• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Italia08 skrev 2012-02-29 11:22:29 följande:
    Jag beställde min klänning av Milly den 12 december och fick den i mitten av januari. Du borde få hem din klänning snart. Har du mejlbombat dem och kollat? Glad
    Jag beställde precis i slutet av december, och så har det ju varit kinesiskt nyår och så, du hann ju få din innan... Jag skickade ett mejl i går kväll, men hittills inget svar :(
  • knyttan

Hej ni alla Milly experter... nu börjar jag bli lite orolig... jag ser nu att den mailadress som jag har använt är inte samma som den de har på sin hemsida: jag har använt service@millybridal.com och den har jag hittat här i tråden. Men på deras sida står en annan adress... ska jag börja oroa mig på riktigt eller är det någon annan som också har använt den? Tycker det är mysko att de inte svarar nu... eller är det bara jag som börjar få klänningsskälvan?

• knyttan
    knyttan skrev 2012-02-29 16:49:15 följande:
    Hej ni alla Milly experter... nu börjar jag bli lite orolig... jag ser nu att den mailadress som jag har använt är inte samma som den de har på sin hemsida: jag har använt service@millybridal.com och den har jag hittat här i tråden. Men på deras sida står en annan adress... ska jag börja oroa mig på riktigt eller är det någon annan som också har använt den? Tycker det är mysko att de inte svarar nu... eller är det bara jag som börjar få klänningsskälvan?
    puffar min fråga lite...
  • knyttan
    bergmanh skrev 2012-02-29 19:06:13 följande:
    Hej, Jag har beställt klänning och jacka från Landy för ca 1 mån sedan och nu har jag svårt att få kontakt med dem. Har mailat flera gånger med förfrågan om när beställningen är klar för att skickas, med de svarar inte. Är det någon annan här inne som har varit med om samma sak? Min fråga är alltså om det är normalt att Landy slutar svara på mail när beställningen är gjord (ni verkar vara proffs på att beställa klänningar från Kina, så jag passar på att fråga er) Tack och hej.
    ja det verkar ju som om vi har samma problem där men olika företag...
  • knyttan
    bergmanh skrev 2012-02-29 20:38:37 följande:
    @knyttan Jag har tidigare varit i kontakt med Milly bridal ang. kostnadsförslag och då använde jag samma adress som du och då svarade de mycket snabbt. Jag misstänker att de olika bolagen svarar snabbt fram till och med beställning, men att svarsfrekvensen sjunker kraftigt därefter.
    jo så är det nog, samma för mig, de var jättesnabba på att svara först... men skönt att veta att ngn annan har använt samma adress åtminstone så det inte är hitte-på...
    guud först ringnoja och nu klänningsnoja, det här med att gifta sig kräver nog starkare nerver än vad jag har! Tungan ute
  • knyttan
    memelie skrev 2012-03-01 10:19:20 följande:
    Här är en till med liknande problem fast från My-love istället. Håller helt seriöst på att dö. Senast jag hörde någonting från dem var 11 februari. Då sa hon att jag inte skulle oroa mig eller så (skrev ett tidigare inlägg om detta). Hon skrev då att jag skulle få min klänning innan mars. Så för två dagar sedan, när det var den 28:e februari skicka jag ett mail och frågade hur det gick eftersom de som sagt sa att jag skulle få min klänning innan mars men att jag inte hört ett dyft om beställningen. Jag sa att det inte var några problem om den är försenad men att jag skulle vilja veta hur det ser ut, om den börjar vara klar eller inte. Men jag har inte fått något svar från dem. När vi har mailkontakt tidigare har jag alltid haft en mail från dem morgonen efter att jag mailat.
    Jag kan överreagerar på tok för mycket, en jag får en sån dålig känsla i hela kroppen.
    Allt var klart och betalt den 30 januari och vid den tidpunkten sa hon att det skulle ta ungefär 25 dagar.
    Som jag känner just nu (hoppas att jag blir överbevisad snart) så skulle jag inte rekommendera detta till någon i hela världen. Men det kanske löser sig snart, får jag hoppas. Jag kanske har alldeles för dåligt tålamod och oroar mig i onödan. Men allt skulle kännas så mycket bättre om de i alla fall kunde svara på mitt oroliga mail. Jag är ju trots allt deras kund som har gjort en beställning av dem. Åh. Fattar ingenting.
    Jame nändå skönt att höra att det fins fler i samma sits - missförstå mig rätt nu Tungan ute Min klänning var betald o klar i mellandagarna, så jag håller på att gå av nu! Iofs har jag beställt från omvittnat långsamma Milly, så det är inte förrän nu jag har börjat hispa... men nu har det gått två månader faktiskt... De sa att det skulle ta en o en halv... och har också fått svar jättefort innan, men nu inget!
    Kan ju vara så att kinesiska nyåret har försenat beställningarna en del. Men, superdåligt att de inte ens svarar på mail, skulle också bli mkt lugnare då!
  • knyttan
    memelie skrev 2012-03-01 21:08:43 följande:
    Ja jag missförstår dig rätt eftersom jag känner likadant. Skönt att läsa att man inte är ensam i Sverige :P Jag antar att detta har å göra med att min är specialbeställd. Klänningen fanns inte på deras hemsida utan jag skickade bilder på vad jag önskade och det var inga problem för dem.
    Men stackare! Mellandagarna var ju verkligen länge sedan. Jag håller mina fingrar och tår för att allt ska gå bra! Tror du att du kommer att få den eller har du gjort upp någon backup-plan? När gifter du dig? (du kanske har nämt detta tidigare, har inte orkat läsa så långt bak i tråden).
    En glädjande nyhet från min sida är i alla fall att jag faktiskt fick svar från dem idag, efter att jag skickat ännu ett mail, haha. Där var jag nog lite mer desperat och skrev att jag vill ha tillbaka pengarna om de inte svarar på mitt mail och berättar vad som händer. Men det är nog precis som du säger att kinesiska nyåret har ställt till en del. Tänkte aldrig på det förrän idag. Hon skrev i alla fall att de kommer sända klänningen den 5 mars med dhl, "that is fast", som hon skrev. Så nu börjar oron släppa. Kanske blir ett lyckligt slut med denna klänninggrej ändå. Hoppas, hoppas, hoppas att du också får ett lugnande mail i inkorgen snart.
    Oh vad skönt att höra att du har fått svar iaf! Det var från mylove du beställde, eller hur (annars ursäkta om man blir lite snurrig av att hålla isär alla Tungan ute) Jag har också gjort en specialbeställning, klänningen är i sig rätt enkel, men sen beställde jag samtidigt en bolerojacka som också hade lite mer arbetade detaljer... så då är det ju den som tar lite extra tid också... men i vilket fall så borde det vara klart snart tycker man! Skrikandes
    Gifter mig den 7/7 så det är ju rätt så lungt än, min back up är att i så fall köpa en kort Nixa-klänning (vill ha tea-length), de är inte heller så dyra så det skulle kunna funka i budgeten. Men vill ju helst slippa så klart!
    Jag har inlett Projekt Mailbomba Milly nu, skickade en kopia på mailet från i går som de inte heller svarade på, tänkte att jag får väl hålla på så tills de tröttnar och börjar svara.
  • knyttan
    UngBrud2012 skrev 2012-03-02 16:18:42 följande:

