• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • vilebus

Jag beställde från landy bridal, är mycket nöjd, fint tyg, bra passform och trevlig och hjälpsam service
  • Tinzi
    Pluppe skrev 2011-12-02 09:14:23 följande:
    Jag slänger in frågan igen (om det nu var i den här tråden jag skrev den).. Hur många är det som har behövt betala tull när dem beställt från Milly Bridal?
    Tror det är en ren chansning oavsett vilket företag, men sitter själv som på nålar kommande dagarna /veckan då min klänning nu är klar & skall skickas därifrån och kostade 2600:- m. frakt och jag har INTE råd m. en massa andra utgifter nu som tull mm :(
  • Pluppe
    Tinzi skrev 2011-12-07 00:04:05 följande:
    Tror det är en ren chansning oavsett vilket företag, men sitter själv som på nålar kommande dagarna /veckan då min klänning nu är klar & skall skickas därifrån och kostade 2600:- m. frakt och jag har INTE råd m. en massa andra utgifter nu som tull mm :(
    Oh vad spännande! Håller tummarna för att du klarar dig!! Min klänning gick med på 2600 kr med frakt.. och när jag då räknade på tullverkets hemsida skulle jag väl få betala 1100 kr extra ifall jag hamnade som stickprov... Inte så kul :( Min klänning kommer i början av januari så jag får gå nervös ett tag till Tungan ute
  • Tinzi
    Pluppe skrev 2011-12-07 21:33:31 följande:
    Oh vad spännande! Håller tummarna för att du klarar dig!! Min klänning gick med på 2600 kr med frakt.. och när jag då räknade på tullverkets hemsida skulle jag väl få betala 1100 kr extra ifall jag hamnade som stickprov... Inte så kul :( Min klänning kommer i början av januari så jag får gå nervös ett tag till Tungan ute
    mmm vet inga kul pengar för min ekonomi. hoppas det går vägen för oss,m jag hoppas de har mkt att göra inför julen nu så de inte hinner :)
  • annelie1981

Vilken fin klänning, passade verkligen dig!

vilebus skrev 2011-12-06 21:10:05 följande:

Jag beställde från landy bridal, är mycket nöjd, fint tyg, bra passform och trevlig och hjälpsam service
  • Pluppe
    Tinzi skrev 2011-12-07 22:41:28 följande:
    mmm vet inga kul pengar för min ekonomi. hoppas det går vägen för oss,m jag hoppas de har mkt att göra inför julen nu så de inte hinner :)
  • Fästmön

Är det någon som vet om det finns någon bildtråd för kinaklänningar? Jag lyckas inte hitta någon...

• Jane
    Fästmön skrev 2011-12-10 10:38:47 följande:
    Är det någon som vet om det finns någon bildtråd för kinaklänningar? Jag lyckas inte hitta någon...
    nej inte vad jag vet, men jaa det måste vi ju haaa!! Åh vad bra det skulle vara och hjälpa väldigt mycket. Fixa en om det inte finns! :)
  • 1700tal

Ehum, det här ÄR bildtråden! Om ni läser TS så ser ni att ni skriver i en recensionstråd...

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?