• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

*inklusive bolero, underkjol och frakt* naturligtvis Tungan ute

• knyttan
    1700tal skrev 2012-03-20 19:21:00 följande:
    Knyttan - på de två sista bilderna ser färgen lite mörkare ut. Är det verkligen polyester?
    Ja det är definitivt polyester. Det känns lite sådär som regnställ kan göra, plastigt typ. Alltså det är ju inte som en regnjacka i tyget, men defenitivt lite åt det hållet... Absolut inte frasigt som siden. Att färgen är mörkare beror nog bara på blixten från kameran.
  • knyttan
    MissBliss skrev 2012-03-20 19:55:28 följande:
    AKUTFRÅGA: Kan ma skicka in sina mått i cm eller måste man räkna om till något annat? Ska skicka in beställningen nu. Och räcker det med bust, waist och hips
    Jag skickade både inches och cm för säkerhetsskull. Det finns flera olika konverteringsverktyg på internet, google cm to inches. Har de ingen guide av de mått du ska ta? Var beställer du ifrån? Brukar vara endel mer än bara byst, midja och stuss.
  • knyttan

Hej hej... nu har jag förlikat mig lite med min klänning... Och så har jag bestämt mig för att inte hänga läpp över vad Milly än svarar. Jag hoppas ju så klart få pengar tillbaka. MEN till syvende och sist så har jag ju ändå fått den till samma pris eller kanske tom billigare än motsvarande klänning i Sverige. Och jag kommer säkert känna mig jättefin på den stora dagen ialla fall. Så detta ska inte göra att jag börjar hispa över bröllopet. Fortfarande surt, men jag försöker vara optimist Solig

Monstertjejen: Grymt snygg klänning!! Varför hittade jag inga såna när jag letade febrilt efter enkla korta klänningar med sweetheart?? Tungan ute

• knyttan

Meeeeh trött man blir!! Lily påstår nu att den absoluuuut är gjord av siden. Nej det är den inte och det känns så fort man tar i den. Hur sjutton bevisar man detta? Man kan ju göra brännprover med sidentyger, men det är jag ju av förklarliga skäl inte så sugen på Skrikandes
    Andra förslag? Gärna som kan fotograferas o dokumenteras, men utan att förstöra min klänning!
    Eller ska jag bara ge upp och acceptera att jag blivit skinnad på 200 dollar?

• knyttan
    Italia08 skrev 2012-03-22 12:03:09 följande:
    Nätshopping är ett härligt tidsfördriv! Och en livsfarlig drog, men det talar vi tyst om ...

Krya på dig!
    Jag är också hemma med förkylning och instämmer i föregående talare Tungan ute
  • knyttan
    Frédéric684 skrev 2012-03-23 08:54:05 följande:
    Å, det är så synd om dej, jag lider verkligen med dig! Har ingen aning vad du kan göra, men jag tycker INTE att du ska ge dig, tänk på framtida kunder också, och på din egen integritet! Kanske du kan gå till nån sömmerska och höra? Men om dom då säger att nej detta är inte siden, och du skickar tillbkaa, och Lily sen påstår att det är ju siden, då har du ingenting.. Oj, vilken härva! Finns det inte nåt sätt att få tillbaka pengarna på?? Det är ju sjukt omoraliskt!
    Hade du använt den även om du inte är nöjd med materialet?
    Ja alltså jag känner så här: jag ÄR nöjd med klänningen, den blev som jag hade förväntat mig i modellen, taften de har använt är ju ändå väldigt fin - det är ju bara jag som hade tänkt mig att jag ville vara lite extra lyxig... och ingen annan kommer ju egentligen märka skillnaden.... så det är inte så att jag känner att jag vill ha en annan klänning. Däremot så känner jag så här nu när jag har lugnat mig lite att visst skulle jag kunna gå till en sömmerska eller brudbutik och få dem att intyga att det inte är siden, men det skulle ändå bara stå ord mot ord i alla fall. Milly kommer inte att ge sig med mindre än att de får tillbaka klänningen och då har jag ju som sagt ingenting. Däremot så känner jag att det kommer att ta enormt mycket negativ energi just nu inför bröllopet och det kommer bara göra att jag kommer få negativa känslor inför detta. Och det vill jag inte. Visst det är ju så klart pengar som hade kunnat vara bra att ha sparat då vi inte har världens största budget. Men i slutänden så har jag ju ändå betalat mindre än vad jag skulle gjort för en klänning köpt här i Sverige.

