• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • ani chu
    Godis skrev 2011-11-13 11:06:40 följande:
    Ni som beställt från Milly!
    Hur lång tid tog er beställning?
    Egen lr klar design?
    Vilken månad beställde du?

Ska gifta mig 21 juli nästa år och planerar att gå ner en del i vikt tills dess och vill därför vänta så länge som det går för att få rätt mått.... Enligt Lily på Milly så bör 4månader räcka. Vad tycker ni? 
    Min tog ca: 30-35dagar. 
    Jag beställde en Vera Wang imitation för ca: 2månader sedan, dock blev den inte alls som jag hade tänkt mig...Den var inte så bra sydd (läsa sömmar, alldeles för stor byst, något slarvigt), så en sömmerska ska fixa till den åt mig. Förhoppningsvis blir den bra till slut, ska ha den som min aftonklänning :)

Var väldigt detaljerad i din beskrivning bara, så blir det kanske bättre.
    Jag bad flera gånger om att få en bild innan de skickade klänningen, men de struntade i det och skickade iväg den (efter tre dagar säger de att de har skickat den).  

Efter en disput med Paypal och inget hjälpte, väntar jag nu fortfarande på en del-refund.
    Min kontaktperson var också Lily.  

• pulmonate
    Godis skrev 2011-11-13 11:06:40 följande:
    Ni som beställt från Milly!
    Hur lång tid tog er beställning?
    Egen lr klar design?
    Vilken månad beställde du?

Ska gifta mig 21 juli nästa år och planerar att gå ner en del i vikt tills dess och vill därför vänta så länge som det går för att få rätt mått.... Enligt Lily på Milly så bör 4månader räcka. Vad tycker ni? 
    Jag har beställt ifrån Milly och har också Lily som kontaktperson. Jag har fortfarande inte fått min klänning. Till mig sa hon att 2 månader borde räcka. Jag har dock räknat med 3 månader. 
    Min klänning är efter egen design så jag hoppas att de har förstått allt rätt. Jag tycker att hon är nogrann och har dubbelkollat med flera saker för att vara säker på vad man vill ha. 

Om du inte vet hur mycket exakt du kommer att gå ner i vikt kan ju snörning bak vara en bra idé.
    ani chu skrev 2011-11-15 20:08:22 följande:
    Min tog ca: 30-35dagar. 
    Jag beställde en Vera Wang imitation för ca: 2månader sedan, dock blev den inte alls som jag hade tänkt mig...Den var inte så bra sydd (läsa sömmar, alldeles för stor byst, något slarvigt), så en sömmerska ska fixa till den åt mig. Förhoppningsvis blir den bra till slut, ska ha den som min aftonklänning :)

Var väldigt detaljerad i din beskrivning bara, så blir det kanske bättre.
    Jag bad flera gånger om att få en bild innan de skickade klänningen, men de struntade i det och skickade iväg den (efter tre dagar säger de att de har skickat den).  

Efter en disput med Paypal och inget hjälpte, väntar jag nu fortfarande på en del-refund.
    Min kontaktperson var också Lily.  

Nu gör du mig nervöööös!! Jag har ju också Lily. Hon har inte sagt något om att få se en provklänning, så jag vet inte om hon kommer att skicka det. 

*hoppas hoppas hoppas* att det blir bra!!! 
  • Fästmön

Jag beställde en klänning och en slips i samma tyg till min förlovningsfest. Jag fick hem klänningen i tid och den var jättefin i sömmarna och bra sydd! Nästan bättre kvalitet än klänningar jag provat i butik. DOCK var det inte exakt samma modell som jag hade beställt. Den jag beställde skulle vara lite "påsig" upptill men den jag fick var draperad. Dessutom hade jag beställd klänningen enligt mina mått men ändå var den 2 storlekar för stor ungefär. Hursomhelst, den är väldigt snygg nu efter att min kära mor har sytt in och upp den.

När det gäller slipsen så glömde de skicka den med klänningen. När jag påtalade detta så tog det 5 dagar för dem att svara fastän de i tidigare kommunikation hade svarat inom några timmar. Och då svarade de att de kunde skicka den om jag betalade en ny frakt.

