• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • thwa41

Hej!

Jag funderar på att köpa en så kallad kinaklänning och tänkte kolla om det är någon som har beställt från BridalExpress?

http://www.bridalexpress.se/se/index.asp

Jag ser att flera verkar ha beställt från Milly men jag vill gärna ha en svenskgrossit då det känns lite tryggare.

Kom gärna med tips och råd! Vi ska gifta oss den 28/7 2012 och jag har lite panik!!

• 28juli2012
    thwa41 skrev 2012-02-26 20:37:54 följande:
    Hej! Jag funderar på att köpa en så kallad kinaklänning och tänkte kolla om det är någon som har beställt från BridalExpress? www.bridalexpress.se/se/index.asp Jag ser att flera verkar ha beställt från Milly men jag vill gärna ha en svenskgrossit då det känns lite tryggare.   Kom gärna med tips och råd! Vi ska gifta oss den 28/7 2012 och jag har lite panik!!

Fråga i den här tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html Där finns det massor av duktiga tjejer Den tråden vi skriver i nu är ju mer av en recensions och bild tråd =)
  • 1700tal
    28juli2012 skrev 2012-02-26 20:51:06 följande:
    Fråga i den här tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.htm... Där finns det massor av duktiga tjejer Den tråden vi skriver i nu är ju mer av en recensions och bild tråd =)
    Skrev just ett nästan identiskt svar som försvann när jag postade. Vilken tur att du påpekade samma sak!
  • Biters

Ska försöka göra historien kort då det ändå kommer att bli en del text.

Min blivande valde ut en klänning för att ha på kvällen som ombyte från brudklänningen.
    Vi beställde den 28feb på www.mylove-bridal.com . För ungefär en vecka sedan stod det processing och vi mailade och frågade vad som hänt. Inget svar på första mailet, inte andra, inte tredje...

Sidan gick ner och inget har vidare hänt. Jag valde att kontakta bluehost (ligger i USA) som hostar siten.

Detta är vår konversation: 

Welcome to our Terms of Service department. If there is a delay in my response I do apologize, I will assist you as quickly as possible.
    FIRST TIME SALE..: [4:11:20 PM] Prefer to talk online? Type your question here to start a Live Chat. It's easy![4:11:34 PM] hi matt!
    [4:11:45 PM] i have a poblem with mylove-bridal-com
    [4:11:52 PM] i think they have ripped m off
    Matt U: [4:12:24 PM] Hi, just a moment please.
    FIRST TIME SALE..: [4:12:25 PM] ive made an order from em and now they have been offline for several days
    [4:12:34 PM] what should i do?
    [4:12:41 PM] ok no problem
    Matt U: [4:16:36 PM] Sorry, just a moment, I'm looking over that account.
    FIRST TIME SALE..: [4:17:04 PM] thank you
    Matt U: [4:23:04 PM] At this time, you would need to pursue things legally, generally contacting your local law enforcement is the way to proceed.
    [4:23:14 PM] Sorry about the delay, my computer experienced a brief issue
    FIRST TIME SALE..: [4:25:28 PM] ur delay is no problem but mylove-bridal is a bigger issue
    [4:26:00 PM] because its impossible for me to do this thru court, im in sweden
    [4:26:36 PM] u ar in the us, and the company is in china
    [4:26:42 PM] so thats is no option
    [4:26:51 PM] why is the site down?
    Matt U: [4:27:45 PM] There's a legal issue on the account. Unfortunately there's nothing we can do directly. The only other thing I can think of if you purchased this with a credit card, dispute the charge.
    FIRST TIME SALE..: [4:29:46 PM] so its a legal process ongoing on they company behind mylove-bridal?[4:30:20 PM] yes, ive payed thru visa, so its some good news
    Matt U: [4:32:42 PM] There is a legal issue going on with the account from what I can report. That's excellent news, you should be able to work through visa to set a dispute charge. Unfortunately that's about all I can think of at this time that you'd be able to do.
    FIRST TIME SALE..: [4:33:49 PM] ill get my money back somehow after a while, but i need that merchandise... so im trying to understand the issue
    [4:35:00 PM] have bluehost made the site offline for some reason likethey not paying or has someone else thru legal way made u turn it off?
    [4:36:06 PM] is it worth waiting a while is my question
    Matt U: [4:36:07 PM] I'm sorry, I can't provide any further information on the account other than it's a legal matter, it wouldn't be anything that I could further elaborate on but generally when Legal gets involved it usually requires our court system be involved.
    FIRST TIME SALE..: [4:36:42 PM] will it be solved in the near future u think?
    Matt U: [4:37:36 PM] No, I do not believe so. I don't think you'll be getting any of the merchandise they had listed on the site 

Jag tolkar detta som att nån stämt skiten ur kineserna bakom mylove, för piratkopiering. Som det ändå är... 

Tänkte att det var en del här som borde veta. 

• Linda L

Är det någon som har köpt klänning av "Talent" på tredera??? ett företag som syr upp billigt. Skulle vilja veta lite mer om kvalitén och sömnaden. 

• Honeybee

Si så där ja... Då var beställningen på brudklänningarna och tärnklänningarna (och lite annat) lagd... Det blev 2 brudklännigar då jag inte kunde bestämma mig, utan får helt enkelt besluta mig när de kommer om vilken som känns bäst. Båda klänningarna är beställda i vitt och tärnklänningarna i vår temafärg Royal blue. Håll nu tummar och tår att allt går enligt planerna då paketet beräknas att levereras den 21 april enligt Light in the box.

Tjingeling!

Ps. Lägger upp bilder på hur de ser ut "irl" när klänningarna anlänt!

• Honeybee

Brudklänning nr. 1

http://www.lightinthebox.com/A-line-Chapel-Train-Satin-Wedding-Dress--HSX282-_p160307.html?utm_campaign=cartcross

Brudklänning nr. 2

http://www.lightinthebox.com/A-line-Halter-Court-Train-Wedding-Dress-With-Beaded-Appliques--WSM0468-_p66372.html?utm_campaign=cartcross

Tärnklänning:

http://www.lightinthebox.com/Sheath--Column-One-Shoulder-Knee-length-Chiffon-Bridesmaid-Dress_p184656.html?utm_campaign=cartcross

• bridetobe2013

Varifrån beställde du?
    Dailymoda.

Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    3-4 veckor

Är du nöjd?
    Jag är nöjd över klänningen som var jätte fin. Välsydd. Men då jag håller på och går ner i vikt så blev den för stor. Sålde vidare till en annan blivande brud.

Rekommenderar du andra att använda företaget?
    Ja, man får verkligen mycket för pengarna och snabba svar. Välsydd och jätte fin

1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?