• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Just Me skrev 2012-04-15 11:44:50 följande:
    Men Landy har ju startat en ny sida på:  www.landybridal.co  
    som verkar fungera. Det kan ju vara något med varumärkesintrång och göra och att de därför startat en ny sida och ny emailadress. De finns fortf kvar på Facebook. 
    Ska maila Chris nu så får vi se om jag får svar, men på de andra sidorna verkar ju problemet ha varit att de till slut slutade att svara nästan helt och hållet... 
    Du & Jag 23/3-2013
    Jo det är det jag menar - att de tvingas öppna nya sidor och mailadresser eftersom de gamla blir nedstängda. Eller det kanske har varit så hela tiden? Att de skaffar nya adresser och domäner vartefter och det är så de kan fortsätta. Det de gör (syr upp kopior av märken) är ju kanske inte olagligt i Kina, men däremot i ganska stora delar av resten av världen... faktiskt.
  • knyttan
    daniiel skrev 2012-04-15 14:03:23 följande:
    Jag chattade med samma kundtjänst dagen efter och frågade samma sak och kvinnan jag fick svar av då skrev att det kan ingen på deras företag ha den minsta vetskap om och att den personen som skrivit det där inte kan ha sådan information under några omständigheter som helst och att om någon hade skrivit så, så är det bara personliga spekulationer och ett grovt tjänstefel.
    Jaha minsann där ser man! Ja det kanske bara är jag som vill hitta på spännande konspirationsteorier då Cool
  • knyttan
    Solstice skrev 2012-04-18 10:58:13 följande:
    Åh, vad roligt med alla som fått sina klänningar de senaste dagarna! Jättefina och blir så sugen på en hellång klänning men vet att det inte riktigt passar in med vårt tema eftersom vi ska gifta oss hemma i trädgården.

Chattade med kissdresses.com imorse ang den klänning som jag bestämt mig för och frågade om deras leveranstider eftersom jag vill försöka gå ner lite till i vikt innan jag beställer och fick väldigt trevligt bemötande och de lovade att 1,5 månad innan skulle räcka gott och väl så om jag beställer i maj så har jag tagit till ett par veckor, vi gifter oss den 14 juli.
    Bara ett tips i all välmening: de flesta företag verkar lova att det ska ta 6 veckor eller 1,5 månad, men det kan ta både två och fyra veckor längre utan att de bryr sig om att speciellt informera om det. Så räkna inte med att de håller vad de "lovar" när det gäller leveransen. Dessutom kan det behöva fixas en massa på klänningen när den väl kommer. Jag gifter mig också i juli och jag är glad att jag beställde min redan i julas. Det tog nämligen mer än tre månader innan den kom. Men de sa 6 veckor till mig också. Hörde verkligen inte ett smack om när eller hur eller varför förrän klänningen bara dök upp här.
    Är den customized på något sätt? Ändringar i storek/ modell osv? Iså fall skulle jag beställa den typ igår. Om den är ready to ship så är det nog inga problem att vänta lite till.
  • knyttan
    Solstice skrev 2012-04-18 21:43:37 följande:
    Ojdå! Så lång tid. Ja, då kanske det är lika bra att beställa och sedan ta in den själv här hemma. Den finns i båda varianterna och just nu ligger jag på centimeten exakt samma som en av storlekarna men den är inte ready-to-ship. Lika bra att chansa så mao. Tack för inputen!
    Jag tog med snörning för att det inte skulle vara så på centimetern. Sen om man är absolut säker på att man ska gå ner så kan man ju kanske dra av någon extra cm på sitt mått + ha snörning så borde man kunna vara rätt säker på att man ska kunna ha den iallafall, men chansning blir det ju alltid! Men jag tror nog det är bättre att beställa nu i vilket fall som helst och sedan räkna med att den kanske behöver fixas när den kommer, för det kanske skulle behövas ändå, viktminskning eller ej!
  • knyttan
    daniiel skrev 2012-04-26 16:43:23 följande:
    Precis som Vilse skriver, så kostar den där klänningen i din länk 1067kr och det är ju inte dyrt alls, men ändå rätt normalt för kinaklänningar. Jag betalade bara någon hundralapp mer för mina. Det är handskarna i annonsen som kostar 32kr. Man kan bli rätt lurad på det där sättet, innan man kikar noga, för de lägger ofta både handskar, slöja, klänning och ibland underkjol i samma annons. Då kostar handskarna och slöjan nästan inget alls och det är något utan de priserna som visas först.
    Men vilket bisarrt "trick"?? Det är ju inte så att de skulle tjäna på att folk går på den bluffen eller vad det nu är och köper billiga handskar för 30 kr när de tror att de köper en klänning....? De borde ju onekligen tjäna mer på att folk faktiskt köper klänningen, inte att de av misstag köper handskarna??? Om det nu inte är så att de har ett gigantonormt lager med handskar de vill bli av med och försöker prångla ut?? Och det är ju inte så att folk är så totalblinda så att man inte ser att priset ändras när man klickar i "dress"! *fattar inget*
  • knyttan

