• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Sörön10
    1700tal skrev 2011-09-07 16:55:37 följande:
    Insåg just att jag aldrig visade min sista hemkomna klänning. Så här blev den: (beställd från Milly, behöver nog inte tillägga att jag rekommenderar dem osv, den får tala för sig själv... ) Och vill du se alla mina hemkomna klänningar, klicka på visa endast under mitt namn här i tråden så kommer alla upp... Jag har ju en hel drös vid det här laget!

Orginalet:

Och så här blev den:

Var ju tvungen att göra det, "visa alla" på dig! Vad ska du göra med alla klänningarna?? Kommer du ha den här sista? Den var jättefin!
  • andersson1970
    MySweetShadow skrev 2011-09-07 16:03:56 följande:
    Var det den svarta? Eller va de någon annan som beställde den? Skulle gärna vilja se bild isf Skrattande
    Ja, du tänker nog på min. Mörkt mörkt blå på bilden. Beställde svart. Bild blir svårt. Dottern ska få denna i julklapp, så hon kan inte prova den innan. Och jag kan omöjligt få på mig denna själv & ta en bild. Snörning bak.
    Men den är mkt mkt fin.
  • ewaulrica
    raring skrev 2011-09-07 15:59:11 följande:
    Och här kommer en bild (ganska kass bild, men ändå). Jag kommer köpa en underkjol också, för det behöver jag nog för att kunna gå i klänningen
    jättefin!!!!!!!!!! tycker nästan den är snyggare på dig, än på bilden??! håller med om att du nog behöver en underkjol för att klänningen ska komma helt till sin rätt, tänkte på längden? ;) men läste att du även ska ha högre skor också, då blir det ju en helt annan linje..

Fin var den, skulle jag ha kunnat tänka mig själv! :) (är inte marängklänningstypen)
  • ewaulrica
    ewaulrica skrev 2011-09-08 11:04:23 följande:
    jättefin!!!!!!!!!! tycker nästan den är snyggare på dig, än på bilden??! håller med om att du nog behöver en underkjol för att klänningen ska komma helt till sin rätt, tänkte på längden? ;) men läste att du även ska ha högre skor också, då blir det ju en helt annan linje..

Fin var den, skulle jag ha kunnat tänka mig själv! :) (är inte marängklänningstypen)
    är inte så mycket för släp och grejor heller... ;) men älskar tyll/fladdrande organza!! :) vad är den i för material? (till raring)
  • raring
    ewaulrica skrev 2011-09-08 11:06:19 följande:
    är inte så mycket för släp och grejor heller... ;) men älskar tyll/fladdrande organza!! :) vad är den i för material? (till raring)
    Åh tack för de fina orden!!

Materialet som är ytterst är organza (i väldigt bra kvalitet måste jag säga) och det som sticker fram under är tyll, och längst in är det satin och sedan mer tyll och fodertyg

Jag ska se om jag kan ladda upp en bättre bild snart
  • hysch

Varifrån beställde du?

DHgate, säljaren Hon_esty

Hur lång tid tog det från beställning till leverans?

Knappt en månad

Är du nöjd?

Mycket! Är ett par saker som behöver ändras, men det hade jag räknat med från början.

Rekommenderar du andra att använda företaget?

Absolut :)

Så här såg den ut på bilden

och så här IRL (ni får ursäkta bildkvalitén, det var mörkt och så :))

• joy

Hej tjejer
    Jag har läst jätte mycket nu om kinaklänningar och sett några jätte fina som ni lagt upp.
    Så jag har nog bestämt mig
    Det blir nog från milly eftersom den känns säkrast.
    Men jag har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med

Hur vet man vad slutsumman blir? Är det summan som står på sidan eller kan man maila och fråga specifikt för min beställning?

Har ni som köpt på Milly fått betala tull?

Vilken material är "säkrast" att beställa så det inte blir något som ser ut som plast?

Jag är jätte tacksam för svar

Joy

• 120530
    joy skrev 2011-09-14 07:22:14 följande:
    Hej tjejer
    Jag har läst jätte mycket nu om kinaklänningar och sett några jätte fina som ni lagt upp.
    Så jag har nog bestämt mig
    Det blir nog från milly eftersom den känns säkrast.
    Men jag har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med

Hur vet man vad slutsumman blir? Är det summan som står på sidan eller kan man maila och fråga specifikt för min beställning?

Har ni som köpt på Milly fått betala tull?

Vilken material är "säkrast" att beställa så det inte blir något som ser ut som plast?

Jag är jätte tacksam för svar

Joy
    Hejsan!
    Ställ din fråga i kinaklänningstråden www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html istället. Där finns det många som beställt ifrån Milly som säkert kan hjälpa dig både med material och priser. Den här tråden är tänkt för recensioner ifrån de brdar som redan beställt och fått hem sina klänningar. Lycka till med ditt köp!
  • Madelen867

Varifrån beställde du? www.mylove.bridal.com
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans? 15 dagar (express)
    Är du nöjd? Supernöjd
    Rekommenderar du andra att använda företaget? Absolut!

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?