• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Mollee skrev 2012-03-28 18:05:59 följande:

Fodret i kjolen ryker också, det är som en väldigt tajt A-linjekjol, och jag ska ha ett gäng stora underkjolar i nån kul färg. Hur tänkte de där liksom, "hmm, en stor puffig tyllkjol, då sätter vi i ett snortajt foder, det blir nog bra!" Och ska jag ängå sprätta isär liv och kjol blir det inte svårt att sätta i ett nytt foder när jag ändå är i farten.
    Ooo vilken fin! Har du nån koll på vart man kan beställa underkjolar?? För jag börjar också bli sugen på att sprätta ur den mesiga underkjolen jag firck isydd i min klänning och ha ett gäng fluffiga rosa underkjolar!! Men jag tycker det är svårt att hitta? Åtminståne i rätt längd o färg....
  • knyttan
    Ah shyyst!! De sista två har jag kollat på men hittade ingen som passade i både längd o modell. Men jag kanske inte letade tillräckligt.. Sen har jag kollat på denna och är rätt sugen...

www.etsy.com/listing/72596129/thick-satin-ribbon-petticoat-many-colors
  • knyttan
    daniiel skrev 2012-03-29 20:23:50 följande:
    Den modellen såg ju väldigt fin ut :) Vilken färg har du tänkt dig?
    Det är det som är så svårt!! Vårt fägtema är chokladbrunt, ivory och gammelrosa, alltså ganska mustiga färger, jag vill inte ha en brun underkjol för det tror jag inte skulle bli snyggt, jag är rädd för att om jag beställer en mörkrosa underkjol (brukar ofta heta "dusty rose") så kommer det bli en för skarp färg... Så jag börjar fundera på att beställa en ljusrosa för det skulle ändå kunna gå fint med temat, tror jag...

(gud om någon hade sagt till mig för två år sedan att jag skulle lägga ohemult mycket tis på att försöka färgkordinera en underkjol med dukningen så skulle jag ha dött av skratt!!! nästan så att jag önsakar att mitt två år yngre jag skulle kunna hitta en framtidsportal för att komma hit och ge mig en smäll Skrattande)
  • knyttan

WHYYYYY upptäckte jag inte Etsys fulla potential innan jag beställde brudklänning!!!????!!

Nu har jag hittat en massa fina klänningar och inte alls dyra Gråter Men det kan ju vara ett tips till alla som är intresserade av lite annorlunda klänningar i vintage-stil...
    Håll till godo:

www.etsy.com/listing/78588049/adorable-50s-style-cocktail-dress-in
    www.etsy.com/listing/91150805/the-ultimate-50s-elegant-chiffon-wedding
    www.etsy.com/listing/63697908/vintage-wedding-dress-with-surplice
    www.etsy.com/listing/91172054/vivian-vintage-inspired-tea-length&sref=&ga_ref=auto&ga_search_query=fifties+wedding+dress&ga_view_type=gall
    www.etsy.com/listing/75666060/one-of-a-kind-50s-style-cocktail-dress

Den sista där är jag nästan sugen på att beställa ändå och ha till något annat Kyss Alltid blir man väl bjuden på någon fest där den passar Skrattande

• knyttan
    Just Me skrev 2012-04-01 13:57:27 följande:
    Okej, jag är ledsen men jag måste göra en efterlysning. Jag har sökt o sökt i tråden men hittar inte

Vem av er har satt upp ett foto rätt nyligen, där du provar en klänning. Klänningen är i sjöjungfrumodell, i livet var det nå bling bling. Ärmlös har jag för mig. Kjolen var i nå organza/tyll aktigt tyg.... (är inte så bra på tyger). Har för mig att överdelen av klänningen var täckt av spets.

Någon? Eller någon som vet vilket inlägg/skribent ja menar?? 
    Du & Jag 23/3-2013
    Du,är det inte tråden Visa DIN brudklänning du menar? Där finns det en tjej i en supersnygg sjöjungfruklänning.

