• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

wiiiiohweeh nu har jag beställt!!! (så blir det typ julklapp också till mig själv haha)

Nu börjar den nervösa väntan!!!

Och GOD JUL till alla i tråden!! Tomte

• knyttan

Superfint, grattis sasssy!!!!

Kan inte ladda upp bilder nu eftersom jag sitter i sommarstugan med kass uppkoppling :)

Jag har fått bekräftelse frånPaypal iallafall att de har dragit mina pengar.... Så jag hoppas Milly sätter fart nu Cool

• knyttan

Be Mine: Bara gör't!!! Det gjorde jag!! Jag har gått omkring o velat så där i en o en halv månad, och sen insåg jag att jag ändå inte skulle hitta något som är som jag vill... Så jag bara vaknade upp på morgonen oc liksom: nej NU beställer jag :)
    Skulle det vara heeeelt fel mått så kan du ju försöka reklamera, det är ju flera stycken som kunnat visa att de har sytt helt fel och då har de fått en ny klänning.... Annars så kan du ju ta den till en skräddare om det bara är lite småfix! (jag har lämnat lite extra plats i budgeten för bla det plus tull och sånt om ja har otur...) Vilket företag funderar du på att beställa ifrån? Tror att o du bara tänker att klänningen kanske inte blir EXAKT som på bilden så att du inte blir besviken så kan du nog lugnt beställa.... Pepp pepp!! (hehe vill egentligen ha någon annan som går omkring o är lika nervös som jag*asg*)

• knyttan
    pulmonate skrev 2011-12-27 15:52:53 följande:
    Hej Allihopa!
    God fortsättning på er!

Här kommer lite dålig kritik för Milly - Lily. Jag fick ju bilder på min färdigsydda klänning i förra veckan. Jag tyckte inte att spettsen var fin och inte lik bilden jag hade skickat. Jag fick bara som svar att jag kommer att gilla den när jag får den. (Kan inte låta bli att de vet att jag kommer att gilla den). Efter många mejl fram och tillbaka gick de med på att de skulle ändra spettsen. Detta var igår. 
    Idag får jag ett sms av min svärmor som säger "din klänning blev levererad idag". Uhm? Vad? Då har de ju absolut inte haft någon chans att ändra någonting. Varför säger de ens att de ska göra det då? Då kunde de ju lika bra skickat klänningen utan att ens skicka foton till mig, och på ett sätt hade det varit bättre.

Jag har inte sett klänningen (inte svärmor heller för den delen då hon inte har packat upp den), så det kan vara så att den är jätte fin och att jag blir nöjd!  Jag ska inte säga någonting om det ännu. Men det verkar som att Millys arbetsätt har ändrats under senaste tiden.

Är inte denna bra vet jag inte hur jag gör. Kanske skickar samma bild till andra kina-klännings sajter? Hmm. Vi får se! 
    Hmmm det där låter ju inte roligt när jag precis har beställt därifrån Rynkar på näsan Nu ska jag inteha så speciell modell, ett hjärtformat liv och vid kjol i tea-length med snörning bak bara, så jag har svårt att se att de skulle kunna göra det på något sätt som är heeelt annorlunda än vad jag har tänkt mig... det enda special som jag vill ha är att det ska vara sidentaft och inte polyester...
    Men i alla fall, tråkigt att de är så dåliga på kommunikationen!! Hoppas nu att den är fin i alla fall Pulmonate!!! Håller tummarna för det Glad
  • knyttan
    SaraJoakim skrev 2011-12-28 12:06:38 följande:
    Hej på er!
    Hur fungerar det med kinaklänningar? Är det svårt att måtta upp för den? Eller måste man ta sig till en butik och "falskt" prova deras klänningar. Jag tycker de känns så fel....
    Bor även i en småstad  med en bit att åka för att komma till större stad för att prova klänningar.
    Du får en guide där de visar var måtten ska tas, sen kan du be sambon eller mamma hjälpa dig ta måtten, det är inte svårt. Det kluriga var att räkna om det till inches men jag kunde lämna i både cm och inces för säkerhets skull. Att prova klänningar i butik gav jag upp efter ett tag eftersom jag ändå inte hittade något som såg ut ungefär som det jag tänkt mig. Det var helt enkelt alldeles för bökigt och krångligt och jag tycket  inte jag fick den hjälpen jag ville ha utan de som jobbade i affären tog bara fram klänningar i helt tvärt om modell mot vad jag beskrev eller helt fel storlek. Många gånger kan man ändå inte prova en klänning i rätt storlek utan man är tvungen att beställa (köpa) klänningen för att de ska ta hem den storlek man vill ha. Jag har inte haft så bra erfarenheter av brudklänningsbutiker helt enkelt. Det var faktiskt därför jag tillslut bestämde mig för att beställa en kinaklänning, för om jag ändå måste beställa en klänning utan att prova den först i rätt storlek mm så kan jag lika gärna göra det mycket billigare!!
  • knyttan

Fick ett mail att de har skickat beställningen till fabrik och påbörjat arbetet idag...

• knyttan

meeeh shit vad ni gafflar!!!  Skrattande försöker hitta var jag slutade läsa igår för att hänga med ochh det är ju över 10 sidor bort!! Förvånad

• knyttan
    1700tal skrev 2012-01-03 22:34:33 följande:
    Mohaha! Like good old days...
    pust! Det tog mig en dryg halvtimme men nu är jag mer eller mindre uppdaterad :) Men det är här man ska hänga på kvällarna alltså? Eller missade jag alla nu???
  • knyttan
    jepe2b skrev 2012-01-06 21:38:37 följande:
    Nu har jag oxå beställt klänning, fr Mylove bridal. Har skickat dem en bild på min dröm och fått pris. 99$+frakt 50$...är det rimligt tycker ni?

Känner att man lätt blir lite dumsnål och jagar det billigaste priset för superfina klänningar som ändå kostar en bråkdel av de kostar i "vanliga" bröllopsbutiker. Nån mer än jag som känner igen sig

Vilken fin!! Synd nästan att jag inte hittade den innan jag beställde min "klipp-o-klistra-klänning" från Milly, för det jag beställde är väldigt likt den Glad Skillnaden är axelbandslöst och liite längre o puffigare kjol. Fast min blir ganska mycket dyrare än din, då jag beställde i siden... men ändå mkt billigare än något annat jag hittat Skrattande
  • knyttan

Jag tycker också att den ser fin ut. Möjligen att spetsen ser lite väl "rak" ut där framme, men man kanske kan lösa det genom att sy på lite mer spetsmönster eller pärlapplikation?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!