• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Vickymb
    marielleangelina skrev 2011-09-06 13:02:25 följande:
    Vickymb, va fin den blev :) vad är det för material? Chiffong? Jag har funderat på att beställa min klänning från Landy i chiffong, därför jag är nyfiken :) ser jättefint ut iaf! Är den i ivory?
    Tack tack....ja det är chiffong och någon form av siden in under =)
    Ja den är i ivory...jag har för länge sedan beställt ett tygprovs kort av många av deras tyger så det var lätt att välja färg =)
  • andersson1970
    Varifrån beställde du?
    Tidebuy.com

13 dagar. Beställde färdig storlek. Inga ändringar.

Är du nöjd?
    Utan att ha provat den så ser den mkt fin ut. Detta är till dotterns studentbal, så jag vet ej hur den sitter på henne ännu. Välsydd definitivt. Lite renklippning runt spetsen måste jag göra, men det är inget svårt. Underkjolen glömde de skicka med, eller om jag missuppfattat att det inte alls följer med någon? I beskrivningen står det: Petticoat: Yes. Kanske de menar att man ska ha underkjol till bara? Lite mer blingbling kunde de satt på, på kjolen. På bilden är det betydligt mer. Detta är oxå nåt jag kan pilla med själv iofs.
    Väääldigt lång, dottern är 175 cm men tror den kommer bli i längsta laget för henne oxå.
    Till priset 685.- fri frakt + tullavgift 79.- kan jag bara ge högsta poäng.

Absolut! Speciellt om det är bråttom.
  • raring

Var beställde du?

Light in the Box

Hur lång tid tog det?
    Mindre än en månad. Den skickades en vecka innan planerat.

Är du nöjd?
    Ja! Kvaliteten är fantastisk - verkligen fin kvalitet på alla tyger. Modellen ser ut precis som på bild.
    Liiiten nackdel: Den var något förstor runt bysten, jag kan ha mätt fel förståss, men den måste tas in där. Sedan hade bandet runt midjan inte sytts fast ordenligt, fast jag har ändå kommit på att jag vill byta till ett annat band eftersom jag känner att ivory band inte passar så bra till kritvit klänning Beställde även klänningar till mina döttrar som var fantastiskt fina och välsydda, men på tok för långa så de måste läggas upp en bit. Kan nog fixa själv.

Pris: klänning 1500kr, frakt + skatt + tull blev tyvärr så mycket som 1200kr (UPS).

Ja!

• raring

raring skrev 2011-09-07 15:44:24 följande:

Var beställde du?

Light in the Box

Hur lång tid tog det?
    Mindre än en månad. Den skickades en vecka innan planerat.

Är du nöjd?
    Ja! Kvaliteten är fantastisk - verkligen fin kvalitet på alla tyger. Modellen ser ut precis som på bild.
    Liiiten nackdel: Den var något förstor runt bysten, jag kan ha mätt fel förståss, men den måste tas in där. Sedan hade bandet runt midjan inte sytts fast ordenligt, fast jag har ändå kommit på att jag vill byta till ett annat band eftersom jag känner att ivory band inte passar så bra till kritvit klänning Beställde även klänningar till mina döttrar som var fantastiskt fina och välsydda, men på tok för långa så de måste läggas upp en bit. Kan nog fixa själv.

Pris: klänning 1500kr, frakt + skatt + tull blev tyvärr så mycket som 1200kr (UPS).

Ja!

Och här kommer en bild (ganska kass bild, men ändå). Jag kommer köpa en underkjol också, för det behöver jag nog för att kunna gå i klänningen
  • MySweetShadow
    andersson1970 skrev 2011-09-07 09:26:45 följande:
    Varifrån beställde du?
    Tidebuy.com

13 dagar. Beställde färdig storlek. Inga ändringar.

Är du nöjd?
    Utan att ha provat den så ser den mkt fin ut. Detta är till dotterns studentbal, så jag vet ej hur den sitter på henne ännu. Välsydd definitivt. Lite renklippning runt spetsen måste jag göra, men det är inget svårt. Underkjolen glömde de skicka med, eller om jag missuppfattat att det inte alls följer med någon? I beskrivningen står det: Petticoat: Yes. Kanske de menar att man ska ha underkjol till bara? Lite mer blingbling kunde de satt på, på kjolen. På bilden är det betydligt mer. Detta är oxå nåt jag kan pilla med själv iofs.
    Väääldigt lång, dottern är 175 cm men tror den kommer bli i längsta laget för henne oxå.
    Till priset 685.- fri frakt + tullavgift 79.- kan jag bara ge högsta poäng.

Absolut! Speciellt om det är bråttom.
    Var det den svarta? Eller va de någon annan som beställde den? Skulle gärna vilja se bild isf Skrattande
  • Minuz
    raring skrev 2011-09-07 15:44:24 följande:

Min tull blev också svindyr........... Men kollade upp det och ups hade "råkat" räkna i en annan valuta. Först skulle jag betala nåt på 800-900 kr men hamnade till slut på ca 250 kr. Skillnad va?
  • 1700tal

Insåg just att jag aldrig visade min sista hemkomna klänning. Så här blev den: (beställd från Milly, behöver nog inte tillägga att jag rekommenderar dem osv, den får tala för sig själv... ) Och vill du se alla mina hemkomna klänningar, klicka på visa endast under mitt namn här i tråden så kommer alla upp... Jag har ju en hel drös vid det här laget!

Orginalet:

Och så här blev den:

• raring
    förlovadflicka skrev 2011-09-07 21:19:14 följande:
    raring: Ville du att den skulle vara så lång? Tänker på gångförmågan ;)
    När jag har klackskor på mig är den precis lagom dessutom har jag ingenunderkjol på bilden...

Ser också att jag har på klänningen snett, plus att jag har knutit rosetten på fel sida haha. När jag provade den "rätt" idag såg den betydligt mer harmonisk ut
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?