Okej tjejer.

Nu tänkte jag beställa från Millys. Men jag har ett problem. Man ska mäta utan skor på om jag förstått det rätt och så lägger dom automatiskt på några centimeter?

Men jag är rätt lång och ska ha platta skor.. då kommer ju klänningen bli för lång?

Tacksam för någon typ av svar på hur jag ska göra.

Nej du ska mäta med de skor som du tänker ha på dig och ner till dit du vill att klänningen ska sluta!
  • knyttan
    Tinzi skrev 2012-03-02 11:22:01 följande:
    Antar att man kanske inte stannar tills kl.03.00 om man har barn utan att de kanske åker lite tidigare.
    Skulle jag inte ta för givet om de är från Spanien Flört Alla argentinska bröllop som jag varit på där stannar alla tills det blir ljust, inklusive småbarnsföräldrarna, barnen typ somnar under bordet... antar att det är lite samma i Spanien...
  • knyttan
    UngBrud2012 skrev 2012-03-02 18:42:53 följande:

Vi gifter oss samma dag!!

Okej, jag läste att nån i tråden skrev att dom lägger till några cm för klackar på fabriken.

Hur blir det då med underkjol? Förkortar inte den klänningen något om man ska ha lite fluff?

Kul! Glad Jag har börjat få bröllopsnerver nu, det är inte så kul dock....

Dom instruktioner jag fick från Milly var att mäta med skor till längden på kjolen, så lång som man vill ha den (golvlång, tea-length, knäkort osv...) jag ska ha tea-length så därför frågade jag specifikt om det, flera gånger... Du ska inte själv lägga på något för underkjol, det ska dom göra, bara var noga med att visa en bild så att det framgår att det är meningen att det ska vara fluff!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!