Hej igen!!
    Jag har underkjols-trubbel! Som sagt innan så är den isydda underkjolen i min klänning rätt mesig så jag ska beställa en till. Problemet är att min klänning är en ganska lång tea length (30 inches)  och de som finns på ebay är 25-27 inches (jag har typ kollat igenom allt). Så det går ju inte.
    Det jag egentligen vill ha är detta:
    www.ebay.co.uk/itm/HELL-BUNNY-50s-Skirt-DOLLY-Baby-PINK-PETTICOAT-Long-25-XS-M-8-12-/261003023999&hash=item3cc4fe167f
    men 15 cm längre. Vad gör jag?? Köper en lång o klipper av eller köper en kort och syr i en bit? Tänker mig att man kanske kan förlänga den en bit mellan resåren och där tyllen börjar?

• knyttan
    Italia08 skrev 2012-04-28 12:08:46 följande:
    Knyttan - Gå med i myus.com för att kunna beställa varor som egentligen inte skickas till Europa. Det funkar, jag har testat.
    Ah, bra tips! Tack.
  • knyttan
    operfekt skrev 2012-04-30 13:26:15 följande:

Usch, nu känns det lite nervöst med att jag beställt från mylove efter att sidan försvann,
    men det boorde väl inte vara någon fara? Alla andra har ju fått sina klänningar,
    fast de beställde ju innan..

Vet ni hur det funkar med paypal annars, man ska väl kunna få tillbaks pengarna,
    det är väl en av anledningarna till att man använder paypal?

Du måste öppna ett klagomålsärende inom 6 veckor från att du lagt betalningen för att PayPal ska kunna göra något. Om du rapporterar problem senare så kan inte PayPal hjälpa dig att få tillbaka pengarna, men de kan sluta arbeta med företaget som får klagomål på sig, så det är ändå ett "hot" (antar att de flesta vill kunna använda PayPal för att de får mer kunder då). För den som vill försöka få tillbaka pengar i ett enskilt ärende där man inte fått vad man beställt är det dock en klen tröst. Kollade upp detta då när min Milly-kläning tog fem evegheter på sig att komma, men då hade det redan gått 10 veckor nästan så då var det ju så dags. Min klänning kom iallafall i slutänden. Det gör säkert din också. Svarar de på några mail eller har du pratat med dem på chat?
  • knyttan
    Anny skrev 2012-05-10 20:06:56 följande:
    FLUFF!!!

Dessa är tea-length dvs ca 71 cm

Dessa verkar vara lite fylligare och det står att de är ca 55 cm långa.

Soooo många beslut!!
    Jag har beställt en sådan, den översta i PINK och fick hem den idag!!! Den ger ganska mycket volym, men jag blev liiite besviken över att den var lite stel, den ser ju, som du säger, väldigt fluffig och mjuk ut på bilden. Den är heller inte så ljust skockervaddsrosa utan en lite mörkare rosa färg, som jag kanske inte hade valt själv om jag hade sett den innan. men den kommer säkert funka alla tiders ändå, den ska ju inte synas så jättemycket - bara skymta fram Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!