• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Hanno39
    emmi skrev 2011-08-22 15:18:34 följande:
    Menar du min klänning? I så fall: tack så mycket!! Det tog en månad att få den och det är en kopia av Pronovias Fresno. 
    Å din kläning är ju helt fantastisk! En sådan vill jag också ha ; D jag har letat på deras hemsida men hittar den inte...skulle du kunna guida mig rätt?! 
  • Povetrulya

Äntligen kom min stora beställning från Kina. Jag är så lycklig Skrattande  Klänningarna är precis som jag har drömt.
    Två klänningar, en bolero och en slöja kostade totalt ungefär 5 000 kronor. Synd att det är fortfarande 9 månader kvar till bröllopet.
    Några bilder:

P.S. Jag provade klänningar och bilderna togs jättesnabbt så att blivande skulle inte se klänningen, så de inte är av bästa kvalite. Har ingen håruppsättning eller smink heller så ignorera detta bara.
  • daniiel
    Povetrulya skrev 2012-10-23 17:01:13 följande:
    daniiel skrev 2012-10-23 18:28:04 följande:
    Jättefina klänningar, speciellt den korta föll mig i smaken :) Vart har du beställt dom ifrån?
    Jag såg just i en annan tråd att det är Landy som har gjort det igen ;)
  • Povetrulya
    daniiel skrev 2012-10-23 18:29:56 följande:
    daniiel skrev 2012-10-23 18:28:04 följande:
    Jättefina klänningar, speciellt den korta föll mig i smaken :) Vart har du beställt dom ifrån?
    Jag såg just i en annan tråd att det är Landy som har gjort det igen ;)
    Ja, Daniiel, jag är jättenöjd med båda klänningar. Riktigt hög kvalite för jättesmå pengar. Heja på Landy!!! Skrattande
    Jag har suttit på alla möjliga kinatrådar här och på andra forum och det tog mig ett par månader att välja fabriken. Landy är lite dyrare än andra men de gör riktigt bra jobb. Rekommenderar dem till alla nu.
  • Maybe

Skulle gå in på Landy och dagdrömma lite men ser att US har stängt sidan pga av jag förstår för att de använder bilder de inte äger....

• Povetrulya
    Maybe skrev 2012-10-24 09:29:35 följande:
    Skulle gå in på Landy och dagdrömma lite men ser att US har stängt sidan pga av jag förstår för att de använder bilder de inte äger....
    Vilken sida gick du på? De har bytt adress för ett par månader sedan. Det är - http://www.landybridal.co/
    Och de har bara sina egna bilder nu. Så nu kan man bara se riktiga klänningar som de har sytt själva därför är det lättare att välja för att man kan se hur klänningen ska se ut på riktigt.
  • Maybe

A det förklarar saken, tack !!
    Åter till dagdrömmarna  

• Karin424

Kan rekommendera tidebuy.com men..
    -beställ i Ivory
    -måttbeställ
    -matte taefta och chiffong är fin
    -deras pärlbroderier är bra!

Det är inte siden men priserna är därefter, ca 2000 kr

jag var dum att beställa en klanning via en bröllopsbutik i stockholm, Twink, till 10.000 kr. Säljaren sa siden men klänningen var i polyester. Grrrr

• MrsVandelay

Idag kom min klänning från JenJen! Så HIMLA FIN!!! Jag blev verkligen super nöjd! Beställde den 7/10 och idag kom den. Jag hade måttbeställt. Passade perfekt! Så himla glad!!!! :)

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?