• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • fasit

Jag kan varmt rekommendera dressilyme.com. Jago fick väldigt bra service och slutresultatet blev bra. De gav mig chansen att tex tycka till om bilder på klänningen innan den skickades. Jag var först lite besviken när den inte liknade orginalbilden, men de fixade till det sista bra så det blev mkt bättre. Lyack till ni som ska beställa!

• millemill

Här är bilden från JJs Houses hemsida, fick inte in bilden på min klänning, gör ett nytt försök nedanför.
  • millemill

Och så här såg den ut när den kom från JJs House.

Varifrån beställde du? JJs House

Hur lång tid tog det från beställning till leverans? Jag beställde 24/4 och fick klänningen 17/5 så det tog knappt en månad, de var väldig snabba i mail-kontakten också.

Är du nöjd? Jag är väldigt nöjd med modell och storleken, men pärlbandet mptsvarade inte riktigt mina förväntningar, det ser lite simplare ut än på bilden vilket jag påpekade för dem och svarade att det skulle de ta hänyn till i framtiden.

Rekommenderar du andra att använda företaget? Ja det gör jag snabb leverans och bra mailkontakt och FIN klänning!

• Anna1983

Någon som har handlat sin kläning från candiny?

• pulmonate

Varifrån beställde du? Milly Bridal

Hur lång tid tog det från beställning till leverans? Allt som allt tog det 3 månader. Det var det dom sa ifrån början. 

Är du nöjd? Jag var ganska nöjd med klänningen MEN vissa saker behövdes ändras. Spettsen de använde var bitar som var påsydda på tyll. Det var jätte snyggt där bak där spetsen var tät, men på framsidan var det ganska glest. Lite pga bilden jag skickade faktiskt såg ut så, men det blev inte bra. Det gjorde att jag ändrade hela urringningen hos en sömmerska i efterhand. Det hade också blivit missförstånd när det gällde storleken kring midjan, så den var för stor, så det syddes in. Jag sydde även på små pärlor i efterhand. 
    Kvalitèn på tyget var jätte fin. Den hade även ett innertyg och det såg fint ut även på insidan. Tyllen i kjolen var i 3 lager men jag sydde dit 3 till. Måtten stämde (förutom där det blivit ett missförstånd men det var mitt fel). 

Efter att ha följt kinaklänningsforumet länge valde jag Milly. Det var många som var nöjda med dem. Men samtidigt som jag beställde min så var det flera som  var missnöjda. Försäljaren Lily kom med intelligensbefriade svar och när jag väl fick bilderna för att "godkänna" hade de redan skickat klänningen.

Rekommenderar du andra att använda företaget? Ja, jag tyckte de gjorde ett bra jobb, kvalitèn var fin, jag fick den i tid, mm. Även om jag fick göra ändringar blev det ändå mycket billigare än en butiksköpt klänning. 

Tips: Var jätte jätte noga att säga allt precis som ni vill ha det. Tex hur många lager tyll du vill ha isytt i kjolen, material, glänsa eller inte, mått, insydd bH, insydd underkjol, mm. Lita inte på att de säger "we'll make it like the picture", utan påpeka var detalj precis som du vill ha det. Säg allt ifrån början då det kan vara svårt att ändra det sen. Man sparar pengar på att få dem att göra det ifrån början istället för att ta det till en sömmerska sen. 

• Bellys788

Jag beställde min klänning från www.bellydresses.com och fick den idag.

Beställde den 23 mars.

Är jättenöjd! Klänningen ser ut precis som i bilden och jag rekommenderar verkligen företaget. (Dem har oftast bild på en färdig klänning som dem har sytt med några undantag men det kan man läsa sig till på bildtexten).

Länk till orginalklänningen: www.bellydresses.com/2013-cheap-summer-flower-straps-empire-sheath-chiffon-satin-beach-bridal-gown-cheap-p-2670.html

Inte världens bästa bilder men men... precis vaknat efter nattjobb :)

Klänningen satt bra förutom vid brösten där den är för stor så det måste fixas men det har jag räknat med också. Beställde standardstorlek...

Var lite längre leveranstid än räknat men klänningen åkte runt på Arlanda länge men slapp tull och moms ändå fast det står exakt vad jag har betalat och att jag har köpt den :) Dem skickade klänningen 3 dagar tidigare än beräknat.

• Jenny15

Har hittat en underbar klänning som jag skulle vilja ha uppsydd. Skrattande Har tre bilder på den, ingen riktigt detaljerad. Någon som har erfarenhet av att få en klänning uppsydd efter bilder och som kan rekomendera något företag?? Kan jag påverka val av färg och material? 

• daniiel
    Jenny15 skrev 2012-09-20 15:05:40 följande:
    Har hittat en underbar klänning som jag skulle vilja ha uppsydd. Skrattande Har tre bilder på den, ingen riktigt detaljerad. Någon som har erfarenhet av att få en klänning uppsydd efter bilder och som kan rekomendera något företag?? Kan jag påverka val av färg och material? 
    Skriv i den här tråden istället www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html :)
  • goli

Hej!

Måste bara berätta att jag fick min klänning idag och jag är supernöjd!

Jag beställde min klänning från missfishbridal.com till ett mycket bra pris (originalklänningen kostar ca 15000 kr, min gick på runt 2000 kr!!!). Jag gjorde en beställning som skulle ta ca 30 dagar från det att betalningen gått igenom, men man kan få den snabbare om man betalar lite mer. Min betalning gick igenom den 11/8 och klänningen blev färdig den 13/9, sedan tog det ytterligare 7 dagar för den att levereras. Jag är som sagt jättenöjd och rekommenderar definitivt andra att använda det här företaget!

Först tänkte jag beställa från sharonbridal.com men det blev fel med betalningen och tur var väl det eftersom jag sedan läste på ett forum att många blivit lurade där. Någon stackare som hade väntat 6 månader på sin klänning och fortfarande inte fått den... Men det som är så bra med missfishbridal.com är att de är mycket tillmötesgående och inte har några som helst problem med att göra ändringar. Varje gång jag har mailat dem har de varit supersnabba med att svara och är alltid jättetrevliga.

Mitt enda tips till er, förutom att vara ute i god tid, är att inte ha så höga förväntningar på att kopian ni får ska överensstämma med originalet helt för så kommer det inte att bli. Jag beställde en kopia av Maggie Sotteros Nora (länk till originalet www.maggiesottero.com/dress.aspx) och det som skiljer är mönstret på blommorna. Sen hade de även pärlor istället för kristaller men det bad jag dem ändra plus att jag ville ha mer tyll. Men slutresultatet blev jättebra och därför rekommenderar jag denna sajt!

Önskar er alla stort lycka till i jakten på era drömklänningar!
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?