Dessutom har jag kommit på vad "felet" var. Och det är att jag aldrig skrev på bilderna att det skulle vara sidentaft utan bara taft, däremot så hade jag en mailväxling med Lily om jag skulle välja siden eller vanlig taft och bestämde mig sedan för det dyrare alternativet. Men jag skrev aldrig in det på bilderna som skickades till fabriken. Så det är förmodligen där som missen har uppstått. såklart tycker jag att det är deras ansvar att följa upp det när man skriver något i en beställning, men jag vet ju också själv om (efter att ha läst massor om att beställa från Kina) att man måste vara övertydlig med allt... Så jag känner nog också lite att jag har delvis mig själv att skylla som inte kollade upp att allt var 100% övertydligt Rynkar på näsan

Så jo, jag kommer nog faktiskt ge mig i detta. Visst visst, de vet ju att de säkert kan dra en o annan vals o att det finns massor av folk som sen inte orkar bråka, så de har säkert lärt sig att utnyttja det därborta i Kina. Men ur mitt eget perspektiv så känner jag att jag hellre väljer att bara acceptera läget och fokusera på det roliga än att hänga upp mig på saker som går snett, för om jag känner mig själv rätt så kommer det bara locka fram perfektionistmonstret i mig och då har vi en fullskalig bridezilla på gång...
  • knyttan
    pulmonate skrev 2012-03-23 18:07:04 följande:
    Bergmanh och Vilse. Jag tyckte detta var en jätte kul idè. Kan vi inte göra det allihopa!? Det hade varit extra kul om vi desutom skrev samma sak! Snacka om deras förvirring. Jag tror dock att det skulle sluta med att dom bara inte svarar. Men vi kanske kunde skriva bara "
    "Hi Lily :) . Thanks for your last email. No, I am still not satisfied and am waiting for a compensation. Have a great day! :) ". eller något generellt. LER!
    Hehehe jo det skulle ju iofs vara rätt kul!! {#emotions_dlg.djavulsk}Men jag tror att de då inte skulle hålla reda på vem som var missnöjd med vad!
    bergmanh skrev 2012-03-23 16:17:34 följande:
    @vilse jag tror vi har samma humor :) @knyttan du var jättefin i klänningen, om det är någon tröst
    Tack tack Glad
  • knyttan
    operfekt skrev 2012-03-24 09:11:08 följande:
    ..för övrigt så hatar jag min sömn just nu. Jag vaknar så himla tidigt hela tiden,
    oberoende av när jag somnar, men min kropp tycker uppenbarligen att
    05,20 är lagom att gå upp när man somnade vid 00,30 :S
    Jag går ju inte upp då, utan ligger & försöker sova/halvsover några timmar,
    men egentligen är det nog bättre att gå upp, men halv 6 på en ledig dag, nej tack :(
    Ja här har ni en till sömnstörd Tungan ute Jag har nu börjat leva med att jag helt enkelt inte behöver så mycket sömn, ibland kan det bli så lite som 4-5 timmar per natt... Värst är det som sagt på helgerna men jag har kommit på lösningen... har en tidningsprenummeration bara lörd-sönd så vid femsnåret nån gång när jag vaknar så smyger jag upp o hämtar den och så kan jag läsa tidningen i ett par timmar! Det är rätt mysigt Glad

1700-tal: Bra tips där med historikt info om slottet, det ska jag också lägga upp på vår sida! Vi gifter oss på Kalmar slott och det har ju en ganska spännande historia, som kan vara kul att veta, speciellt för utländska gäster. Såg slottet ni ska gifta er på o det var ju verkligen sååå fint! Vi har ju inte turen att få ha ett helt slott för oss själva, men lite stämningsfullt blir det nog ändå, hoppas jag...
     Annars så har vi nog ganska exakt samma saker på våran sida Tungan ute Plus lite info om hur o när vi träffades och så. Har du lust att visa sidan?
    Jag vill inte lägga ut länken till våran här i forumet men PM:ar gärna om det är nån som är intresserad av att kolla (input välkommet!)
  • knyttan
    Monstertjejen skrev 2012-03-26 09:15:38 följande:
    Vad har du för storlek ;)
    40-42, du ser ut att vara lite mindre än jag :) F.ö har jag nog bestämt mig för att älska min klänning i nöd och lust i vilket fall som helst Tungan ute Jag är inte så mycket av "kärlek-vid-första-ögonkastet" eller "den-enda-rätta" ändå...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!