• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Pernilla634

Jag var i Vinslöv igår och provade klänningar, mest för att känna vilken modell jag ville ha. Fastnade för en jättefin prinsessklänning, liknande den du har i kort fast lång då. Jag gillar din korta klänning väldigt mycket och skulle vilja fråga mer om det är ok?? :)

Vilken färg har du på bilden? Ser ut som champange?? Skärpet som är på hemsidan ser att att ha stenar runt, har du det också? Ser inte ut så! Är det inbygda kupor i överdelen? Hur känns den där uppe liksom, stabil? Slutligen tyget på själva kjolen, är det mjukt och följsamt eller hårt? Den klänningen jag provade igår hade organza på kjolen och det var STENHÅRT! Jag skulle velat ha något mer följsamt fast att det ser ut som organza. Vet inte om det heter tyll kanske?? Är kass på det här med material, ha ha! :) Hoppas du inte misstycker att jag frågar! :)

Povetrulya skrev 2012-10-23 17:01:13 följande:
    Äntligen kom min stora beställning från Kina. Jag är så lycklig Skrattande Klänningarna är precis som jag har drömt.
    Två klänningar, en bolero och en slöja kostade totalt ungefär 5 000 kronor. Synd att det är fortfarande 9 månader kvar till bröllopet.
    Några bilder:

P.S. Jag provade klänningar och bilderna togs jättesnabbt så att blivande skulle inte se klänningen, så de inte är av bästa kvalite. Har ingen håruppsättning eller smink heller så ignorera detta bara.
  • Pernilla634

Förlåt, vet inte hur jag förminskar bilderna! Sorry! :/

• daniiel
    Pernilla634 skrev 2012-10-25 22:02:15 följande:

Jag var i Vinslöv igår och provade klänningar, mest för att känna vilken modell jag ville ha. Fastnade för en jättefin prinsessklänning, liknande den du har i kort fast lång då. Jag gillar din korta klänning väldigt mycket och skulle vilja fråga mer om det är ok?? :)

Vilken färg har du på bilden? Ser ut som champange?? Skärpet som är på hemsidan ser att att ha stenar runt, har du det också? Ser inte ut så! Är det inbygda kupor i överdelen? Hur känns den där uppe liksom, stabil? Slutligen tyget på själva kjolen, är det mjukt och följsamt eller hårt? Den klänningen jag provade igår hade organza på kjolen och det var STENHÅRT! Jag skulle velat ha något mer följsamt fast att det ser ut som organza. Vet inte om det heter tyll kanske?? Är kass på det här med material, ha ha! :) Hoppas du inte misstycker att jag frågar! :)

Ursäkta att jag hoppar in och svarar på några av frågorna. Organza ska vara ett mjukt och följsamt material och inte stelt och hårt. Till en kjol liknande den på Povetrulyas klänning brukar det dock vara tyll som används främst och även den brukar vara ganska mjuk. Det finns ju brudtyll som är mjukare än vanlig tyll och dessutom har mindre "hål". Angående såna saker som pärlorna på bältet i midjan, så kan man själv välja om man vill ha dom eller inte. Beställer man från Landy kan man i stort sett välja allt som man själv vill ha det :)
  • Povetrulya
    Pernilla634 skrev 2012-10-25 22:02:15 följande:

Daniiel har nästan svarat alla frågor men jag får kanske upprepa lite.
    På deras bild är färgen Champagne - jag har beställt Ivory. Jag ville inte ha stenar rund midjan och sa det till dem så fick jag min klänning utan dem.
    Det finns inbygda kupor i överdelen och det går jättebra att bära klänningen utan BH. Det finns också en silikon lina (eller vad ska det heta), så tillsammans med snörringen i ryggen sitter klänningen jättestabilt på mig.
    Kjolen har några lager - hård nättning för volym under (så det behövs ingen underkjol) med siden på den och några lager av jättemjuk och följsam tyll över siden.
    Jag antar att det du vill ha är tyll alltså samma som några översta lager på min klänning.
    På Landy hemsidan finns det massa klänningar i längre variant att välja på men om du har fastnat precis för denna model då får du bara säga till dem vilken längd (hollow to hem) du vill ha. Då får du bara mäta längden till golvet i stället för till fotled som jag gjorde.
    Och som Danieel har också sagt får du ändra vad som helst på deras design tills du blir helt nöjd med resultat.
  • Pernilla634
    Povetrulya skrev 2012-10-26 10:21:02 följande:
    Daniiel har nästan svarat alla frågor men jag får kanske upprepa lite.
    På deras bild är färgen Champagne - jag har beställt Ivory. Jag ville inte ha stenar rund midjan och sa det till dem så fick jag min klänning utan dem.
    Det finns inbygda kupor i överdelen och det går jättebra att bära klänningen utan BH. Det finns också en silikon lina (eller vad ska det heta), så tillsammans med snörringen i ryggen sitter klänningen jättestabilt på mig.
    Kjolen har några lager - hård nättning för volym under (så det behövs ingen underkjol) med siden på den och några lager av jättemjuk och följsam tyll över siden.
    Jag antar att det du vill ha är tyll alltså samma som några översta lager på min klänning.
    På Landy hemsidan finns det massa klänningar i längre variant att välja på men om du har fastnat precis för denna model då får du bara säga till dem vilken längd (hollow to hem) du vill ha. Då får du bara mäta längden till golvet i stället för till fotled som jag gjorde.
    Och som Danieel har också sagt får du ändra vad som helst på deras design tills du blir helt nöjd med resultat.
    Tack för all info! :) Tycker att klänningen ser lite beige-aktig ut på denna bild, är den så i verkligheten? Vill ju ha gräddvit, typ Ivory! Hur upplever du färgen?? Och hur förklarade du att du inte ville ha stenar på bältet??
  • Povetrulya
    Pernilla634 skrev 2012-10-31 22:36:57 följande:
    Tack för all info! :) Tycker att klänningen ser lite beige-aktig ut på denna bild, är den så i verkligheten? Vill ju ha gräddvit, typ Ivory! Hur upplever du färgen?? Och hur förklarade du att du inte ville ha stenar på bältet??
    Båda klänningar är i samma färg - Ivory. Ville inte ha helvit. Jag tycker att färgen ser ut som Ivory i verkligheten. Det var lite mörkt i rummet då vi tog bilder så att även mina lila skor ser helsvart ut. De här skorna har jag på mig:

