sjukt så jag är ju frestad att först prova den från kina och sen i värsta fall köpa den dyra om den inte blir bra.

Men ingen vill sy med siden i kina. *grrr*

Men my love gör ju fina klänningar så kanske vågar prova dem i satin ändå..

Vadå? Kina är väl sidenets förlovade land? Jag har själv bestält en sidenklänning (som iofs inte verkar komma hit...) det går säkert alldeles utmärkt att beställa den klänning du vill ha i siden istället om du vill lägga på 1000-1500 på priset.
  • knyttan
    1700tal skrev 2012-03-03 20:22:13 följande:
    Knyttan - du har väl försökt på chatten??
    Jag kan inte använda chatten för den försöker bara öppna något epostprogram som jag inte har installerat men tydligen måste ha?
  • knyttan
    Josefin521 skrev 2012-03-04 18:28:01 följande:
    Ingen som vet?
    Ja, det syns ju att det är du som har betalat, de får ditt namn via paypal. Jag fick mitt ordernummer efter att jag betalat.
  • knyttan
    Naive skrev 2012-03-05 17:44:49 följande:
    Ni brudar som beställt från Milly:

hur lång tid efter beställning fick ni någon slags uppdatering angående klännignen? Jag beställde min för mer än en månad sedan, och förutom orderbekräftelsen har jag inte hört ett skvatt. 

Jag beställde en klänning  de har i sitt sortiment, och Lily (kontakt personen) sa att det skulle ta 6 veckor tills den är färdig...

Undrar bara helt #fräckt" utan att gå genom de 1690 andra sidorna! :)   
    Hej o välkomen i klubben... Tungan ute Jag beställde för mer än TVÅ månader sedan och de svarar inte på mina mail! Det är iofs en "combination dress" så det tar väl längre tid, men modellen i sig är väääldigt simpel. Jag skickade några mer foton i januari och då fick jag bara till svar att de inte behövdes och att allt gick bra. Sen dess inget. Svarar inte ens på mina mail som sagt.
  • knyttan
    Naive skrev 2012-03-05 20:34:34 följande:
    Ok, då ska jag sluta oroa mig... De har ju typ en vecka till på sig. :) Tack för hjälpen, pulmonate. 
    knyttan skrev 2012-03-05 19:42:31 följande:
    Hej o välkomen i klubben... Tungan ute Jag beställde för mer än TVÅ månader sedan och de svarar inte på mina mail! Det är iofs en "combination dress" så det tar väl längre tid, men modellen i sig är väääldigt simpel. Jag skickade några mer foton i januari och då fick jag bara till svar att de inte behövdes och att allt gick bra. Sen dess inget. Svarar inte ens på mina mail som sagt.
    Ouch, ok... Ja, det där lät ju inte så bra... Hur länge sa de att det skulle ta innan den var färdig då? (Sorry igen för att jag inte läst alla inlägg!) 
    6 veckor Obestämd Men jag är snäll o ger dem två extra veckor för kinesiska nyåret också. Men nu f***en borde den vara klar... De e ok, tror att alla i tråden har börjat vänja sig vid mitt gnällande nu (sorry everybody!) Men dte verkar som vi är fler som går som äggasjuka hönor (!) här och väntar på nyheter... de andra har dock beställt från Landy och Mylove
  • knyttan
    Naive skrev 2012-03-06 08:55:17 följande:
    knyttan: fick precis email från Milly, de har haft mejlproblem och har därför inte kunnat svara (det är den officiella aförklaringen ialla fall), och de meddelar att de kan nås på millybridal2011@gmail.com nu. 

Fick även bekräftat att min klänning är i fjärde stadiet (vad betyder det?) och allting är ok, så det var lugnande. :) 
    pulmonate skrev 2012-03-06 09:05:12 följande:
    Fjärde stadiet betyder att den i princip är färdig. Nog helt klar inom en vecka skulle jag tro! *spännande*
    Ja, jag fick också samma förklaring i morse + att min klänning "has been in the fifth stage" och att den skulle vara klar för shipping typ precis när som helst!!  *jättespännande!*
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!