• knyttan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Anny skrev 2012-05-11 09:26:50 följande:
    Ååh snälla knyttan kan du inte lägga upp en bild på dig i den? Så jag får se hur lång den blir på dig (hur llång är du?) och hur fluffig den blir. Snäääälla!

Tinzi: Vad fin du är!!

Och ni som ska få klänningar: Bild bild bild!! =)
    Jag beställde en i strl Large som ska vara 29 inches och den går ner till smalbenet på mig som är 168 cm lång. Dock är den då lite stor i midjan och jag måste fundera på en lösning som gör att jag inte behöver oroa mig för att den ska kasa ner. Resåren är rätt lös. Ska se om jag kan fixa en bild under helgen. Glad
  • knyttan
    operfekt skrev 2012-05-11 20:05:35 följande:
    Tinzi: Sminket & håret ser jättebra ut, men jag får ju se imorgon :D

Naive: Åh vilken fin klänning, älskar släpet!

Car1021: Klänningen ser fin ut, vill ju se en bild med den på ;D

Imorgon åker sambon till tyskland för att handla alkohol, sitter här & försöker klura ut vad & hur mkt han ska köpa, det är inte lätt! :S
    Vi ska åka till tyskland nästa fredag :)
    här har du ett förslag på lathund:
    www.systembolaget.se/Dryckeskunskap/Om-mat-och-dryck/Hur-mycket-dryck-gar-at/
    Det finns även tusen trådar om detta på forumet så det är bara att använda sökfunktionen så får du massvis av tips. men det är ju alltid svårt att gissa vad folk kommer vara sugna på... blir det varmt så kommer det ju vara mer vitt vin tex...
  • knyttan
    Anny skrev 2012-05-11 09:26:50 följande:
    Ååh snälla knyttan kan du inte lägga upp en bild på dig i den? Så jag får se hur lång den blir på dig (hur llång är du?) och hur fluffig den blir. Snäääälla!

Tinzi: Vad fin du är!!

Och ni som ska få klänningar: Bild bild bild!! =)
    Okej nu blir det lite vågat Tungan ute nä men skämt åt sido, sorry för att jag visar underkläderna, men här är jag i underkjolen!

Det är ju rätt mycket fluff ändå! Förresten när ska du gifta dig Anny?? För jag kommer nog sälja denna lilla sockermaräng vidare efter vårt bröllop, så säg till om du skulle vara intresserad... (tror inte jag kommer ha massivt stor nytta av denna igen efter vigseln nämligen Tungan ute)

I eftermiddags passade jag på, eftersom sambon är borta på middag, och slet upp alla små påsar och paket jag har undanstoppade i garderoben och provade hela outfitten Skrattande Har varit lite nervös för att det ska kännas too much, men det blir alla tiders! Får jag bara klänningen snörad ordentligt, och med håret o sminket fixat så kommer jag nog känna mig jättefin på dagen D!! Guud det kändes riktigt i magen när jag stod och kollade mig i spegeln! Det är på riktigt liksom!!!
  • knyttan
    Anny skrev 2012-05-13 00:01:11 följande:
    Åh tack snälla!! ( Nu kommer jag ha mardrömmar inatt efter att ha sett dig i underkläder :-P )

