• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • daniiel

Var det inte någon som hade en sån klänning till salu? Du kanske kan köpa den och bara skicka tillbaka den där klänningen?

Synd att de hade limmat blommorna, annars hade du ju kunnat sprätta lös dom.

• gbg2012

Sedan kom klänningen efter en vecka så känns slarvigt bara där!

• daniiel
    gbg2012 skrev 2011-10-19 23:54:41 följande:
    Det var därför jag skicka efter därifrån, jag är jätteledsen faktiskt. =(
    Jag förstår det, för det hade jag också blivit.
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-10-19 23:55:12 följande:
    Var det inte någon som hade en sån klänning till salu? Du kanske kan köpa den och bara skicka tillbaka den där klänningen?

Synd att de hade limmat blommorna, annars hade du ju kunnat sprätta lös dom.
    Men då blir det ju dubbelkostnad! Då kunde jag lika gärna köpt en kort klänning i Sverige...

Sedan var denna måttbeställd, då jag har 34 i höft och midja och 36 i byst.
  • daniiel
    gbg2012 skrev 2011-10-19 23:58:57 följande:
    Men då blir det ju dubbelkostnad! Då kunde jag lika gärna köpt en kort klänning i Sverige...

Sedan var denna måttbeställd, då jag har 34 i höft och midja och 36 i byst.
    Nej, alltså skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka tänkte jag. Nåja, du får väl skicka ett mejl och höra om de har något förslag på hur ni skulle kunna lösa denna saken, för jag tycker verkligen du ska höra av dig till dom.

Är det klänningen du hade tänkt ha till vigseln eller har du redan en annan till det? Alltså om detta bara var en extra klänning typ.
  • gbg2012

Här är klänningen som de försökt efterlikna:
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-10-20 00:01:42 följande:
    Nej, alltså skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka tänkte jag. Nåja, du får väl skicka ett mejl och höra om de har något förslag på hur ni skulle kunna lösa denna saken, för jag tycker verkligen du ska höra av dig till dom.

Är det klänningen du hade tänkt ha till vigseln eller har du redan en annan till det? Alltså om detta bara var en extra klänning typ.
    Som tur är har jag en annan till vigseln men tänkte ha denna på festen.
  • daniiel
    gbg2012 skrev 2011-10-20 00:05:35 följande:
    Som tur är har jag en annan till vigseln men tänkte ha denna på festen.
    Okej, tur i oturen ändå :)
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-10-20 00:01:42 följande:

Ska maila de och be om pengar tillbaka och de får betala frakt. Får försöka komma på hur jag ska formulera så det inte blir några missförstånd..
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-10-20 00:06:51 följande:
    Okej, tur i oturen ändå :)
    Verkligen! Köpte den i butik så den är jättefin. Var skyptisk till kinaklänning frå början men ville ändå ge det en chans, så typiskt att det blir såhär...
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?