• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • goli
    pulmonate skrev 2012-09-20 16:23:34 följande:
    Goli. Jätte snygg klänning! Den blev jätte bra och väldigt lik orginalet. Lycka till till bröllopet. 
    Tack så mycket! Nu är en sak avklarad iallafall! Skrattande
  • joy

Hej tjejer Ni som skickat bild på en klänning som ni vill ha uppsydd skulle ni kunna skicka en kopia eller ett exempel på medlet ni skickade till företagen? Skrev ni på bilden? Hur förklarade ni? Vad fick ni för svar? Jag vill skicka in en bild men vet inte riktigt hur jag ska förklara detaljerna och så? Skulle vara stor hjälp :)

• sommarvinter
    fasit skrev 2012-05-29 08:38:57 följande:
    Jag kan varmt rekommendera dressilyme.com. Jago fick väldigt bra service och slutresultatet blev bra. De gav mig chansen att tex tycka till om bilder på klänningen innan den skickades. Jag var först lite besviken när den inte liknade orginalbilden, men de fixade till det sista bra så det blev mkt bättre. Lyack till ni som ska beställa!
    Åh! jag har eventuellt tänkt beställa en klänning därifrån! Får man fråga vilken du beställde?
  • sommarvinter
    sommarvinter skrev 2012-09-30 20:47:38 följande:
    Åh! jag har eventuellt tänkt beställa en klänning därifrån! Får man fråga vilken du beställde?
    Oj, såg nu att det var jättelängesedan du skrev det... :)
  • aviman
    Varifrån beställde du?
    Landybridal

Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Beställning: 2 september
    Leverans: 1 oktober

Är du nöjd?
    Absolut!

Rekommenderar du andra att använda företaget?
    JA!

Jag hade en del tankar om hur kinaklänningar skulle vara, och det fanns en del rädslor efter att ha läst om tjejer här i forumet som fått hem klänningar som varit helt fel, för stora eller för små.

Jag försökte att välja klänning "smart" och välja en klänning från landy som de gjort förut - det känns som att chanserna för att det ska bli succé ökar nämnvärt då.
    Jag valde inte en måttsydd klänning efter mina egna mått utan valde en vanlig EUR38 enligt storlekstabellen på deras hemsida. Jag har M / 38-40 i kläder på hemmaplan och kände därför att jag kunde lita på att storlekarna stämde.
    Bara för att vara på den säkra sidan valde jag också en klänning med snörning i ryggen, ifall att klänningen är en eller två cm för liten eller för stor - eller om jag går upp eller tappar ett kilo eller två - så kommer jag ändå kunna ha klänningen.

Eftersom jag är lång bad jag om att få en klänning som var anpassad i längden. Jag skrev 181cm med skor och klänningen är kanske 1-2 cm för lång - men ingenting som stör mig.

Det enda negativa, som visade sig inte vara negativt alls; var att spetsen längst ner på min klänningen inte matchar alls med spetsen på hemsidebilden. Jag vet inte om det behövs att man är noga med att påpekar att man vill ha så likt som möjligt - för jag gjorde inte det i alla fall. Men det visade sig så väl att den spetsen matchade min slöja bättre än den på hemsidan så jag grät inga tårar över det.

Ändringar jag bad om:
    - Färg Ivory istället för Vit
    - Något lägre i ryggen
    - Extra längd
    - Utan pärlor på bysten
    - Liten "förlängning" av överdelen i chiffon

Klänningen på landys hemsida

Bilden de skickade på klänningen innan leverans.

Klänningen på mig! (observera att den är löst snörad vid bysten och det är därför den ser bylsig ut just där)

Både Ella och Chris var otroligt tillmötesgående och var noga med att konfirmera allting vi hade bestämt innan det gjordes. Jättejättenöjd!
    Den är otroligt välsydd! 

• Povetrulya
    emmi skrev 2011-08-03 06:19:23 följande:
    Jag har testat www.tuterabridal.com och är supernöjd! Klänningen var helt fantastisk! Har ingen bild med den på mig ännu, men såhär ser den ut på galge. Beställde Pronovias Fresno och den ser näst intill exakt ut som den. 

Fick även en liten jacka till (fast den hade jag inte beställt) och en slöja lika lång som släpet på klänningen.

Aww, det är min drömm - precis samma klänning som jag har beställd från landybridal.com. Den skulle komma i mitten av november.
    Vad har du för storleken? Är du intresserad av att sälja den (eller även bara jackan) i fall att jag inte blir nöjd med den som kommer från Landy?
  • Hanno39
    TheD skrev 2011-03-09 15:17:59 följande:
    Jag mailade Anders "weddingdresses" om prisuppgifter och om klänningen jag ville ha var möjlig att sy i huvudtaget ;) Inga problem sa han ohc det var det inte heller.

Beställde: 7 februari
    Fick: 7 mars

Beställde brudklänniing och tärnklänning. Fodrade, formade kupor i fodret(!) ett stort plus. Ser mycket bra ut. Skulle jag få den klänningen uppsydd i Sverige skulle priset hamna på en massa tusenlappar till.

Rekommenderar jag andra?
    Jag det gör jag! Var tydlig med hur du vill ha det. En sak sa jag inget om för det var inget jag tänkte på, att det skulle ha varit ett ljusare champagne på bandet på höfterna... Men i det stora hela är det ett enormt arbete som de lade ner för nästan inga pengar alls :)

Jag har ingen bild när jag har den på mig. Ska försöka fixa det i veckan hoppas jag :)
    Hej!

Jag undra vilken sida du beställde ifrån? jag funderar på www.inweddingdress.com/
    Är det samma som du har beställt ifrån? du skriver bara weddingdresses :) 

Jag är ny här så jag förstår inte alla förkortningar ; D

MVH Hanna
  • 1700tal
    Hanno39 skrev 2012-10-06 19:33:01 följande:
    Hej!

Jag undra vilken sida du beställde ifrån? jag funderar på www.inweddingdress.com/
    Är det samma som du har beställt ifrån? du skriver bara weddingdresses :)

Jag är ny här så jag förstår inte alla förkortningar ; D

MVH Hanna
    Prova att inboxa personen ifråga så får du troligare svar. Det var ju 1,5 år sen hon skrev här. Hon är dock fortfarande medlem och aktiv (såg nåt hon skrev bara häromdagen) så om du skickar ett meddelande till henne kan hon säkert länka säljaren till dig.
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?