Jag kommer gifta mig den 29 sept. Tack för erbjudandet, men rosa blir inte riktigt rätt för mig. Grymt att du är 168 cm dock, jag med! Jag tror jag kommer satsa på en kortare kjol faktiskt. Hade det varit för vigseln hade jag nog gått för en lite längre men nu blir det "bröllopsefterfest" som den kommer användas till så jag satsar på knäkort istället Och den blir nog svart...
    Haha, ok! Ja men då kommer du nog inte ha några problem med att hitta en fin kjol i rätt längd! Jag hade sådana problem att hitta en som var tillräckligt lång, det vanligaste verkar vara 25 inches som är typ knäkort och det skulle ju inte gå alls med min klänning! Det finns massvis som är billigare än pettiskirtstyle på tex Ebay och resultatet blir nog desamma så jag skulle rekomendera att shoppa där!
  • knyttan
    Linda L skrev 2012-05-13 00:14:28 följande:
    knyttan,
    eller någon annan av er;
    kan man förbeställa alkohol från tyskland och sen bara hämta? har noll-koll tacksam för hjälp. 
    Ja det kan man göra, om man går in på tex  www.calle.dk eller www.puttgarden.border-shop.dk så finns det flikar med förbeställning där man bara kan ange vad man ska ha o sen hämta ut det där. Hur dte funkar i praktiken har jag ingen aning om. Vi kommer inte göra så eftersom jag har hört att det de ha rpå hemsidan oftst är ett begränsat sortiment och att de har mer där.. men jag vet inte, vi får botanisera lite...
    Linda L skrev 2012-05-13 00:19:49 följande:
    fel tråd kanske men såg att ni pratade om detta här så förlåt TS
    TS har startat denna tråden just för allsköns off-topic OCH kinaklänningar, allt i en härlig röra. Det är därför tråden är nästan två tusen sidor lång nu vid detta laget (BT rekord snart???) så det är nog ingen som tar illa upp... trådpuritaner och OT-allergiker flyr tråden med svårartat exem och andningssvårigheter så ingen kommer att bli ledsen för att det babblas om annat.
  • knyttan
    Monstertjejen skrev 2012-05-13 09:13:34 följande:
    Ang alkohol, så skall jag sätta mig ner med min far idag och titta på vad som skall handlas in :S , vi gifter oss 16/6 och jag känner att vi är ute i sista laget :/. Jag håller tummarna för att min far kan hjälpa mig att handla upp sakerna för han med mamma och vänner skall ner till Tyskland nästa helg. Någon mer med ca 70 gäster som har skrivit sin inköpslista? Vi skall ha förrättsvin, varmrättsvin, dessertvin, avec, och sen för själva festen på kvällen. Vi har tänk att ha en bar där en vän hjälper oss med att blanda drinkar. Hade tänkt att ha 4 st olika drinkar och även tex whisky. Jag hade en ide att köpa någon av Santa Marias drinkmixer på påse. Blanda i ordning, sprit och påsen. Ha det i en "dunk" för att kunna tappa upp lite drink mix i glaset och sedan fylla på med tex socker dricka och is. Vad tror ni om detta? Så får man en "mer" avancerad drink fast ändå inte ;)
    Vi har 45 gäster men bara 40 dricker. Vi kommer inte ha trerätters, utan buffe så vi ställer ut vin o öl på borden. Brudskålen kommer vi ha på ett annat ställe i samband med vigseln så till välkomstdrink i festlokalen tänkte vi bara ha ett glas kall cider med lite frysta bär i, så att det inte blir så alkoholstarkt.
    Sedan kommer vi ha en bar där några kompisar hjälper till med att blanda drinkar, så vi ska ha en 3-4 st enkla. På kvällen kommer vi att servera bubbel till tårtan, detta är lite av ett problem då jag inte vill ha sött vin men brut inte går så bra i hop med söta saker... vet inte hur detta ska lösas. Kanske har vi skål i bubbel först o sen tårta eller ngt annat...

Detta är ungefär vår inköpslista:

12 flaskor bubbel (feixenet cordon negro vill jag ha men vi får se)
    4 flak cider (välkomstdrink, plus bar)
    5 flak öl (till buffén o baren)
    18 flaskor "finvin" till buffén
    3 BiB rött o 2 BiB vitt till baren, kanske också rosé eller så byter vi ut en av de andra.
    2 flaskor vodka
    1 flaska gin
    2 flaskor Baileys (serveras till kaffet)
    1 Fernet Branca
    1 Bacardi Razz

Sen är vi lite oense om vi ska köpa in någon whiskey eller inte, min pappa säger att vi absolut måste, jag tycker kanske inte det är jättenödvändigt...
     vet inte om det är något jag missat. Ser det ut att vara för mycket eller för lite av något??
  • knyttan
    Tinzi skrev 2012-05-13 15:03:46 följande:
    Vi slapp undan med endast 2 min regn igår.
    Här kommer lite bilder :)

Enda neg. var lite stress innan vigseln, kallt på f.m och att klänningen veckade ut sig i midjan då och då där vi sytt upp den (se bild 2) Annars en toppendag med mkt skratt, glädje, romantik och slit på kvällen) Man skall verkligen njuta av sin dag! :)

Den går såååå fort...