Kolla dem här bilderna - dem fick jag från fabriken innan de skickade klänningar till mig:

Denna bild fick jag först och bad dem att fixa större kjol. Efter att dem fixade det fick jag en sådan bild:

Vet inte om du kan se färgen bättre på dem.

För att de inte skulle sy stenar på bältet skrev jag "The bodice should not have any beadings on it." och fixade en sådan bild:
  • Povetrulya

Sista bilden har inte klistrats in korrekt. Här är den:

Hoppas att det hjälper Glad
  • Pernilla634

Åhhh, jag är kär!!! Det blir denna klänning fast i full längd, sååå fin! Tack så hemskt mycket för din hjälp! Hoppas jag kommer bli lika nöjd som du blev! Tack igen! :)

• suss18

Någon som handlat på:
    www.balfestklanningar.com

Jag har inte hört ngt och börjar bli jätte orolig nu. Beställde klänningen den 12 Mars.....
    Tack för svar!!

• Came

Jag beställde min klänning från Dinobridal.com och det tog inte ens två veckors tills dom knackade på dörren från DHL :) Klänningen ser precis ut som på bilden, tog en storlek 40 brukar ha 38-40 i kläder så jag chansade och den passar väldigt bra förutom att den är väldigt lång men iofs så är jag kort 163cm. Ändrade klänning från zipper till snörning och det var inte heller några problem. Domar väldigt korta i sina svar på mail men jag kan inte klaga för allt gick väldigt smidigt.

• jenniferochaugust
    Came skrev 2013-03-24 13:11:46 följande:
    Jag beställde min klänning från Dinobridal.com och det tog inte ens två veckors tills dom knackade på dörren från DHL :) Klänningen ser precis ut som på bilden, tog en storlek 40 brukar ha 38-40 i kläder så jag chansade och den passar väldigt bra förutom att den är väldigt lång men iofs så är jag kort 163cm. Ändrade klänning från zipper till snörning och det var inte heller några problem. Domar väldigt korta i sina svar på mail men jag kan inte klaga för allt gick väldigt smidigt.
    Hej!
    Har du någon bild på klänningen du fick? Jag väntar på att få hem mina klänningar från Dinobridal och är väldigt nyfiken!!! :)
  • Bride To Be 2013

Hej!
    Jag beställde från jennyjoseph.com och jag är så nöjd som bara går! Klänningen var otroligt välsydd. Även tre tärnklänningar och två klänningar till våra mödrar är beställda från samma ställe och jag kan bara säga att man får valuta för pengarna. Det har varit lite småfix med alla utom mödrarnas som satt perfekt direkt (en tärna mätte helt fel när hon beställde så den fick vi sy ut, axelbanden har varit långa på alla tärnklänningarna men sånt är ju lätt att justera och bra att de varit långa i stället för korta, min spetskant hade några trådar som behövdes klippas och lite så), men inga större grejer som blivit helt fel.
    En sak att tänka på bara är att om någon ska beställa flera lika klänningar (t ex tärn) så är det bra att beställa alla på samma gång. Det gjorde inte jag utan det dröjde någon månad mellan alla så de är inte helt identiska (antagligen olika sömmerskor) utan banden under bysten är olika breda och två av tre har sömmar på magen som inte fanns på originalbilden. Är man bara beredd på att få fixa till lite själv så får man otroligt mycket för pengarna. Min klänning och tre tärnklänningar med frakt och tull gick på drygt 8000:-. Lev. tiden för brudklänningen var ca 5 veckor och de andra 3-4 veckor , alla kom inom den tiden som var utlovad.

Hoppas någon får nytta av detta inlägg! Flört
  • NinaH

Jag har beställt två brudklänningar och två tärnklänningar. En brudklänning från Dino och resten från JenJen. Alla klänningar beställdes vid olika tillfällen. Alla klänningar kom inom två veckor. Alla kostade runt 1000kr/st. Dino var den enda klänningen som klarade sig genom tullen medan de tre andra från JenJen åkte på avgift och moms. Ca 350kr/klänning. Alla klänningarna är superfina!

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?