Efter att ha läst en del kinaklänning-trådar så verkar det som att det inte riktigt att värt att lägga ner så mkt tid på att tjafsa med dem så jag betalade frakten igen och fick hem slipsen efter en vecka.

I slutändan är jag ändå jättenöjd. Jag tror att man får räkna med att man tar en risk när man köper en klänning från Kina och så får man göra en övervägning om man är villig att ta risken. Med tanke på det låga priset så anser jag att det är värt det. 

• gbg2012
    Red skrev 2011-11-11 07:54:56 följande:
    Håller tummarna för dig! Häftigt med svart, vilken nyårsblåsa du har sedan :)
    precis! =) tack det var gulligt. Denna gång har klänningen iaf inte kommit efter en vecka utan såg att de hämtar upp klänningen idag från kina. Så de har iaf ägnat 8 dagar till att sy klänningen mot förra gången då de sydde och levererade på en vecka! hoppas!!  Så tar nog en vecka till nu, så allt som allt två veckor ungefär. Känns ju mer rimligt iaf. Jag sätter ut kort sedan när jag har på mig klänningen! 
  • Tinzi
    gbg2012 skrev 2011-11-10 21:16:48 följande:
    Då de erkände att de slarvat med min klänning så behöver jag inte betala för klänningen. Jag ska ha den svart, vågat men snyggt! Kommer ha en ivory med svarta detaljer under vigsel och middag. Detta ska vara brudklänningen efter valsen! =) Håller tummarna nu att det blir bra!
    Den är skitnsygg! Var har du beställt den samt pris?
  • Pluppe

Jag har också Lily som kontaktperson hos Milly. Valde att göra snörning i ryggen eftersom det är 10 månader kvar tills det är bröllop och jag håller på och går ner i vikt, hon sa att det inte var några problem och fick den ändringen gratis :) Har beställt en klänning som dem har på hemsidan.

Har inte frågat något om leverans, men dem har ju "lågsäsong" mellan sep-januari så man tycker ju den borde komma inom 3-4 månader iaf.

• gbg2012
    Red skrev 2011-11-11 07:54:56 följande:
    Håller tummarna för dig! Häftigt med svart, vilken nyårsblåsa du har sedan :)
    Jag ÄLSKAR den!!! Så vacker!! Så glad. =)

Ångra inte en sekund att jag gav de en chans till, den är lik orginalet och fick extra blommor jag kan sätta upp släppet med och halsband och örhängen! =)

LYCKA!!!
  • gbg2012
    Tinzi skrev 2011-11-19 13:07:48 följande:
    Den är skitnsygg! Var har du beställt den samt pris?
    Jag var missnöjd med första klänningen de hade gjort, den såg hemsk ut. Så hittade jag denna klänning på rembo stylings hemsida och mailade de. De har gett klänningen tid denna gång, mkt finare sydd och väldigt lik orginalet!! jättefin. Det enda som skiljer är nog kvalité på tygerna men dett märks inte då den är välsydd och genomtänkt. Jag hade aldrig sett skillnad på de. Så väldigt bra för att vara en kopia.
    Fick extra blommor jag kan sätta på med. =)

Jag betalade inget för klänningen då jag var missnöjd med den första. Men den första betalade jag 900 kr för med frakt.

Klänningen är måttbeställd och tror den sitter bra, men annars är det mitt fel för ätit godis och inte tränat för jag varit sjuk länge. Tröstäta. Nu blir det ändring på det! =)
  • 120530
    gbg2012 skrev 2011-11-22 11:37:49 följande:

Ångra inte en sekund att jag gav de en chans till, den är lik orginalet och fick extra blommor jag kan sätta upp släppet med och halsband och örhängen! =)

LYCKA!!!
    Så roligt att det löste sig för dig! Nu måste du lägga upp en bild, helst med dig i klänningen:)
  • daniiel
    gbg2012 skrev 2011-11-22 11:37:49 följande:

LYCKA!!!
    Så härligt att höra :D Tyckte så synd om dig när du var så missnöjd med första :(

Visa bilder nu då!!! :D
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?