• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

FelizLane skrev 2012-01-09 17:23:46 följande:
    Kommer bilder med bältet runt midjan... Har typ lindat 10 varv runt mig! Men man ser på ett ungefär hur det kan se ut med bandet i midjan... Tror nog att jag gillade de bäst... Trots allt så jag har tänkt mig den. Men jag kan tänka mig att skippa "svansarna" som skulle bilda släpet då :P

Tycker det blev bättre så där! Som du säger så ser den aningens stor ut i midjan, den "bylsar" lite, men sätter du skärpet så där så gör det ju inget. Superfin klänning och fina broderier!
  • knyttan
    FelizLane skrev 2012-01-09 16:43:49 följande:
    Jag kan ju säga att jag köpte direkt från milly och hade inte kunnat tänka mig att någon annan sköter kontakten eftersom det var väldigt enkelt. Om du inte ska göra några ändringar eller så rekommenderar jag att du gör jobbet själv. Som sagt det blir ju billigare utan mellanhanden.
    Jag håller med! Vet inte om kontakten skulle kunna bli enklare? Ja det skulle väl vara om man inte kan nån engelska då och vill få skriva på svenska. Annars så har kontakten hittills varit väldigt enkel och rättfram, inga problem alls. Tycker snarare att det verkar som om man får ytterligare ett led där missuppfattningar kan uppstå...
  • knyttan
    jepe2b skrev 2012-01-09 20:55:51 följande:

Tack, ja jag är verkligen kär i den och hoppas att det blir lika bra som jag tänkt. "Orginalet" hittade jag på en sida som heter www.dollycouture.com De hade massa fina lite 50 talsinspirerade klänningar.

Sedan har jag som sagt beställt den fr My love Bridal...

aaaaah jag ääääälskar deras klänningar allihopa! Var starkt inne på att beställa en Beverlywood innan jag bestämde mig för alternativet med en snarlik klänning, fast axelbar och med en liten bolero till istället som jag har designat själv och sedan beställt från Milly...
  • knyttan
    UngBrud2012 skrev 2012-01-13 10:53:52 följande:
    Hur får man in bilder här i tråden från Millys hemsida?
    högerklicka på blilden, välj spara bild som i rullgardinsmenyn och välj vilken mapp som bilden ska sparas i, skriv ditt inlägg här, gå till ladda upp bild, öppna ,mappen där du sparat bilden, klicka på den och därefter på posta inlägget.
  • knyttan
    Blivande fru Clain skrev 2012-01-13 15:49:37 följande:

Jag har köpt den på www.365bridal.com men genom ebay.

det står ju på sidan att de har en chat, har du provat att få kontakt med dem via chatten?
  • knyttan
    UngBrud2012 skrev 2012-01-13 19:20:08 följande:
    Det är just att högerklicka på bilden som inte går.
    Kan du?

www.millybridal.com/a-line-sweetheart-necklin...

Tänkte fråga er vad ni tror, blir den här fin utan släp också eller vad är finast?
    Jo jag kunde. Det var den här va?

Anledningen till att det inte går kan vara att det låg typ tusen andra grejer i bildfilen som färgkartor och logos mm.
  • knyttan

Oj postade för tidigt. Här kommer den iaf... Jag undrar, det ser ut som den är kritvit på din bild men mer champagnefärgad (eller ivory?) på bilden av orginalet? Beställde du den så?
    Jag tror inte det är paljetter på din klänning, däremot så ser det ut som om de har klippt upp spets och sytt på, alltså inte gjort broderier... svårt att se...
    Tycker din klänning ser fin ut, men den är kanske inte jättelik bilden ovan... Jag antar att du får vänta och se tills den kommer, så att du kan se arbetet på nära håll.
  • knyttan
    mrs pitt skrev 2012-01-14 15:12:51 följande:

Hej Knyttan,

ja det är en bild på originalet som du hittade. Som du säger har jag nog inget val eftersom den redan är betald, så jag får väl se hur den ser ut när den kommer...

Jag hade beställt ivory - men du tror alltså att den klänning jag kommer få är kritvit? Jag tyckte också att den såg väldigt vit ut på bilden men jag tycker att det är svårt att se skillnad om jag inte ser de båda färgerna bredvid varann.

Jag är verkligen ingen expert på det där med olika färger på tyg etc... MEN jag tycker det ser ut som att din klänning är vitare i färgen är orginalet, som ser lite gul-brunare ut... och jag tror att det är det som ger lite mer vintagekänsla till den. Men sen är det ju jättesvårt att se utifrån ett foto, de har ju ställt upp den och fotar säkert med rätt mycket blixt etc och i ett glansigt tyg kan det göra att det blir ljusare exponerat på bilden...
    Så, panika inte, vänta på klänningen och se hur den ser ut IRL. I värsta fall, och du inte gillar applikationerna som sitter på så kanske du kan ersätta dem med något annat, om resten av klänningen är fin...
    Pulmonate här i tråden som beställde en Jim Hjelm kopia från Milly hade samma problem, men det ser ut som det ska ordna sig nu, genom att byta ut en del av spetsen, om jag inte är felunderrättad? Kolla bakåt i tråden så kan du se bilder på hennes klänning. Hon kan säkert ge dig mer tips!
  • knyttan
    Ellis skrev 2012-01-15 21:29:58 följande:
    Hej!

Jag vet att ni har skrivit det någonstans förut så jag ber om ursäkt för upprepningen men jag lyckas inte hitta vart ni har skrivit det: Ungefär hur lång tid i förväg måste man beställa klänningen? Vi ska gifta oss i slutet av augusti i år, så jag funderar på om jag hinner träna av mig några kilo innan jag beställer då höstens stillasittande uppsatsskrivande inte varit bra för min vikt Tungan ute

Och, kan man beställa måttsydda kläder till min sambo också eller är det bättre att köpa kostym (eller vad män nu ska ha på sig) i Sverige? Jag tycker jag hittar mest klänningar...

Tack på förhand!
    Beror nog på vart du beställer ifrån, jag har beställt från Milly och de verkar ju vara kända för att ta lång tid på sig, så jag beställde precis innan jul, gifter mig 7 juli. Sen beror det ju på hur mycket is i magen du har också, jag valde att beställa nu för att kunna ha en plan B om det skiter sig totalt, eller hinna göra ändringar på klänningen i god tid om det skulle behövas. Plus att jag vet att våren är väldigt hektisk tid för klänningsföretagen så jag ville förekomma ruschen lite... Det finns ju sidor där man kan beställa ur sortimentet och få den på några veckor bara.. Men jag skulle nog inte vänta längre än till kanske april-maj om jag var som du.

Vi ska kanske beställa kostym till sambon via www.suitopia.se, vet inte om det finns någon kina-sida som är bra på kostymer också?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!