• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • 28juli2012
    julle79 skrev 2012-01-21 21:15:53 följande:
    vad fick du betala för den??? den va ju jättefin...har du nån bild när du har på din???

1500kr  med frakt Glad
  • julle79

åh den va fin å bra pris

28juli2012 skrev 2012-01-21 21:57:50 följande:

1500kr med frakt Glad
  • 28juli2012

Den är lite stor bara :D
    Men ska ta in den och ha en underkjol så kommer den bli toppen =)

• Italia08
    Varifrån beställde du?
    Millybridal.

Sex-sju veckor.

Är du nöjd?
    Efter att ha sett min klänning i bättre ljus är jag helt galet nöjd! Var först lite besviken för att stenarna inte glittrade särskilt mycket och att tyget såg lite matt ut, men i ett bättre ljus så är den fantastisk.
    Den sitter helt perfekt och är precis i lagom längd.

Ja, man får verkligen mycket för pengarna och snabba svar.

• Sveaalexandra
    Varifrån beställde du?
    Mylovebridal.com

2-3 veckor

Är du nöjd?
    Den var helt fantastisk och satt precis som det var tänkt!

Den kostade bara 1600 med frakt och var väldigt välsydd med fina detaljer så jag rekommenderar det starkt :)

(Har vridit på mig så det är släpet som ligger lite på sidan)

• Bjorken1

Jag har en praktisk fråga. Om man nu beställer från nån av dessa hemsidor men inte vill ha någon av de klänningar de har.
    Hur gör man då? Kan de sy upp en utifrån en bild bara?
    Får man ett pris innan de börjar sy upp den?
    Vilka företag kan ni tipsa om ifall man ska sy upp en från en annan sida (designsida) så att säga?

• daniiel
    Bjorken1 skrev 2012-02-04 21:29:54 följande:
    Jag har en praktisk fråga. Om man nu beställer från nån av dessa hemsidor men inte vill ha någon av de klänningar de har.
    Vilka företag kan ni tipsa om ifall man ska sy upp en från en annan sida (designsida) så att säga?
    Jajjemen, de kan sy upp från en bild :)
    Mitt tips är att skicka in till Milly, Landy och Mylove.
    Du skriver ett mejl, visar bild och förklarar att du skulle vilja ha den klänningen och kanske lägger till om det är några ändringar du vill ha och så frågar du om pris.
  • bridetobe2013
    Bjorken1 skrev 2012-02-04 21:29:54 följande:

Du kan maila en bild på klänningen du vill ha och be om prisförslag. Har du fler frågor så finns det en annan tråd där frågor ställs. Här bara betygssätts ställena.

Tråden heter "kinaklänning och gaffel därimellan"... (el liknande)

1/6 2012
  • Bjorken1

Åh tack så jättemycket för svar allihopa!
     :)

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?