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4142575.html
  • knyttan
    aurum skrev 2012-04-01 17:17:23 följande:
    Den andra! Shiiiit så läcker! Helt underbar!
    Hade det inte varit för att jag var inställd på hellångt själv hade jag nästan tagit den!
    Jo jag vet, det är min favvo med :) Men nu har jag ju redan en, och den är ju inte jätteolik... men jag har lite svårt att inte gräma mig över att jag inte hittade den först Rynkar på näsan
  • knyttan
    Anny skrev 2012-04-04 09:28:22 följande:
    Jag funderar på det där bolero till brudklänningen. En bolero i bomullsstretch blir inte särskilt snyggt till eller? Jag är  inte så förtjust i spets (oftast). Skulle gärna bilja ha en i skinn (eller imitation) me de jag hittat ser ju bara för knasiga ut. Vill ha enkel stilren desig som det oftast är på satinboleror, men vore tufft i skinn, typ.

Hjälp? 
    Den här??
    www.etsy.com/listing/89551929/50s-vintage-blue-leather-jacket&ga_includes[0]=tags&ga_search_query=leather+bolero&ga_page=1&ga_ref=related&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

Inte vit men helt klart "bridal"!
  • knyttan
    FruHassel skrev 2012-04-04 19:31:16 följande:
    Hej hej! Har börjat att kika runt på klänningar och inser ju vilken jäkla skillnad det är i pris att beställa från Kina. Måste bara höra med er om ni provat runt en massa klänningar i typ samma stil som den ni sedan beställt?!
    Jag visste från början vilken sorts klänning jag ville ha så jag letade efter en sån, men när jag inte hittade något som liknade det i en vanlig affär så bestämde jag mig för att beställa. Provade flera klänningar innan men de var som sagt inte alls i samma stil som den jag beställde i slutändan.
  • knyttan
    Vilse skrev 2012-04-13 17:49:55 följande:
    Jättefina broderier:

Sen sitter den konstigt över brösten, ena bröstet blir rent spetsigt/tyget sjunker in mellan brösten.
    Förhoppningsvis blir det bättre när jag fått snörat ihop den mera...

Felen de gjort:
    * Fel modell!!
    * Axelbanden var inte direkt vad jag bad om (och de är inte avtagbara som jag också bad om, dock lätt att fixa)
    * Blomman är inte avtagbar (som jag bad om, men det är också lätt att fixa)

Hade de bara gjort klänningen i rätt modell så hade jag varit överlycklig över den, tycker den är jättefint gjord annars... :(
    Men du, det där att du inte tycker att du får fin figur i klänningen,och att den sitter konstigt över brösten, kan det inte vara för att den inte är riktigt snörd?? Jag tyckte också att min satt konstigt och att den var osmickrande över bysten, men sen provade jag den med en riktig axelbandslös bh och ordentligt snörd och det var som natt o dag! Be någon komma och snöra in dig ordentligt Gladså blir det kanske bättre?
  • knyttan

Green:
    OJdå! Inte så likt! Hoppas den inte vart så dyr....

Sen bara en tanke jag fick när jag läste om landy och att deras mail "slutade funka", och innan var det väl problem med Myloves sida eller hur?? Och när jag beställde från Milly så slutade deras email funka och de började använda en annan...
    Och jag tänkte på då att jag läste ett inlägg från någon här på BT en tid tillbaka från en kille vars flickvän hade beställt från Mylove, (det var när mylove-sidan låg nere) typiskt nog kan jag inte alls komma på vad tråden egentligen hette eller handlade om, han hade bara postat ett inlägg. Ialla fall så hade han tydligen börjat chatta med någon kundtjänst på det webbhotell dår Myloves sida låg eftersom flickvännen inte fick sin klänning och han undrade om det gick att få någon refund eller komma åt företaget via dem (minns inte alls detaljerna men det var ingefär så). Och då framkom det att man hade stängt ned sidan pga varumärkesintrång. Kundtjänstkillen sa att man nog inte skulle räkna med att få några leveranser... Han had eklistrat in hela mailkonversationen i tråden, så det är ju typiskt att jag inte kan hitta den! Nu vill jag inte göra någon nervös här men det verkar ju onekligen som det pågår ett ganska stort jobb att stänga ned dessa sidor?? Jag tror säkert att alla som har fått betalt kommer att få sina klänningar, men det verkar ju som om man får räkna med att kommunikationen med företagen kanske kommer att bli än skakigare i fortsättningen...

Eller vad tror ni, är det bara högsäsong och överbelastning, och jag är lite för konspiratorisk??

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!