• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • fruwesterlund
    ewaulrica skrev 2011-09-02 20:40:34 följande:
    Ska åka imorgon och prata med sömmerskan. Hon sa att sy in den kostar mellan 300-600 kr. Tänkte då passa på att kolla hennes klänningar som hon har för uthyrning också. Om jag hittar en annan klänning som t. ex. de andra länkarna jag har lagt ut här, får du gärna köpa min billigt (halva priset typ=500kr?) om måtten passar dig? Lika så om någon annan skulle vara intresserad, så är det bara att hojta! =)
    men oj så snällt! :) Det låter mycket intressant. Hör av dig när du bestämt dig ! :)
  • ewaulrica
    fruwesterlund skrev 2011-09-03 07:36:47 följande:
    men oj så snällt! :) Det låter mycket intressant. Hör av dig när du bestämt dig ! :)
    halva priset är ju inte ens 500 kom jag på... det blir ju mindre. typ 400? :) det jag funderar på är om jag egentligen vill ha en annan modell, den var aningen för lik klänningen jagbar vid mitt första bröllop, t o m min blivande nu konstaterade det Skäms och det är ju inte så... kul. förstår honom, vet inte vad jag tänkte på, gillar nog den stilen kanske? ;)

Om jag dessutom ska sy in den för den summan så har jag hittat andra klänningar (se länkar ovan) som kostar typ det som det kostar att sy in den här. Hm. Svårt val det där!!

En annan grej jag tänkte på är ju att hyra, men jag har ingen aning om vad det kostar.. det återstår att se idag! :)

Jag hör av mig med mått osv så får vi se om den skulle funka för dig, OM jag nu inte vill ha den! :)
  • fruwesterlund
    ewaulrica skrev 2011-09-03 08:34:15 följande:
    halva priset är ju inte ens 500 kom jag på... det blir ju mindre. typ 400? :) det jag funderar på är om jag egentligen vill ha en annan modell, den var aningen för lik klänningen jagbar vid mitt första bröllop, t o m min blivande nu konstaterade det Skäms och det är ju inte så... kul. förstår honom, vet inte vad jag tänkte på, gillar nog den stilen kanske? ;)

Om jag dessutom ska sy in den för den summan så har jag hittat andra klänningar (se länkar ovan) som kostar typ det som det kostar att sy in den här. Hm. Svårt val det där!!

En annan grej jag tänkte på är ju att hyra, men jag har ingen aning om vad det kostar.. det återstår att se idag! :)

Jag hör av mig med mått osv så får vi se om den skulle funka för dig, OM jag nu inte vill ha den! :)
    OK =)

Vilka mått har du? Själv har jag ca 90 i byst. 77 i midja, på det smalaste stället. drygt 90 cm i stussen. Säkert 95 cm. Brukar ha 40 i kläder. Är jag mycket större än dig? Annars måste jag själv sy in den, men känner en person som är textillärare och mycket begåvad =)  ( Umeå)
  • fruwesterlund
    ewaulrica skrev 2011-09-03 08:34:15 följande:

Vilka mått har du ungefär? Jag är ju ingen jättestor person, men normal/mullig. Har storlek 40 i kläder. Drygt 90 cm byst. 77 cm midja på det smalaste stället. dryga 90 i stussen. Eller det kanske är närmare 100? Måste kolla. haha ;)
  • JNT

Hihi, roligt att ni svarar varandra nästan samtidigt! :) Och måtten är ju nästan samma!! Vilken tur ni har! :)

• fruwesterlund

Hmm.... jag trodde inte mitt första meddelande gick fram, därför skrev jag ett nytt. hihi. 

• ewaulrica

när ska du gifta dig, fruwesterlund??? våra mått påminner starkt om varandras, jag är runt 91 i bysten (enligt måttet på klänningen, dock ammar jag så jag antar att när jag beställde var brösten aningen större än vad de är nu också) fast jag är aningen bredare än dig i stuss, runt 96 cm....min midja är exakt 77 just nu också!! :)

dock så pratade jag med sömmerskan idag :) och har bestämt mig för att använda klänningen.. :( hon var supertrevlig! Jag sa som det var att jag beställt klänningen från Kina och då svarade hon att hon bara i år har fått sy om nästintill 30 klänningar därifrån :) (hm..får ju en att börja fundera?) 

hon synade min klänning ordentligt och bedömningen blev att den var MYCKET bra gjord, en fin kopia (no shit liksom?!) och att jag verkligen måste ha fått den billigt (ja, hon frågade vad jag fått betala) till kvalitén. Jättekul, jag insåg sen att det skulle bli en dålig affär att INTE använda den...hon plockade t o m fram originalet från "Forever Yours" som hon faktiskt hade inne i affären.. den hade nummer 38104 och det var exakt samma bild som därifrån jag beställt!!! :) Normalt kostar den tydligen mellan 7000 och 10000 att köpa, beroende på om man köper bolero osv till.. skillnaden mellan min och originalet var (som jag visste) att min inte har chiffong, utan matt organza i tyget "över" och att själva tyget under organzan inte var lika exklusivt. Men vad gör väl det? :)det syns ju inte ändå?

Hon ska nu sy in den så den kommer sitta som en smäck (för 500 pix) och jag kommer få hyra en nätt underkjol till, som verkligen lyfte hela klänningen när jag provade- vilket skillnad!!!! den drog in magen och gjorde så att klänningen fick en finare linje, kan rekommenderas att köpa till för er som vill ha en likadan klänning!

Så fruwesterlund-tyvärr! :) såvida du inte gifter dig EFTER mig och vill köpa den begagnad? Flört jag gifter mig 19 november, så du kanske har tid på dig?

Hon måttade och

• ewaulrica

haha ignorera texten längst ner... vet inte vart den kom ifrån.. och jo..hon måttade men hon sa att det inte hade någon betydelse eftersom hon ändå markerar i klänningen sen när hon ska sy in den ändå..:)

• Nuu
    ewaulrica skrev 2011-09-03 14:31:13 följande:

dock så pratade jag med sömmerskan idag :) och har bestämt mig för att använda klänningen.. :( hon var supertrevlig! Jag sa som det var att jag beställt klänningen från Kina och då svarade hon att hon bara i år har fått sy om nästintill 30 klänningar därifrån :) (hm..får ju en att börja fundera?) 
    Hej! Vilken sömmerska blev det? 
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?