GRATTIS Tinzi!! Vad vacker du är!!! Och klänningen blev ju jätteeeefiiin! (att den veckade sig i sömmen skulle den kanske gjort ändå och hursomhelst verkligen inget stort problem Glad) Jättefint släp också där på bild 3!
  • knyttan

Angående detta med tea-length och underkjol.

Jag vet inte om det alltid är så, men min isydda underkjol som jag beställde hade tyllfluffet uppe vid låren och gav alltså inte den där fina femtiotalsvidden som åtminstone jag ville ha.
    Det finns massvis med underkjolar på ebay, MEN om du har en riktig tealength som då ska vara vadlång så är det rent ut sagt skitsvårt att hitta. Man behöver nog förmodligen minst 27 inches (beroende på hur lång du är så klart) och den vanligaste längden verkar var 25 inches. Jag satt  i typ två veckor och googlade som en galning för att hitta underkjol i rätt längd, rätt färg och som inte kostade typ 1000 spänn. Det kanske bara är jag som är petig, men jag var ute efter det rätta femtiotalsstuket och inte bara en underkjol...
    Jag beställde från pettiskirtstyle tillslut, som Daniiel har länkat till ovan, om du vill ha lite mer utlåtande om resultatet o även se den på bild, så kan du klicka på visa endast under min bild!

• knyttan
    Anny skrev 2012-05-18 23:53:26 följande:
    Och nu kommer vi till min originalklänning, en Lilly, nu med underkjol. Den är för stor vid bysten också vilket blir väldigt tydligt på bilden bakifrån. 

Som sagt lite stor vid bysten, den sitter inte uppe så bra så krimskramset blir alldeles veckat. detta krimskrams ska förövrigt bort och ersättas med svart band. OM jag ska ha den. Och den ska väl bli knäkort gissningsvis också.

Bolero på oroginalbild.

Hmm alltid lika taskig hållning...men iaf.
    Ja det syns att den veckar sig lite i svanken men det går ju att ta in. Jag tycker att denna var överlägset bättre än volangklänningen. Nu vet jag ju iofs genom att läsa här i tråden att du har en grej just för volanger, men det kanske är en darling det är dags att avliva?? Lilyklänningen gav dig verkligen en jättefin figur, och gud vilken midja du har människa!! Ska du verkligen gömma den i en massa volanger?
  • knyttan
    mirre01 skrev 2012-05-19 01:43:53 följande:
    lite besviken på min den är underbart vacker men självaste tyllen kjolen början över naveln :( känns som de ser konstigt ut skall den inte börja under naveln ? :(

Den ser fin ut! Lite liknande modell som jag har (princess) och där börjar kjolen precis ovanför naveln (alltså i midjan).  Det beror ju på modellen var kjolen börjar, antingen i midjan, då blir det princessmodell, eller på höften (kolla tex Magentas superfina klänning här i tråden tex) tror det kallas ball gown, eller nedanför höften, då blir det mer en sjöjungfrumodell, och tusen andra varianter som jag inte kan namnet på. Jag valde en princessmodell eftersom det framhäver midjan och gömmer höfterna, men ska man ha en kjol som börjar nedanför midjan så tror jag man måste ha ganska bra tvättbräda (inte degbunke som jag Skrattande) för att det ska se bra ut....
  • knyttan
    UngBrud2012 skrev 2012-05-19 21:20:46 följande:

Får verkligen hoppas på att det inte regnar. Lät inge roligt. Det är den 7 juli så visst kan det regna, men hoppas på strålande sol

Jo men eller hur! Fast jag har beställt massa solsken till den dagen så det ska nog inte bli något problem Cool
  • knyttan

Gaah Jag tror jag håller på att bli tokig!! Jag beställde en bolero med min klänning i samma tyg, men efter en del provande så kom jag fram till att det blev för mycket vitt på vitt och att klänningen liksom försvan. Då köpte jag en spetskofta på Vero Moda, men den var för bylsig i modellen och blev inte fin tillsammans med klänningen. Så denlämnade jag tillbaka. Sen köpte jag en spetsbolero från tulipbridal som många här har använt. Den är jättefin,och modellen passar så bra med klänningen! Men nu har jag provat den flera gånger och den är för stor. Gråter Den liksom kasar ner över axlarna.... superirriterande. Men nu inser jag att man bara hade 3 dagar på sig för att anmäla att man vill byta och det har redan gått en dryg vecka sen jag fick hem den! Dessutom ser jag att de har höjt priset på just den modellen med 10 dollar Skrikandes sen jag bestälde!!! Vad gör jag nu?? Beställer en tredje bolero?? (fast ok det finns ju de som har en 8 - 10 klänningar så det är kanske inte så vansinnigt i det stora hela Tungan ute) Jag får totalspel!

• knyttan
    hjgs skrev 2012-05-20 12:14:50 följande:
    sälj den som va förstor och köp en till
    Ja, jag tror nästan det får bli så!! Hoppas jag får båda de andra sålda nu då! Det blir ju ändå lite förlust på dem så det blir en dyyyyyr bolero i slutändan... eller ska jag kanske öppna en bolerobutik? Om det är någon som behöver, så hojta till Skrattande
  • knyttan
    Galathea skrev 2012-05-20 13:18:32 följande:
    kan du lägga upp en bild på den? vilken storlek är det? pris?
    (jag kanske är intresserad, om det inte framkom ;)) 
    spetsboleron som är förstor är en sådan här:

www.etsy.com/listing/78780804/elbow-length-sleeve-bridal-alencon-lace

storlek large, färg ivory.

min andra bolero som jag beställde tillsammans med klänningen är den jag har på bilden här:

Den är i ivory, sidentaft och jättefin, det är bara det att jag tycker det blir så mycket vitt att "jag" försvinner....
    vill hellre bryta av med något annat...

Pris kan diskuteras! Jag kan ge mer exakta mått på dem om du fortfarande är intresserad.
  • knyttan
    Lommila1 skrev 2012-05-20 16:31:18 följande:
    om det bara är runt armarna den är för stor borde det ju lätt gå att sy in den i sommen under armen? alt, ta bort armarna och förminska omfånget och således få upp armarna.. Lät krångligt? Men får nån som bekantat sig lite mer med symaskinen än syslöjden i 3an borde det vara enkelt
    Håller nog med dej att det blir lite för mycket med taft boleron, tyvärr:/
    Nej tyvärr är det bredden över ryggen som är förstor, alltså att boleron kasar ner över axlarna, eller hur man ska förklara det, ser ut som en säck när man haft den på sig ett tag :( Den enda lösningen isf är att sy om hela boleron vad det verkar, jag har suttit o kollat på den ett tag idag för att se om det gick att sy om/ in någonstans. Alternativt sy en söm rätt över ryggen, men det skulle ju synas väldigt mycket.
  • knyttan
    mjeanettek skrev 2012-05-20 19:00:09 följande:
    Knyttan: kanske du bör försöka med ett halsband i färg? Då kan det hända att du ändrar dig om boleron. Det gjorde min vännina och det blev jättefint!
    Tack för tipset, men iom att jag ska ha en birdcage också så tror jag att ett uppseendeväckande halsband ovanpå det skulle bli lite väl mycket.
  • knyttan
    emmadeckmar skrev 2012-06-13 10:16:24 följande:
    Hej tjejer/brudar, jag skulle vilja ha lite råd av er!

Nu är det dags för mig att beställa en klänning för vi gifter oss i november. Jag har gått igenom flera hundratals sidor de senaste månaderna och har ändrat smak allt eftersom. Men nu har jag hittat en som känns lite extra!

Vad tror NI om den här klänningen från Landy?

Jag är rädd att det blir liksom "platt fall", om ni förstår, den ser så fin och detaljerad ut på bilden! vågar jag chansa på att den blir fin i vit eller ivory?? (klänningen på bilden  är champange enl. hemsidan) :)

Superfin!!! Klart du ska satsa på den! Tror att den kan bli jättefin, även om - som många andra sagt före mig, den inte kommer att bli eeeexakt så. Att den är dyrare är nog pga att det är mycket extra tyg och arbete som går åt till att göra alla applikationerna...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!